Citroën Racing Trophy CZ, který je součástí Mediasport MMČR v rally, pokračuje druhým závodem v rámci Rallye Český Krumlov.
Tradiční květnová českokrumlovská soutěž, která obsahuje 12 rychlostních zkoušek o celkové vzdálenosti 180,78 km přivítá sedm posádek bojujících o prvenství v rámci druhého ročníku Citroën Racing Trophy CZ.Při Valašské Rally se nejvíce dařilo posádce ve složení Jan Černý a Pavel Kohout, která dokázala i přes technické problémy zvítězit s vozem Citroën C2 R2 Max stylem start-cíl a připsat si finanční prémii 5000 €. Příbramský jezdec v rámci přípravy absolvoval také Rally Šumava, kde však musel krátce po startu odstoupit kvůli prasklé poloose. Přesto devatenáctiletý jezdec patří k nejvážnějším uchazečům o vítězství v rámci druhého ročníku Citroën Racing Trophy CZ.Zapomenout na havárii z Valašky přijede do Jižních Čech posádka Antonín Matys a Aleš Vaneček. Pražský jezdec figuroval na druhém místě za Černým, ale havárie v závěru soutěže ho o výborný výsledek připravila.Rozjetá z nedávného Rallysprintu Kopná je také dvojice Miroslav Březík a Martin Běhula, která v okolí Podkopné Lhoty dokázala vybojovat v těžké konkurenci vozu S1600 čtvrté místo ve třídě A6. V rámci Citroën Racing Trophy CZ se v Krumlově letos představí poprvé a již samotné zkušenosti s vozy s jednou poháněnou nápravou dávají moravskému jezdci šanci na přední příčky.Tomáš Pletka, startující s Františkem Rajnohou skončili při úvodní soutěži na třetím místě, když nestačili pouze na Černého a na Maciejewskiho s Fiestou R2, která patří do třídy A6. Jezdci Citroën Racing Trophy CZ tak musí soupeřit nejen proti sobě, ale i proti soupeřům třídy A6 (vyjma S1600) a A7.Navázat na čtvrté místo z Valašské Rally budou chtít jistě i letošní nováčci CRT CZ David Stavjaník a Aleš Petřvaldský. Od třetího Pletky je dělilo pouhých třicet vteřin, a tak mají tomuto soupěři co vracet. Posádka má za sebou navíc rovněž náročný závod na Kopné, kde obsadila ve třídě osmé místo. Do bojů o přední příčky by jistě také rádi zasáhli Jakub Koudela s Ondřejem Vichtorou. Poprvé se v rámci CRT CZ představí rovněž posádka ve složení Pavel Přibyl a Aleš Pilný. Přibyl má již za sebou velké množsví startů v rámci MČR i MMČR, a tak lze očekávat útok na přední příčky. Do Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily tyto posádky: 1. Jan Černý – Pavel Kohout – Citroën C2 R2 Max2. Antonín Matys – Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max3. Tomáš Pletka – František Rajnoha – Citroën C2 R2 Max4. Jakub Koudela – Ondřej Vichtora – Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný – Citroën C2 R2 Max 6. David Stavjaník – Aleš Petřvaldský – Citroën C2 R2 Max7. Jan Chmielewski – Robert Hundla – Citroën C2 R2 Max8. Miroslav Březík – Martin Běhula – Citroën C2 R2 MaxTabulka finančních odměn 2010Umístění Odměna1. 5 000 €2. 4 000 €3. 3 000 €4. 2 500 €5. 2 000 €6. 1 500 €7. 1 000 €8. 600 € Navíc se bude hodnotit i celkové umístění jezdců v rámci celé sezóny 2010, které bude honorováno formou šeků na nákup náhradních dílů, a to takto:Celkové umístění 2010 Odměna ve formě šeku na náhradní díly1. 5 000 €2. 2 500 €3. 1 250 €Podmínkou pro vyplacení odměny za celkové umístění v sezóně je realizace minimálně 5-ti výsledků během 6 podniků CRT v ČR, viz dále.Letošní ročník Citroën Racing Trophy má na programu celkem šest podniků a všechna tato klání jsou zároveň soutěžemi Mediasport MMČR v rally 2010. Kalendář podniků Citroën Racing Trophy CZ 201026.–28. března Valašská rally21.-23. května Rallye Český Krumlov18.-20. června Agrotec Rally Hustopeče2.- 4. července Rally Bohemia27.-29. srpna Barum Czech Rally Zlín24.-26. září Rally PříbramTechnickou a organizační stránku CRT CZ zajišťuje: JIPOCAR RACING2010 CITROËN RACING TROPHY CZPetra Prokop MüllerLogistický Areál D1Střítež u Jihlavy 3, 588 11Tel: +420602554850 / Fax: +420567575106E-mail: petra.mueller@jipocar.czVíce informací pro tisk v ČR:Martina BedrnováPR managerCitroën Česká republika, s.r.o.e-mail: martina.bedrnova@citroen.comTotal a BFGoodrich jsou partnery CITROËN RACING TROPHY.Partnery CRT v ČR jsou dále také společnosti PSA Finance Česká republika a OMD.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?