Defekt v předposlední rychlostní zkoušce Rallysprintu Kopná připravil Jaromíra Tarabuse o šanci obhájit vítězství v této velmi populární soutěži. Téměř čtyřicetisekundová ztráta, jíž posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát, jedoucí v barvách značky Elan, nabrala v sedmé rychlostní zkoušce, znamenala její propad na konečné druhé místo ve třetím podniku MČR ve sprintrally.
Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem, startující v Rallysprintu Kopná pod hlavičkou týmu AK Rallysport Brno, zahájili soutěž druhým místem v úvodní rychlostní zkoušce. Na třetím měřeném úseku pak o 5,8 sekundy porazili do té doby vedoucí posádku ve složení Roman Kresta a Tomáš Kašpárek a převzali pozici leaderů. Tu pak úspěšně hájili až do předposlední rychlostní zkoušky soutěže, RZ 7, do níž vstupovali s velmi solidním náskokem ve výši 7,3 sekundy. V sedmé rychlostní zkoušce Rallysprintu Kopná však dosud skvěle jedoucí posádku Fordu Fiesta S2000, výrazně přibrzdil defekt pravého předního kola, na němž musela ujet zhruba sedm z celkových třinácti kilometrů vložky Kameňák. Ztráta téměř 40 sekund na Romana Krestu znamenala propad Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem na druhou příčku průběžného pořadí. Posádka Fordu Fiesta S2000 v barvách značky Elan tak startovala do závěrečné rychlostní zkoušky soutěže se ztrátou přesahující půlminutovou hranici. Druhou příčku pak Tarabus s Trunkátem udrželi až do cíle Rallysprintu Kopná, jejímiž vítězi se stali Kresta s Kašpárkem na Peugeotu 207 S2000.Ačkoli se Jaromíru Tarabusovi nepodařilo zopakovat vítězství, jehož dosáhl v Rallysprintu Kopná v loňském roce se spolujezdcem Igorem Norkem, druhé místo v konečném hodnocení soutěže zmamenalo již třetí letošní stupně vítězů v MMČR rally nebo MČR sprintrally. Start v Rallysprintu Kopná umožnilo Tarabusovi s Trunkátem spojení se společností INA SPORT (www.inasport.cz), která je výhradním dovozcem značky Elan do České republiky a významnou společností v oblasti sportovního vybavení v České republice.Jaromír Tarabus, jezdec týmu AK Rallysport Brno: „Druhé místo z Rallysprintu Kopná se snažím hodnotit pozitivně. Jsme rádi, že jsme stačili Romanu Krestovi na jeho domácí soutěži, i když i my jsme tady skoro doma, a uvidíme, jak to bude vypadat příští týden v Rally Český Krumlov, dalším podniku 'velkého' mistrovství. Je totiž jasné, že v 'malém' mistrovství se spíše testuje a nejede se zcela naplno, zvláště když nás už příští týden čeká Český Krumlov. Dojmy z Rallysprintu Kopná kazí jen defekt, který jsme měli v sedmé rychlostní zkoušce a po kterém jsme se propadli za Romana Krestu. Přesně ani nevím, kde jsme ho udělali - pravděpodobně o chodník na výjezdu z retardéru - ale jeli jsme na něm asi sedm kilometrů. Pak už bylo naším cílem jen udržet pozici a nepustit před sebe další. To se nám podařilo a z tohoto pohledu jsme za to druhé místo rádi.“Daniel Trunkát, spolujezdec Jaromíra Tarabuse: „Naši účast v Rallysprintu Kopná hodnotím pozitivně až do sedmé rychlostní zkoušky. Jelo se rychle a auto fungovalo perfektně. Pak jsme se ale po defektu propadli na druhé místo. Z něj mám takové smíšené pocity, je to takové to 'utrpěné' druhé místo. Ale samozřejmě jsme rádi i za něj, i když vítězství jsme byli blízko...“ Dalším startem Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta bude Rally Český Krumlov (21. - 22. května), třetí podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Více informací o posádce Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).