Harmonogram první etapy AGROTEC rally Hustopeče, která odstartuje 11. června na náměstí v Hustopečích, obsahuje osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích.
V první sekci je posádky absolvují za světla, opakované průjezdy už za tmy. Celkem posádky najedou první den soutěže 251 km, podíl rychlostních zkoušek je více než šestatřicetiprocentní (91,18 km)
Úvodním testem obou sekcí prvního dne bude nová RZ 1/5 Vrbice. S délkou nad šest kilometrů (6,15 km) bude jednoznačně nejkratší, ale pro posádky bude jakýmsi odrazovým můstkem do následujících, podstatně náročnějších vložek. Atraktivní místa najdou fanoušci přístupy z obce Čejkovice.
V rychlém sledu bude naopak následovat nejdelší zkouška letošního ročníku AGROTEC MOGUL rally - RZ 2/6 Boleradice (18,51 km). Podoba zkoušky vychází z loňského ročníku, drobné úpravy doznala od startu a cíle. Posádky budou postupně míjet obec Bořetice, nejvyšší bod trati nedaleko rozhledny u Kraví hory, dále Němčičky a v poslední řadě Boleradice.
Stejnou podobu jako v loňském ročníku bude mít RZ 3/7 Šitbořice – ČEPRO (9,58 km). Start je na počátku širokého klesání se sérií zatáček do obce Martinice. Poté se soutěžní posádky dostanou po obslužných komunikacích až k obci Šitbořice, kterou vložka objíždí. Následný průjezd obcí bude zpestřen levým vracákem mezi obrubníky těsně před cílem.
Poslední testem prvního dne hustopečské soutěže bude RZ 4/8 Hustopeče – WÜRTH (11,35 km). Tento test je kombinací dvou úseků z minulého roku, nová pasáž pak dovede soutěžní vozy do jejího cíle. Start je v Hustopečích a trať pokračuje sérií zatáček ke známému úseku po hraně rybníka, kde ani letos nebudou chybět potápěči a vodní záchranáři. Další kilometry dovedou posádky až do Kurdějova a po hlavní silnici až na závěrečnou šotolinovou pasáž podél dálnice až k cíli.
„Zejména boleradický test skrývá hodně zajímavých míst a bude bezesporu nejtěžším. Ale domnívám se, že hodně záludná může být i úvodní zkouška. Je zcela nová, jede se jako první a obsahuje několik míst, která jsou hodně zrádná. Například krátce po startu prudký sjezd na uskákaných panelech, končící brzdami a těžkou úzkou zatáčkou lemovanou po celé délce betonovou zdí. Toto místo je však divácky nepřístupné,“ uvedl ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Žhavou novinkou AGROTEC MOGUL rally je na žádost některých posádek testovací zkouška nedaleko servisního areálu. Týmy si budou moci své vozy vyzkoušet ve čtvrtek 10. června mezi 17:30 - 19:30 hod.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?