Jaromír Tarabus s podporou Elanu druhý v Rallysprintu Kopná

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Czech Ford Rally Team
iAdam 16. května 2010 20:35
Sdílej:

Defekt v předposlední rychlostní zkoušce Rallysprintu Kopná připravil Jaromíra Tarabuse o šanci obhájit vítězství v této velmi populární soutěži. Téměř čtyřicetisekundová ztráta, jíž posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát, jedoucí v barvách značky Elan, nabrala v sedmé rychlostní zkoušce, znamenala její propad na konečné druhé místo ve třetím podniku MČR ve sprintrally.

Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem, startující v Rallysprintu Kopná pod hlavičkou týmu AK Rallysport Brno, zahájili soutěž druhým místem v úvodní rychlostní zkoušce. Na třetím měřeném úseku pak o 5,8 sekundy porazili do té doby vedoucí posádku ve složení Roman Kresta a Tomáš Kašpárek a převzali pozici leaderů. Tu pak úspěšně hájili až do předposlední rychlostní zkoušky soutěže, RZ 7, do níž vstupovali s velmi solidním náskokem ve výši 7,3 sekundy. V sedmé rychlostní zkoušce Rallysprintu Kopná však dosud skvěle jedoucí posádku Fordu Fiesta S2000, výrazně přibrzdil defekt pravého předního kola, na němž musela ujet zhruba sedm z celkových třinácti kilometrů vložky Kameňák. Ztráta téměř 40 sekund na Romana Krestu znamenala propad Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem na druhou příčku průběžného pořadí. Posádka Fordu Fiesta S2000 v barvách značky Elan tak startovala do závěrečné rychlostní zkoušky soutěže se ztrátou přesahující půlminutovou hranici. Druhou příčku pak Tarabus s Trunkátem udrželi až do cíle Rallysprintu Kopná, jejímiž vítězi se stali Kresta s Kašpárkem na Peugeotu 207 S2000.Ačkoli se Jaromíru Tarabusovi nepodařilo zopakovat vítězství, jehož dosáhl v Rallysprintu Kopná v loňském roce se spolujezdcem Igorem Norkem, druhé místo v konečném hodnocení soutěže zmamenalo již třetí letošní stupně vítězů v MMČR rally nebo MČR sprintrally. Start v Rallysprintu Kopná umožnilo Tarabusovi s Trunkátem spojení se společností INA SPORT (www.inasport.cz), která je výhradním dovozcem značky Elan do České republiky a významnou společností v oblasti sportovního vybavení v České republice.Jaromír Tarabus, jezdec týmu AK Rallysport Brno: „Druhé místo z Rallysprintu Kopná se snažím hodnotit pozitivně. Jsme rádi, že jsme stačili Romanu Krestovi na jeho domácí soutěži, i když i my jsme tady skoro doma, a uvidíme, jak to bude vypadat příští týden v Rally Český Krumlov, dalším podniku 'velkého' mistrovství. Je totiž jasné, že v 'malém' mistrovství se spíše testuje a nejede se zcela naplno, zvláště když nás už příští týden čeká Český Krumlov. Dojmy z Rallysprintu Kopná kazí jen defekt, který jsme měli v sedmé rychlostní zkoušce a po kterém jsme se propadli za Romana Krestu. Přesně ani nevím, kde jsme ho udělali - pravděpodobně o chodník na výjezdu z retardéru - ale jeli jsme na něm asi sedm kilometrů. Pak už bylo naším cílem jen udržet pozici a nepustit před sebe další. To se nám podařilo a z tohoto pohledu jsme za to druhé místo rádi.“Daniel Trunkát, spolujezdec Jaromíra Tarabuse: „Naši účast v Rallysprintu Kopná hodnotím pozitivně až do sedmé rychlostní zkoušky. Jelo se rychle a auto fungovalo perfektně. Pak jsme se ale po defektu propadli na druhé místo. Z něj mám takové smíšené pocity, je to takové to 'utrpěné' druhé místo. Ale samozřejmě jsme rádi i za něj, i když vítězství jsme byli blízko...“   Dalším startem Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta bude Rally Český Krumlov (21. - 22. května), třetí podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Více informací o posádce Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.