Harmonogram první etapy AGROTEC rally Hustopeče, která odstartuje 11. června na náměstí v Hustopečích, obsahuje osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích.
V první sekci je posádky absolvují za světla, opakované průjezdy už za tmy. Celkem posádky najedou první den soutěže 251 km, podíl rychlostních zkoušek je více než šestatřicetiprocentní (91,18 km)
Úvodním testem obou sekcí prvního dne bude nová RZ 1/5 Vrbice. S délkou nad šest kilometrů (6,15 km) bude jednoznačně nejkratší, ale pro posádky bude jakýmsi odrazovým můstkem do následujících, podstatně náročnějších vložek. Atraktivní místa najdou fanoušci přístupy z obce Čejkovice.
V rychlém sledu bude naopak následovat nejdelší zkouška letošního ročníku AGROTEC MOGUL rally - RZ 2/6 Boleradice (18,51 km). Podoba zkoušky vychází z loňského ročníku, drobné úpravy doznala od startu a cíle. Posádky budou postupně míjet obec Bořetice, nejvyšší bod trati nedaleko rozhledny u Kraví hory, dále Němčičky a v poslední řadě Boleradice.
Stejnou podobu jako v loňském ročníku bude mít RZ 3/7 Šitbořice – ČEPRO (9,58 km). Start je na počátku širokého klesání se sérií zatáček do obce Martinice. Poté se soutěžní posádky dostanou po obslužných komunikacích až k obci Šitbořice, kterou vložka objíždí. Následný průjezd obcí bude zpestřen levým vracákem mezi obrubníky těsně před cílem.
Poslední testem prvního dne hustopečské soutěže bude RZ 4/8 Hustopeče – WÜRTH (11,35 km). Tento test je kombinací dvou úseků z minulého roku, nová pasáž pak dovede soutěžní vozy do jejího cíle. Start je v Hustopečích a trať pokračuje sérií zatáček ke známému úseku po hraně rybníka, kde ani letos nebudou chybět potápěči a vodní záchranáři. Další kilometry dovedou posádky až do Kurdějova a po hlavní silnici až na závěrečnou šotolinovou pasáž podél dálnice až k cíli.
„Zejména boleradický test skrývá hodně zajímavých míst a bude bezesporu nejtěžším. Ale domnívám se, že hodně záludná může být i úvodní zkouška. Je zcela nová, jede se jako první a obsahuje několik míst, která jsou hodně zrádná. Například krátce po startu prudký sjezd na uskákaných panelech, končící brzdami a těžkou úzkou zatáčkou lemovanou po celé délce betonovou zdí. Toto místo je však divácky nepřístupné,“ uvedl ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Žhavou novinkou AGROTEC MOGUL rally je na žádost některých posádek testovací zkouška nedaleko servisního areálu. Týmy si budou moci své vozy vyzkoušet ve čtvrtek 10. června mezi 17:30 - 19:30 hod.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.