Citroën Racing Trophy CZ, který je součástí Mediasport MMČR v rally, pokračuje druhým závodem v rámci Rallye Český Krumlov.
Tradiční květnová českokrumlovská soutěž, která obsahuje 12 rychlostních zkoušek o celkové vzdálenosti 180,78 km přivítá sedm posádek bojujících o prvenství v rámci druhého ročníku Citroën Racing Trophy CZ.Při Valašské Rally se nejvíce dařilo posádce ve složení Jan Černý a Pavel Kohout, která dokázala i přes technické problémy zvítězit s vozem Citroën C2 R2 Max stylem start-cíl a připsat si finanční prémii 5000 €. Příbramský jezdec v rámci přípravy absolvoval také Rally Šumava, kde však musel krátce po startu odstoupit kvůli prasklé poloose. Přesto devatenáctiletý jezdec patří k nejvážnějším uchazečům o vítězství v rámci druhého ročníku Citroën Racing Trophy CZ.Zapomenout na havárii z Valašky přijede do Jižních Čech posádka Antonín Matys a Aleš Vaneček. Pražský jezdec figuroval na druhém místě za Černým, ale havárie v závěru soutěže ho o výborný výsledek připravila.Rozjetá z nedávného Rallysprintu Kopná je také dvojice Miroslav Březík a Martin Běhula, která v okolí Podkopné Lhoty dokázala vybojovat v těžké konkurenci vozu S1600 čtvrté místo ve třídě A6. V rámci Citroën Racing Trophy CZ se v Krumlově letos představí poprvé a již samotné zkušenosti s vozy s jednou poháněnou nápravou dávají moravskému jezdci šanci na přední příčky.Tomáš Pletka, startující s Františkem Rajnohou skončili při úvodní soutěži na třetím místě, když nestačili pouze na Černého a na Maciejewskiho s Fiestou R2, která patří do třídy A6. Jezdci Citroën Racing Trophy CZ tak musí soupeřit nejen proti sobě, ale i proti soupeřům třídy A6 (vyjma S1600) a A7.Navázat na čtvrté místo z Valašské Rally budou chtít jistě i letošní nováčci CRT CZ David Stavjaník a Aleš Petřvaldský. Od třetího Pletky je dělilo pouhých třicet vteřin, a tak mají tomuto soupěři co vracet. Posádka má za sebou navíc rovněž náročný závod na Kopné, kde obsadila ve třídě osmé místo. Do bojů o přední příčky by jistě také rádi zasáhli Jakub Koudela s Ondřejem Vichtorou. Poprvé se v rámci CRT CZ představí rovněž posádka ve složení Pavel Přibyl a Aleš Pilný. Přibyl má již za sebou velké množsví startů v rámci MČR i MMČR, a tak lze očekávat útok na přední příčky. Do Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily tyto posádky: 1. Jan Černý – Pavel Kohout – Citroën C2 R2 Max2. Antonín Matys – Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max3. Tomáš Pletka – František Rajnoha – Citroën C2 R2 Max4. Jakub Koudela – Ondřej Vichtora – Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný – Citroën C2 R2 Max 6. David Stavjaník – Aleš Petřvaldský – Citroën C2 R2 Max7. Jan Chmielewski – Robert Hundla – Citroën C2 R2 Max8. Miroslav Březík – Martin Běhula – Citroën C2 R2 MaxTabulka finančních odměn 2010Umístění Odměna1. 5 000 €2. 4 000 €3. 3 000 €4. 2 500 €5. 2 000 €6. 1 500 €7. 1 000 €8. 600 € Navíc se bude hodnotit i celkové umístění jezdců v rámci celé sezóny 2010, které bude honorováno formou šeků na nákup náhradních dílů, a to takto:Celkové umístění 2010 Odměna ve formě šeku na náhradní díly1. 5 000 €2. 2 500 €3. 1 250 €Podmínkou pro vyplacení odměny za celkové umístění v sezóně je realizace minimálně 5-ti výsledků během 6 podniků CRT v ČR, viz dále.Letošní ročník Citroën Racing Trophy má na programu celkem šest podniků a všechna tato klání jsou zároveň soutěžemi Mediasport MMČR v rally 2010. Kalendář podniků Citroën Racing Trophy CZ 201026.–28. března Valašská rally21.-23. května Rallye Český Krumlov18.-20. června Agrotec Rally Hustopeče2.- 4. července Rally Bohemia27.-29. srpna Barum Czech Rally Zlín24.-26. září Rally PříbramTechnickou a organizační stránku CRT CZ zajišťuje: JIPOCAR RACING2010 CITROËN RACING TROPHY CZPetra Prokop MüllerLogistický Areál D1Střítež u Jihlavy 3, 588 11Tel: +420602554850 / Fax: +420567575106E-mail: petra.mueller@jipocar.czVíce informací pro tisk v ČR:Martina BedrnováPR managerCitroën Česká republika, s.r.o.e-mail: martina.bedrnova@citroen.comTotal a BFGoodrich jsou partnery CITROËN RACING TROPHY.Partnery CRT v ČR jsou dále také společnosti PSA Finance Česká republika a OMD.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.