Přípravy XXXVII. ročníku Rally Bohemia, který proběhne ve dnech 2. - 4. čer-vence 2010, jsou v plném proudu. Trať mladoboleslavské soutěže, která je všeobecně považována za nejtechničtější v České republice, byla schválena Petrem Grossem, zástupcem Asociace jezdců rally.
Tyto inspekce se staly nedílnou součástí podniků Mediasport Mezinárodní mistrov-ství České republiky a mají jednoznačně charakter bezpečnostního prvku. „Petr Gross je živoucí legenda a jeden z nejzkušenějších navigátorů u nás,“ říká Sta-nislav Kafka, zástupce ředitele Rally Bohemia a dodává: „Petr k trati neměl v podstatě žádné výhrady. Erzety Rally Bohemia označil za technické, kvitoval především to, že na nich nejsou žádné umělé retardéry s výjimkou Staroměst-ské erzety. Po společné konzultaci jsme upravili organizaci seznamovacích jízd, kde jsme vyšli vstříc jeho požadavku na povolení obousměrné jízdy v určitých místech na trati.“
Intenzivně se pracuje také na organizaci a skladbě rozsáhlého doprovodného pro-gramu, který se odehraje ve čtvrtek 1. července v areálu Městského stadionu FK Mladá Boleslav od 11 do 22 hodin. „Půjde o naprostou novinku, kde se pokusíme propojit koncert Ewy Farne, fotbalový turnaj zaměstnanců Škoda Auto, soutěže pro děti, prezentaci Policie ČR, hasičů, továrního týmu Škoda, autogramiády nebo křest knihy o Ladislavu Křečkovi,“ naznačil možnou podobu programu Pavel Dušánek, předseda organizačního výboru Rally Bohemia. Novinkou, vycházející z požadavků FIA (Mezinárodní automobilové federace), je organizace testovací rychlostní zkoušky, technické a administrativní přejímky a divácké erzety s minimálními logistickými náklady a co nejmenší časovou náročností, při zachování vysokého standardu pro jezdce, činovníky i diváky. „V letošním roce se shakedown a přejímky odehrají v pátek 2. července v areálu Racing arény v Sosnové. Autodrom ožije v již v 7.30 hodin přejímkami a vyvrcholí startem super RZ v 17 hodin, kdy odstartují vozy evropského poháru, a to od nejvyšších startovních čísel.“ Pořadatelé očekávají na startu na sto posádek, kterým vedle domácí špičky bude vévodit tovární tým Škoda. V letošním roce je Rally Bohemia premiérově zařazena také do Platinum mistrovství Polska v automobilových soutěžích. „Před několika dny jsme absolvovali inspekční cestu do Polska na Rajd Elmot, kde jsme jed-nali s jezdci i s představiteli polského svazu,“ řekl Ing. Jaroslav Mansfeld, zá-stupce hlavního partnera Škoda Auto v organizačním výboru Rally Bohemia. „Máme příslib účasti kompletní polské špičky, v čele s Leszkem Kuzajem nebo Macijem Rzeznikem na vozech Škoda Fabia S 2000. Pokud se nestane nic nepředvídaného, můžeme počítat s účastí Michala Solowowa, Tomasze Kuchara nebo Kajetana Kajetanowicze a dalších 20 až 30 posádek,“ nastínil představu startovního pole sedmatřicátého ročníku Rally Bohemia. Stalo se již tradicí, že se na Bohemii objevují také posádky na historických vozech nedávné soutěžácké minulosti. Také letos by měly být k vidění nejen legendární stotřicítky RS, ale i zahraniční účastníci s vozidly mnoha světových značek.
Organizační tým RB 2010
Jan Koudelkatiskový mluvčíXXXVII. RALLY BOHEMIAe-mail: press@rallybohemia.czweb: www.rallybohemia.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.