Již pouhé hodiny nás dělí od startu IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice. Nejpopulárnější rallysprintový podnik v České republice startuje již v sobotu 15. května ve Vizovicích. Posádky si rozdělí body do šampionátu ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally 2010 a seriálu K4 Pohár České republiky v rally. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR v Podkopné Lhotě připravili celkem 9 doporučených diváckých míst, z toho jednu komentovanou bezpečnostní zónu s měřením mezičasu.
Osmnáctý ročník Kopné měří celkem 209 km a obsahuje 8 rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 75 km. Rallysprint Kopná patří každoročně k nejlépe hodnoceným podnikům rallysprintového šampionátu a rovněž v letošním roce nabídne hodnotné a náročné úseky rychlostních zkoušek. Ty se pojedou na úsecích Barák, Raková, Kameňák a Kopná. Od prvního ročníku najdeme v itineráři rallysprintu klasický úsek Kopná. Ten se jede i při letošním ročníku. „Naší snahou je přilákat, co nejvíce diváků přímo do Podkopné Lhoty. Připravili jsme celkem čtyři divácká místa na této erzetě. Určitě se bude během celého dne na co koukat. Navíc večer proběhne v trnavské restauraci Na Rozcestí vyhlášení výsledků a rozdílení cen,“ pověděl Josef Minařík, ředitel rallysprintu. Pořadatelé zahrnuli do itineráře celkem čtyři úseky rychlostních zkoušek. Vzhledem ke změně centra soutěže se zařadil klasický úsek z Vizovic do Loučky zvaný Barák. Trať této erzety je divákům známa především z amatérské motoristické akce Ve Stopě Valašské zimy nebo z dřívějších ročníků barumky. „Na této erzetě jsme záměrně neurčili žádné divácké místo, neboť je špatně přístupná. Diváci mohou atraktivní místa navštívit pouze pěšky od startu nebo cíle,“ vysvětlil Minařík. Na dalších třech rychlostních zkouškách již doporučená divácká místa najdeme. Jsou označena písmeny podle abecedy od A do H a diváky k nim navedou směrové tabule, které pořadatelé z Podkopné Lhoty rozmístí. Na erzetě Raková najdeme tři doporučená divácká místa. V místě zvaném „u křížku“ se nachází nad Slušovicemi dobrždění z velké rychlosti do náročného levého odbočení (divácké místo A). Pro diváky je volný přístup po místní komunikaci od Zádveřic. „V tomto místě bude velmi důkladně vypáskována úniková zóna. Dalším diváckých místem bude vracák kolem autobusové točny v obci Raková (divácké místo B) a dalším místem je prudké levé odbočení ze široké komunikace na úzkou cestu (divácké místo C) v místě zvaném u hnojiště,“ řekl Minařík. Tradiční a zároveň divácky velmi atraktivní je RZ Kopná. Pro diváky je připraven opět atraktivní vracák na autobusové točně „Moravan“ u myslivecké chaty nad Podkopnou Lhotou (divácké místo D). „Jedná se o atraktivní a přehledné top divácké místo pro velké množství fanoušků, k dispozici bude rovněž občerstvení. Letos ho pojedeme v částečně pozměněné podobě než loni. Jedinou nevýhodou je přístup pouze po trati rychlostní zkoušky před jejím uzavřením nebo pěšky diváckou stezkou od dalšího diváckého místa F s názvem Louka,“ upřesnil Minařík. K tradičním diváckým místům na této erzetě patří tzv. Louka, komentovaná bezpečnostní zóna s měřením mezičasu (divácké místo F). Pro diváky bude k dispozici parkování na louce a značený příjezd po místní komunikaci z Trnavy od řeznictví u Bořutů. Diváci se z tohoto místa mohou vydat jednak na zmíněný vracák na autobusové točně a dále do technické pasáže „U křížku“ (divácké místo E) se dvěma vracáky přímo v obci Podkopná Lhota. „Fanoušek rallysportu si opravdu může vybrat, které z nabízených diváckých míst navštíví. K dispozici budou stánky s občerstvením, parkování je zajištěno na přilehlé louce,“ uvedl Minařík. Čtvrtou diváckou zónou na úseku Kopná bude ostré odbočení na kostkách v rozcestí Trnava (divácké místo G).Nejdelší a nejnáročnější rychlostní zkouškou je nový úsek s názvem Kameňák. Erzeta startuje nad obcí Držková a pokračuje po známé části Podhoran. U známého vysílače odbočí soutěžní vozy vpravo do obce Vlčková (divácké místo H) a po projetí obce přes přírodní retardér kolem ostrůvku (divácké místo CH) se dostanou do prudkého odbočení vlevo „u hájenky“ a zhruba po 500 metrech následuje obtížné pravé odbočení do zcela nového rallyového úseku nazvaného Kameňák. „Na tomto úseku jsme zřídili dvě divácká místa v první třetině erzety. Diváky chceme důrazně upozornit, že další atraktivní místa jsou přístupná výhradně pěšky. V těchto místech je přísný zákaz vjezdu motorových vozidel. Policie bude přísně dbát na dodržení předpisů a případné porušení ze strany diváků bude tvrdě postihovat a trestat. V žádném případě se nesnažte autem vjet do zákazu vjezdu ještě před uzavřením erzety,“ upozorňuje Minařík. Dodejme, že tratě rychlostních zkoušek budou uzavřeny hodinu před průjezdem prvního vozu a mezi jednotlivými erzetami se nebudou otevírat!Start IMPROMAT Rallysprintu Kopná Vizovice se uskuteční v sobotu 15. května v 9 hodin na vizovickém Masarykově náměstí, první posádka přijede do cíle krátce před 16. hodinou. Další informace naleznete na oficiální internetové stránce www.rallysprintkopna.cz (v odkazu diváci najdete přehledně zpracovaný průvodce rychlostních zkoušek). Zakoupit si můžete rovněž oficiální program, který je k dostání na vybraných čerpacích stanicích zlínského regionu. Obsahuje celkovou mapu rallysprintu, mapy, popisy jednotlivých rychlostních zkoušek včetně diváckých míst, časový harmonogram a seznam přihlášených posádek. Ve Vizovicích 12. května 2010 Roman ORDELT tiskový mluvčí IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?