Defekt v předposlední rychlostní zkoušce Rallysprintu Kopná připravil Jaromíra Tarabuse o šanci obhájit vítězství v této velmi populární soutěži. Téměř čtyřicetisekundová ztráta, jíž posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát, jedoucí v barvách značky Elan, nabrala v sedmé rychlostní zkoušce, znamenala její propad na konečné druhé místo ve třetím podniku MČR ve sprintrally.
Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem, startující v Rallysprintu Kopná pod hlavičkou týmu AK Rallysport Brno, zahájili soutěž druhým místem v úvodní rychlostní zkoušce. Na třetím měřeném úseku pak o 5,8 sekundy porazili do té doby vedoucí posádku ve složení Roman Kresta a Tomáš Kašpárek a převzali pozici leaderů. Tu pak úspěšně hájili až do předposlední rychlostní zkoušky soutěže, RZ 7, do níž vstupovali s velmi solidním náskokem ve výši 7,3 sekundy. V sedmé rychlostní zkoušce Rallysprintu Kopná však dosud skvěle jedoucí posádku Fordu Fiesta S2000, výrazně přibrzdil defekt pravého předního kola, na němž musela ujet zhruba sedm z celkových třinácti kilometrů vložky Kameňák. Ztráta téměř 40 sekund na Romana Krestu znamenala propad Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem na druhou příčku průběžného pořadí. Posádka Fordu Fiesta S2000 v barvách značky Elan tak startovala do závěrečné rychlostní zkoušky soutěže se ztrátou přesahující půlminutovou hranici. Druhou příčku pak Tarabus s Trunkátem udrželi až do cíle Rallysprintu Kopná, jejímiž vítězi se stali Kresta s Kašpárkem na Peugeotu 207 S2000.Ačkoli se Jaromíru Tarabusovi nepodařilo zopakovat vítězství, jehož dosáhl v Rallysprintu Kopná v loňském roce se spolujezdcem Igorem Norkem, druhé místo v konečném hodnocení soutěže zmamenalo již třetí letošní stupně vítězů v MMČR rally nebo MČR sprintrally. Start v Rallysprintu Kopná umožnilo Tarabusovi s Trunkátem spojení se společností INA SPORT (www.inasport.cz), která je výhradním dovozcem značky Elan do České republiky a významnou společností v oblasti sportovního vybavení v České republice.Jaromír Tarabus, jezdec týmu AK Rallysport Brno: „Druhé místo z Rallysprintu Kopná se snažím hodnotit pozitivně. Jsme rádi, že jsme stačili Romanu Krestovi na jeho domácí soutěži, i když i my jsme tady skoro doma, a uvidíme, jak to bude vypadat příští týden v Rally Český Krumlov, dalším podniku 'velkého' mistrovství. Je totiž jasné, že v 'malém' mistrovství se spíše testuje a nejede se zcela naplno, zvláště když nás už příští týden čeká Český Krumlov. Dojmy z Rallysprintu Kopná kazí jen defekt, který jsme měli v sedmé rychlostní zkoušce a po kterém jsme se propadli za Romana Krestu. Přesně ani nevím, kde jsme ho udělali - pravděpodobně o chodník na výjezdu z retardéru - ale jeli jsme na něm asi sedm kilometrů. Pak už bylo naším cílem jen udržet pozici a nepustit před sebe další. To se nám podařilo a z tohoto pohledu jsme za to druhé místo rádi.“Daniel Trunkát, spolujezdec Jaromíra Tarabuse: „Naši účast v Rallysprintu Kopná hodnotím pozitivně až do sedmé rychlostní zkoušky. Jelo se rychle a auto fungovalo perfektně. Pak jsme se ale po defektu propadli na druhé místo. Z něj mám takové smíšené pocity, je to takové to 'utrpěné' druhé místo. Ale samozřejmě jsme rádi i za něj, i když vítězství jsme byli blízko...“ Dalším startem Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta bude Rally Český Krumlov (21. - 22. května), třetí podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Více informací o posádce Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?