Tretí štart slovenského RUFA Šport Teamu na súťaži XVIII. Impromat Rallysprint Kopná premenila poľská posádka Grzegorz Grzyb – Przemyslaw Zawada na tretie miesto v celkovom poradí.
Na štart tohtoročnej XVIII. Impromat Rallysprint Kopná sa postavilo celkovo stosedem posádok z troch európskych krajín. Aj keď slovenský tím prezentoval štart na Kopnej „iba“ ako tréning pred nadchádzajúcim tretím podujatím slovenských majstrovstiev, bolo viac než isté, že Grzyb so Zawadom ani tu nebudú hrať druhé husle. V prvej rýchlostnej skúške sa síce umiestnila posádka RUFA Šport Teamu až na deviatom mieste, ale už v druhej si na svoje konto pripísala štvrtý najrýchlejší čas. V tretej nechal Grzyb vyše dvadsať sekúnd kvôli defektu. Napriek tomu sa postupne Grzegorz so Przemyslawom predierali v celkovom poradí stále vyššie. Po treťom najrýchlejšom čase v piatej rýchlostnej skúške sa v celkovom poradí posunuli na štvrté miesto celkového poradia a začala sa bitka o tretie miesto s Romanom Odložilíkom a Jarinom Orsákom. Z tohto boja nakoniec vyšla posádka RUFA Šport víťazne a pripísala si na svoje konto tretie miesto v celkovom poradí. Z víťazstva na tohtoročnej Impromat Rallysprinte Kopná sa nakoniec tešili Roman Kresta s Tomášom Kašpárkom na Peugeote 207 S2000, pred posádkou Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát jazdiacej na Forde Fiesta S2000. „Súťaž na Kopnej mám veľmi rád. V tomto roku to bola pekná naháňačka s Odložilíkom a Orsákom. Na Kopnej som štartoval už tretíkrát, raz som skončil druhý, pred dvoma rokmi a dnes tretí. Už sa tešíme na Salgo Gemer Rally,“ povedal Grzegorz po prejazde cieľom.Miro Majláth
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?