Na krvavo červené Mitsubishi Lancer WRC05 si fanúšikovia na slovenských rally tratiach už v tomto roku zvykli. Už počas nadchádzajúceho víkendu sa s ním posádka Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič predstaví opäť na Salgo Gemer Rally.
Ako sme vás koncom minulého týždňa informovali posádka Melico Racing Teamu sa v rámci príprav na tretie podujatie slovenského šampionátu v rally zúčastnila na XVIII. Impromat Rallysprinte Kopná. Na susednú Moravu vyrazili s minuloročnou technikou Mitsubishi Lancer EVO IX, ich účinkovanie na tejto súťaži však vydržalo iba do tretej rýchlostnej skúšky. „Deviatku sme mali odstavenú doma v tímových dielňach komplet pripravenú na sezónu. Pred súťažou sme absolvovali kratučký test kde všetko fungovalo tak ako má. Lenže do rána ako keby sa s autom čerti pohrali. Začalo sa to na štarte prvej rýchlostnej skúšky kde som zistil, že nám nefunguje intercom ani ALS. Aby toho nebolo málo, na druhej rýchlostnej skúške prestali fungovať ešte aj brzdy, našťastie po nej nasledoval servis, v ktorom sa to mechanikom podarilo odstrániť. Keď sa na štarte tretej rýchlostky znova nespustilo ALS a navyše motor nemal dobrý zvuk, rozhodol som sa neriskovať poškodenie motora a radšej sme po tejto RS odstúpili ,“ priblížil Jaro Melichárek účinkovanie na Kopnej.Počas nadchádzajúceho víkendu pokračujú slovenské majstrovstvá v rally na spoločnej slovensko-maďarskej súťaži Salgo Gemer Rally. Tu sa Jaro Melichárek s Rišom Lasevičom predstavia opäť vo vozidle najvyššej špecifikácie WRC. Súťaž je rozdelená do dvoch dní, keď prvý deň budú súťažné posádky jazdiť na rýchlostných skúškach na území našej republiky, konkrétne v okolí Rimavskej Soboty a nasledujúci deň na území Maďarska v okolí Šalgotarjánu. Na tejto súťaži podľa predpisov SAMŠ budú mať možnosť nazbierať dvojnásobný počet bodov. Jaro nám pred súťažou povedal: „V minulom roku pri premiére Salgo Gemer Rally sa nám táto náročná súťaž dosť pozdávala, ale nám sa vôbec nedarilo a nakoniec sme skončili až na ôsmom mieste v triede N4. Samozrejme by sme na tohtoročnej súťaži chceli doraziť do cieľa na podstatne lepšom mieste, ale prechod z vozidla triedy N4 na WRC nie je až taký jednoduchý, ako sa na prvý pohľad zdá. Budeme sa však snažiť zajazdiť čo možno najrýchlejšie časy, a vyrobiť čo najmenej chýb.“ Miro Majláth
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.