Po představení páteční etapy AGROTEC MOGUL rally Hustopeče čeká na posádky i v sobotu 12. června 2010 další porce kilometrů. Lídr soutěže si převezme svůj speciál v 9:30 z uzavřeného parkoviště a čekat na něj bude šest měřených testů na třech úsecích. Délka každého z nich přesahuje deset kilometrů. Účastníci najedou méně na přejezdech (trať druhého dne měří celkem 235 km) i na rychlostních zkouškách (90,32 km).
Podoba úvodního testu druhé etapy - RZ 9/12 Diváky (17,42 km) – je kombinací části loňské nejdelší zkoušky se staronovým začátkem jedné ze starších vložek. Po startu nedaleko Velkých Němčic se dvojice dostanou přes dálniční most na obslužné komunikace s porcí šotoliny. Charakter i povrch zkoušky se několikrát změní, dalším záchytným bodem bude sjezd do Diváků a následný technický průjezd obcí. Přes asfalt, panely a šotolinu s několika zatáčkami se posádky dostanou až k diváckému místu na Boleradicemi („amfiteátr“ - přírodní lesní tribuna, z níž je vidět z nadhledu asi 250 metrů tratě - to vše ve sjezdu). Do něho je přístup možný po účelové komunikaci z obce Horní Bojanovice. Odtud už to budou mít soutěžní jezdci jen kousek do cíle v už zmíněných Boleradicích.Druhou vložkou sobotní etapy bude naprosto totožný úsek s loňským ročníkem - RZ 10/13 Němčičky (16,66 km). Po startu posádky objedou Kraví horu, čekají ji lesní úseky, ale také kilometry po širokém asfaltu. Trať se poté přiblíží k Velkým Pavlovicím. V závěru nebude opět chybět ani šotolina a po hlavní silnici zamíří až do cíle zkoušky. Posledním testem, který prověří spolupráci posádek bude RZ 11/14 Starovice (11,08 km). V této podobě se starovický test vrací ho itineráře soutěže po několika letech. Větší porci kilometrů absolvují posádky po obslužných komunikacích. Nejprve objedou obec Starovice a postupně se přiblíží až k Hustopečím, kde se zkouška překlopí na hlavní silnici a po širokém asfaltu povede do cíle.„Za opravdový oříšek sobotního dne považuji hned úvodní test Diváky. Posádky se budou muset přizpůsobit častému střídání povrchu, vložka je charakteristická i náročným výškovým profilem. Právě v obci Diváky bude stejně jako loni komentovaná divácká zóna. Původně jsme to neplánovali, ale pan starosta nás přemluvil a nabídl veškeré zázemí. I proto bychom do těchto míst rádi pozvali co nejvíce fanoušků.Zajímavým místem je bezesporu už zmíněný amfiteátr před cílem RZ 9, 12. Kdo tam zavítá, určitě nebude litovat. Hledání vlastního zážitku totiž může fanouškům po současných deštích v obou etapách komplikovat přebujelá vegetace,“ řekl ředitel soutěže Rudolf Kouřil.VI. AGROTEC rally Hustopeče - www.agrotecautoklub.czTiskový servis
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?