Melichárek opäť s Mitsubishi Lancer WRC05

Melichárek, Jaroslav
Melichárek, Jaroslav, foto: Archiv RallyZone.cz
Miro Majláth 20. května 2010 07:58
Sdílej:

Na krvavo červené Mitsubishi Lancer WRC05 si fanúšikovia na slovenských rally tratiach už v tomto roku zvykli. Už počas nadchádzajúceho víkendu sa s ním posádka Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič predstaví opäť na Salgo Gemer Rally.

Ako sme vás koncom minulého týždňa informovali posádka Melico Racing Teamu sa v rámci príprav na tretie podujatie slovenského šampionátu v rally zúčastnila na XVIII. Impromat Rallysprinte Kopná. Na susednú Moravu vyrazili s minuloročnou technikou Mitsubishi Lancer EVO IX, ich účinkovanie na tejto súťaži však vydržalo iba do tretej rýchlostnej skúšky. „Deviatku sme mali odstavenú doma v tímových dielňach komplet pripravenú na sezónu. Pred súťažou sme absolvovali kratučký test kde všetko fungovalo tak ako má. Lenže do rána ako keby sa s autom čerti pohrali. Začalo sa to na  štarte prvej rýchlostnej skúšky kde som zistil, že nám nefunguje intercom ani ALS. Aby toho nebolo málo, na druhej rýchlostnej skúške prestali fungovať ešte aj brzdy, našťastie po nej nasledoval servis, v ktorom sa to mechanikom podarilo odstrániť. Keď sa na štarte tretej rýchlostky znova nespustilo ALS a navyše motor nemal dobrý zvuk, rozhodol som sa neriskovať poškodenie motora a radšej sme po tejto RS odstúpili ,“ priblížil Jaro Melichárek účinkovanie na Kopnej.Počas nadchádzajúceho víkendu pokračujú slovenské majstrovstvá v rally na spoločnej slovensko-maďarskej súťaži Salgo Gemer Rally. Tu sa Jaro Melichárek s Rišom Lasevičom predstavia opäť vo vozidle najvyššej špecifikácie WRC. Súťaž je rozdelená do dvoch dní, keď prvý deň budú súťažné posádky jazdiť na rýchlostných skúškach na území našej republiky, konkrétne v okolí Rimavskej Soboty a nasledujúci deň na území Maďarska v okolí Šalgotarjánu. Na tejto súťaži podľa predpisov SAMŠ budú mať možnosť nazbierať dvojnásobný počet bodov. Jaro nám pred súťažou povedal: „V minulom roku pri premiére Salgo Gemer Rally sa nám táto náročná súťaž dosť pozdávala, ale nám sa vôbec nedarilo a nakoniec sme skončili až na ôsmom mieste v triede N4. Samozrejme by sme na tohtoročnej súťaži chceli doraziť do cieľa na podstatne lepšom mieste, ale prechod z vozidla triedy N4 na WRC nie je až taký jednoduchý, ako sa na prvý pohľad zdá. Budeme sa však snažiť zajazdiť čo možno najrýchlejšie časy, a vyrobiť čo najmenej chýb.“  Miro Majláth

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.