Defekt v předposlední rychlostní zkoušce Rallysprintu Kopná připravil Jaromíra Tarabuse o šanci obhájit vítězství v této velmi populární soutěži. Téměř čtyřicetisekundová ztráta, jíž posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát, jedoucí v barvách značky Elan, nabrala v sedmé rychlostní zkoušce, znamenala její propad na konečné druhé místo ve třetím podniku MČR ve sprintrally.
Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem, startující v Rallysprintu Kopná pod hlavičkou týmu AK Rallysport Brno, zahájili soutěž druhým místem v úvodní rychlostní zkoušce. Na třetím měřeném úseku pak o 5,8 sekundy porazili do té doby vedoucí posádku ve složení Roman Kresta a Tomáš Kašpárek a převzali pozici leaderů. Tu pak úspěšně hájili až do předposlední rychlostní zkoušky soutěže, RZ 7, do níž vstupovali s velmi solidním náskokem ve výši 7,3 sekundy. V sedmé rychlostní zkoušce Rallysprintu Kopná však dosud skvěle jedoucí posádku Fordu Fiesta S2000, výrazně přibrzdil defekt pravého předního kola, na němž musela ujet zhruba sedm z celkových třinácti kilometrů vložky Kameňák. Ztráta téměř 40 sekund na Romana Krestu znamenala propad Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem na druhou příčku průběžného pořadí. Posádka Fordu Fiesta S2000 v barvách značky Elan tak startovala do závěrečné rychlostní zkoušky soutěže se ztrátou přesahující půlminutovou hranici. Druhou příčku pak Tarabus s Trunkátem udrželi až do cíle Rallysprintu Kopná, jejímiž vítězi se stali Kresta s Kašpárkem na Peugeotu 207 S2000.Ačkoli se Jaromíru Tarabusovi nepodařilo zopakovat vítězství, jehož dosáhl v Rallysprintu Kopná v loňském roce se spolujezdcem Igorem Norkem, druhé místo v konečném hodnocení soutěže zmamenalo již třetí letošní stupně vítězů v MMČR rally nebo MČR sprintrally. Start v Rallysprintu Kopná umožnilo Tarabusovi s Trunkátem spojení se společností INA SPORT (www.inasport.cz), která je výhradním dovozcem značky Elan do České republiky a významnou společností v oblasti sportovního vybavení v České republice.Jaromír Tarabus, jezdec týmu AK Rallysport Brno: „Druhé místo z Rallysprintu Kopná se snažím hodnotit pozitivně. Jsme rádi, že jsme stačili Romanu Krestovi na jeho domácí soutěži, i když i my jsme tady skoro doma, a uvidíme, jak to bude vypadat příští týden v Rally Český Krumlov, dalším podniku 'velkého' mistrovství. Je totiž jasné, že v 'malém' mistrovství se spíše testuje a nejede se zcela naplno, zvláště když nás už příští týden čeká Český Krumlov. Dojmy z Rallysprintu Kopná kazí jen defekt, který jsme měli v sedmé rychlostní zkoušce a po kterém jsme se propadli za Romana Krestu. Přesně ani nevím, kde jsme ho udělali - pravděpodobně o chodník na výjezdu z retardéru - ale jeli jsme na něm asi sedm kilometrů. Pak už bylo naším cílem jen udržet pozici a nepustit před sebe další. To se nám podařilo a z tohoto pohledu jsme za to druhé místo rádi.“Daniel Trunkát, spolujezdec Jaromíra Tarabuse: „Naši účast v Rallysprintu Kopná hodnotím pozitivně až do sedmé rychlostní zkoušky. Jelo se rychle a auto fungovalo perfektně. Pak jsme se ale po defektu propadli na druhé místo. Z něj mám takové smíšené pocity, je to takové to 'utrpěné' druhé místo. Ale samozřejmě jsme rádi i za něj, i když vítězství jsme byli blízko...“ Dalším startem Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta bude Rally Český Krumlov (21. - 22. května), třetí podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Více informací o posádce Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.