Na krvavo červené Mitsubishi Lancer WRC05 si fanúšikovia na slovenských rally tratiach už v tomto roku zvykli. Už počas nadchádzajúceho víkendu sa s ním posádka Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič predstaví opäť na Salgo Gemer Rally.
Ako sme vás koncom minulého týždňa informovali posádka Melico Racing Teamu sa v rámci príprav na tretie podujatie slovenského šampionátu v rally zúčastnila na XVIII. Impromat Rallysprinte Kopná. Na susednú Moravu vyrazili s minuloročnou technikou Mitsubishi Lancer EVO IX, ich účinkovanie na tejto súťaži však vydržalo iba do tretej rýchlostnej skúšky. „Deviatku sme mali odstavenú doma v tímových dielňach komplet pripravenú na sezónu. Pred súťažou sme absolvovali kratučký test kde všetko fungovalo tak ako má. Lenže do rána ako keby sa s autom čerti pohrali. Začalo sa to na štarte prvej rýchlostnej skúšky kde som zistil, že nám nefunguje intercom ani ALS. Aby toho nebolo málo, na druhej rýchlostnej skúške prestali fungovať ešte aj brzdy, našťastie po nej nasledoval servis, v ktorom sa to mechanikom podarilo odstrániť. Keď sa na štarte tretej rýchlostky znova nespustilo ALS a navyše motor nemal dobrý zvuk, rozhodol som sa neriskovať poškodenie motora a radšej sme po tejto RS odstúpili ,“ priblížil Jaro Melichárek účinkovanie na Kopnej.Počas nadchádzajúceho víkendu pokračujú slovenské majstrovstvá v rally na spoločnej slovensko-maďarskej súťaži Salgo Gemer Rally. Tu sa Jaro Melichárek s Rišom Lasevičom predstavia opäť vo vozidle najvyššej špecifikácie WRC. Súťaž je rozdelená do dvoch dní, keď prvý deň budú súťažné posádky jazdiť na rýchlostných skúškach na území našej republiky, konkrétne v okolí Rimavskej Soboty a nasledujúci deň na území Maďarska v okolí Šalgotarjánu. Na tejto súťaži podľa predpisov SAMŠ budú mať možnosť nazbierať dvojnásobný počet bodov. Jaro nám pred súťažou povedal: „V minulom roku pri premiére Salgo Gemer Rally sa nám táto náročná súťaž dosť pozdávala, ale nám sa vôbec nedarilo a nakoniec sme skončili až na ôsmom mieste v triede N4. Samozrejme by sme na tohtoročnej súťaži chceli doraziť do cieľa na podstatne lepšom mieste, ale prechod z vozidla triedy N4 na WRC nie je až taký jednoduchý, ako sa na prvý pohľad zdá. Budeme sa však snažiť zajazdiť čo možno najrýchlejšie časy, a vyrobiť čo najmenej chýb.“ Miro Majláth
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.