Citroën Racing Trophy CZ, který je součástí Mediasport MMČR v rally, pokračuje druhým závodem v rámci Rallye Český Krumlov.
Tradiční květnová českokrumlovská soutěž, která obsahuje 12 rychlostních zkoušek o celkové vzdálenosti 180,78 km přivítá sedm posádek bojujících o prvenství v rámci druhého ročníku Citroën Racing Trophy CZ.Při Valašské Rally se nejvíce dařilo posádce ve složení Jan Černý a Pavel Kohout, která dokázala i přes technické problémy zvítězit s vozem Citroën C2 R2 Max stylem start-cíl a připsat si finanční prémii 5000 €. Příbramský jezdec v rámci přípravy absolvoval také Rally Šumava, kde však musel krátce po startu odstoupit kvůli prasklé poloose. Přesto devatenáctiletý jezdec patří k nejvážnějším uchazečům o vítězství v rámci druhého ročníku Citroën Racing Trophy CZ.Zapomenout na havárii z Valašky přijede do Jižních Čech posádka Antonín Matys a Aleš Vaneček. Pražský jezdec figuroval na druhém místě za Černým, ale havárie v závěru soutěže ho o výborný výsledek připravila.Rozjetá z nedávného Rallysprintu Kopná je také dvojice Miroslav Březík a Martin Běhula, která v okolí Podkopné Lhoty dokázala vybojovat v těžké konkurenci vozu S1600 čtvrté místo ve třídě A6. V rámci Citroën Racing Trophy CZ se v Krumlově letos představí poprvé a již samotné zkušenosti s vozy s jednou poháněnou nápravou dávají moravskému jezdci šanci na přední příčky.Tomáš Pletka, startující s Františkem Rajnohou skončili při úvodní soutěži na třetím místě, když nestačili pouze na Černého a na Maciejewskiho s Fiestou R2, která patří do třídy A6. Jezdci Citroën Racing Trophy CZ tak musí soupeřit nejen proti sobě, ale i proti soupeřům třídy A6 (vyjma S1600) a A7.Navázat na čtvrté místo z Valašské Rally budou chtít jistě i letošní nováčci CRT CZ David Stavjaník a Aleš Petřvaldský. Od třetího Pletky je dělilo pouhých třicet vteřin, a tak mají tomuto soupěři co vracet. Posádka má za sebou navíc rovněž náročný závod na Kopné, kde obsadila ve třídě osmé místo. Do bojů o přední příčky by jistě také rádi zasáhli Jakub Koudela s Ondřejem Vichtorou. Poprvé se v rámci CRT CZ představí rovněž posádka ve složení Pavel Přibyl a Aleš Pilný. Přibyl má již za sebou velké množsví startů v rámci MČR i MMČR, a tak lze očekávat útok na přední příčky. Do Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily tyto posádky: 1. Jan Černý – Pavel Kohout – Citroën C2 R2 Max2. Antonín Matys – Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max3. Tomáš Pletka – František Rajnoha – Citroën C2 R2 Max4. Jakub Koudela – Ondřej Vichtora – Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný – Citroën C2 R2 Max 6. David Stavjaník – Aleš Petřvaldský – Citroën C2 R2 Max7. Jan Chmielewski – Robert Hundla – Citroën C2 R2 Max8. Miroslav Březík – Martin Běhula – Citroën C2 R2 MaxTabulka finančních odměn 2010Umístění Odměna1. 5 000 €2. 4 000 €3. 3 000 €4. 2 500 €5. 2 000 €6. 1 500 €7. 1 000 €8. 600 € Navíc se bude hodnotit i celkové umístění jezdců v rámci celé sezóny 2010, které bude honorováno formou šeků na nákup náhradních dílů, a to takto:Celkové umístění 2010 Odměna ve formě šeku na náhradní díly1. 5 000 €2. 2 500 €3. 1 250 €Podmínkou pro vyplacení odměny za celkové umístění v sezóně je realizace minimálně 5-ti výsledků během 6 podniků CRT v ČR, viz dále.Letošní ročník Citroën Racing Trophy má na programu celkem šest podniků a všechna tato klání jsou zároveň soutěžemi Mediasport MMČR v rally 2010. Kalendář podniků Citroën Racing Trophy CZ 201026.–28. března Valašská rally21.-23. května Rallye Český Krumlov18.-20. června Agrotec Rally Hustopeče2.- 4. července Rally Bohemia27.-29. srpna Barum Czech Rally Zlín24.-26. září Rally PříbramTechnickou a organizační stránku CRT CZ zajišťuje: JIPOCAR RACING2010 CITROËN RACING TROPHY CZPetra Prokop MüllerLogistický Areál D1Střítež u Jihlavy 3, 588 11Tel: +420602554850 / Fax: +420567575106E-mail: petra.mueller@jipocar.czVíce informací pro tisk v ČR:Martina BedrnováPR managerCitroën Česká republika, s.r.o.e-mail: martina.bedrnova@citroen.comTotal a BFGoodrich jsou partnery CITROËN RACING TROPHY.Partnery CRT v ČR jsou dále také společnosti PSA Finance Česká republika a OMD.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?