V krátké historii AGROTEC rally Hustopeče (letos v termínu 11. - 12. června 2010) je s jistotou největším smolařem předseda organizačního týmu a loňský vicemistr třídy N3 Martin Rada. Cíl AGROTEC rally viděl pouze v prvním ročníku (volný závod) za volantem Fiatu Bravo HGT. Od následující sezony, už s červenou alfou, která patří k hustopečskému jezdci až do současnosti se mu to nepodařilo.
Martin Rada se neprosadil ani ve sprintu, ani o rok později v národním šampionátu, smůlu neprotrhl ani v posledních dvou ročnících v rámci MMČR. V roce 2008 byla na vině převodovka, loni motor.„Asi je to dáno shůry, někdo chce smazat výhody, které jako pořadatel a stavitel trati mám. Ale vážně. Doma je to vždy složité, o tom by mohl povídat nejeden jezdec. Nemyslím, že by tým mechaniků podceňoval přípravu, spíše je to naopak. Chceme se ukázat před domácím publikem v co nejlepším světle, a proto se přípravě věnuje opravdu hodně. Ale závodní auto je složitý stroj. Pokud jsme odstoupili kvůli technice, vždy je to lepší varianta než kdyby to byla porucha karoserie. Letos už bych rád přesvědčil naši italskou krásku, abychom se spolu na cílovou rampu podívali,“ doufá Martin Rada. Kromě závodění je Martin Rada také šéfem organizačního výboru. Dokonce se na místě jeho spolujezdce objevil na Šumavě ředitel soutěže Rudolf Kouřil. A stejné bude složení posádky Agrotec Autoklubu i v Českém Krumlově.„ Průběh sezony je zatím vynikající, po zdárném Monte Carlu jsem vyhráli ve své třídě valašku a následně na Šumavě skončili druzí, takže po dvou závodech vedeme hodnocení třídy N3 v českém šampionátu. Co se týká spolujezdce, Roman Petr má problémy s uvolňováním ze zaměstnání, proto jsem se dohodl s Rudou Kouřilem, že budeme společně sbírat zkušenosti na tratích ostatních pořadatelů. Samozřejmě v Hustopečích to nepůjde, ředitel na rozdíl od šéfa organizátorů nemůže závodit, takže by se na sedadlo spolujezdce měl vrátit Roman,“ objasňuje Martin Rada. „Organizaci hustopečské soutěže zajišťuje spousta lidí. Koncepci a trať sestavuje naše silné soutěžácké jádro ve složení Ruda Kouřil, letos poprvé Petr Vlašín a já. Společně se snažíme připravit zajímavou soutěž v podmínkách, které vychází z prostředí jižní Moravy kolem Hustopečí, tedy dostupných tratí,“ dodává.Dvojice aktivních soutěžáků v čele pořadatelského týmu AGROTEC rally reagovala na situaci v českém šampionátu snížením vkladů pro posádky tříd N1, N2 a A5. Výše startovného s volitelnou reklamou pořadatele se tímto krokem pro zmíněné týmy sníží ze 17.600,- Kč (včetně DPH 10%) na 12.000,- Kč (včetně DPH 10%).„Situace v malých třídách není příznivá. Časté byly i žádosti jezdců těchto tříd o snížení startovného. Debatoval jsem na toto téma s Rudou Kouřilem a v zájmu podpory mladých jezdců v nižších třídách jsme se rozhodli pro tento krok. A proč jsme nezařadili další třídy skupin N a A (N3 – A6, A7)? Protože v těchto třídách už nejedou jen jezdci, které jsme chtěli podpořit,“ vysvětluje Martin Rada. Uzávěrka přihlášek VI. AGROTEC rally Hustopeče je 31. května 2010.VI. AGROTEC rally Hustopeče - www.agrotecautoklub.czTiskový servis
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.