Po představení páteční etapy AGROTEC MOGUL rally Hustopeče čeká na posádky i v sobotu 12. června 2010 další porce kilometrů. Lídr soutěže si převezme svůj speciál v 9:30 z uzavřeného parkoviště a čekat na něj bude šest měřených testů na třech úsecích. Délka každého z nich přesahuje deset kilometrů. Účastníci najedou méně na přejezdech (trať druhého dne měří celkem 235 km) i na rychlostních zkouškách (90,32 km).
Podoba úvodního testu druhé etapy - RZ 9/12 Diváky (17,42 km) – je kombinací části loňské nejdelší zkoušky se staronovým začátkem jedné ze starších vložek. Po startu nedaleko Velkých Němčic se dvojice dostanou přes dálniční most na obslužné komunikace s porcí šotoliny. Charakter i povrch zkoušky se několikrát změní, dalším záchytným bodem bude sjezd do Diváků a následný technický průjezd obcí. Přes asfalt, panely a šotolinu s několika zatáčkami se posádky dostanou až k diváckému místu na Boleradicemi („amfiteátr“ - přírodní lesní tribuna, z níž je vidět z nadhledu asi 250 metrů tratě - to vše ve sjezdu). Do něho je přístup možný po účelové komunikaci z obce Horní Bojanovice. Odtud už to budou mít soutěžní jezdci jen kousek do cíle v už zmíněných Boleradicích.Druhou vložkou sobotní etapy bude naprosto totožný úsek s loňským ročníkem - RZ 10/13 Němčičky (16,66 km). Po startu posádky objedou Kraví horu, čekají ji lesní úseky, ale také kilometry po širokém asfaltu. Trať se poté přiblíží k Velkým Pavlovicím. V závěru nebude opět chybět ani šotolina a po hlavní silnici zamíří až do cíle zkoušky. Posledním testem, který prověří spolupráci posádek bude RZ 11/14 Starovice (11,08 km). V této podobě se starovický test vrací ho itineráře soutěže po několika letech. Větší porci kilometrů absolvují posádky po obslužných komunikacích. Nejprve objedou obec Starovice a postupně se přiblíží až k Hustopečím, kde se zkouška překlopí na hlavní silnici a po širokém asfaltu povede do cíle.„Za opravdový oříšek sobotního dne považuji hned úvodní test Diváky. Posádky se budou muset přizpůsobit častému střídání povrchu, vložka je charakteristická i náročným výškovým profilem. Právě v obci Diváky bude stejně jako loni komentovaná divácká zóna. Původně jsme to neplánovali, ale pan starosta nás přemluvil a nabídl veškeré zázemí. I proto bychom do těchto míst rádi pozvali co nejvíce fanoušků.Zajímavým místem je bezesporu už zmíněný amfiteátr před cílem RZ 9, 12. Kdo tam zavítá, určitě nebude litovat. Hledání vlastního zážitku totiž může fanouškům po současných deštích v obou etapách komplikovat přebujelá vegetace,“ řekl ředitel soutěže Rudolf Kouřil.VI. AGROTEC rally Hustopeče - www.agrotecautoklub.czTiskový servis
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.