V krátké historii AGROTEC rally Hustopeče (letos v termínu 11. - 12. června 2010) je s jistotou největším smolařem předseda organizačního týmu a loňský vicemistr třídy N3 Martin Rada. Cíl AGROTEC rally viděl pouze v prvním ročníku (volný závod) za volantem Fiatu Bravo HGT. Od následující sezony, už s červenou alfou, která patří k hustopečskému jezdci až do současnosti se mu to nepodařilo.
Martin Rada se neprosadil ani ve sprintu, ani o rok později v národním šampionátu, smůlu neprotrhl ani v posledních dvou ročnících v rámci MMČR. V roce 2008 byla na vině převodovka, loni motor.„Asi je to dáno shůry, někdo chce smazat výhody, které jako pořadatel a stavitel trati mám. Ale vážně. Doma je to vždy složité, o tom by mohl povídat nejeden jezdec. Nemyslím, že by tým mechaniků podceňoval přípravu, spíše je to naopak. Chceme se ukázat před domácím publikem v co nejlepším světle, a proto se přípravě věnuje opravdu hodně. Ale závodní auto je složitý stroj. Pokud jsme odstoupili kvůli technice, vždy je to lepší varianta než kdyby to byla porucha karoserie. Letos už bych rád přesvědčil naši italskou krásku, abychom se spolu na cílovou rampu podívali,“ doufá Martin Rada. Kromě závodění je Martin Rada také šéfem organizačního výboru. Dokonce se na místě jeho spolujezdce objevil na Šumavě ředitel soutěže Rudolf Kouřil. A stejné bude složení posádky Agrotec Autoklubu i v Českém Krumlově.„ Průběh sezony je zatím vynikající, po zdárném Monte Carlu jsem vyhráli ve své třídě valašku a následně na Šumavě skončili druzí, takže po dvou závodech vedeme hodnocení třídy N3 v českém šampionátu. Co se týká spolujezdce, Roman Petr má problémy s uvolňováním ze zaměstnání, proto jsem se dohodl s Rudou Kouřilem, že budeme společně sbírat zkušenosti na tratích ostatních pořadatelů. Samozřejmě v Hustopečích to nepůjde, ředitel na rozdíl od šéfa organizátorů nemůže závodit, takže by se na sedadlo spolujezdce měl vrátit Roman,“ objasňuje Martin Rada. „Organizaci hustopečské soutěže zajišťuje spousta lidí. Koncepci a trať sestavuje naše silné soutěžácké jádro ve složení Ruda Kouřil, letos poprvé Petr Vlašín a já. Společně se snažíme připravit zajímavou soutěž v podmínkách, které vychází z prostředí jižní Moravy kolem Hustopečí, tedy dostupných tratí,“ dodává.Dvojice aktivních soutěžáků v čele pořadatelského týmu AGROTEC rally reagovala na situaci v českém šampionátu snížením vkladů pro posádky tříd N1, N2 a A5. Výše startovného s volitelnou reklamou pořadatele se tímto krokem pro zmíněné týmy sníží ze 17.600,- Kč (včetně DPH 10%) na 12.000,- Kč (včetně DPH 10%).„Situace v malých třídách není příznivá. Časté byly i žádosti jezdců těchto tříd o snížení startovného. Debatoval jsem na toto téma s Rudou Kouřilem a v zájmu podpory mladých jezdců v nižších třídách jsme se rozhodli pro tento krok. A proč jsme nezařadili další třídy skupin N a A (N3 – A6, A7)? Protože v těchto třídách už nejedou jen jezdci, které jsme chtěli podpořit,“ vysvětluje Martin Rada. Uzávěrka přihlášek VI. AGROTEC rally Hustopeče je 31. května 2010.VI. AGROTEC rally Hustopeče - www.agrotecautoklub.czTiskový servis
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.