Devítidílný šampionát jednodenních rallysprintů letos odstartoval začátkem dubna pod názvem ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally. Zatím jsou odjety dva úvodní podniky a každý měl jiného vítěze. Horáckou rally vyhrál Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX), zatímco na Rally Lužické hory se radoval z prvenství Roman Odložilík (Citroën Xsara WRC), který se zároveň dostal do čela průběžné klasifikace. Podobně jako v loňském roce, se vyznačuje rallysprintový šampionát vysokým počtem zúčastněných posádek. Titul obhajuje Jaroslav Orsák, jenž startoval pouze v Třebíči. Další body se rozdají o nadcházejícím víkendu při Impromat Rallysprintu Kopná ve Vizovicích.
Rallysprintový šampionát byl zahájen v Třebíči, kde se jela HORÁCKÁ RALLY.Vítězem se stala favorizovaná posádka Enteria Rally Team Roman Kresta, Tomáš Kašpárek na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Na druhém místě skončila dvojice K.I.T Racing Jaroslav Orsák, Karel Vajík, rovněž na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, třetí příčku obsadila posádka Slovakia Rally Systém Igor Drotár, Vladimír Bánoci na voze Škoda Fabia WRC. Třiatřicetiletý Kresta dlouho sváděl tuhý boj s Janem Štěpánkem, který s vozem Škoda Octavia WRC vyhrál dokonce pět z osmi rychlostních zkoušek. Z prvního místa ho v úvodu srazila desetisekundová penalizace za předčasný start ve druhém měřeném úseku. Kresta byl nejrychlejší pouze ve dvou rychlostních testech. Kroměřížský Štěpánek ukrajoval z Krestova náskoku postupně sekundy, po šesté rychlostní zkoušce už byl průběžně první a měl na Krestu k dobru 3,3 sekundy. V předposledním sedmém testu vedoucím z Březky do Pyšele dlouhém 11,36 kilometru však havaroval. Z nehody vyvázla posádka bez zranění, ale vůz byl nepojízdný. Tato rychlostní zkouška byla po projetí prvních deseti vozů zrušena. Krestovi se otevřela cesta k vítězství, neboť před druhým v pořadí Orsákem měl náskok více než půl minuty. Lídr soutěže v závěru zvolnil a poslední rychlostní zkouška se stala kořistí Romana Odložilíka. Na třetí místo se dostala po třicetisekundové penalizaci bratří Odložilíků slovenská posádka jedoucí s českou licencí Igor Drotár, Vladimír Bánoci na voze Škoda Fabia WRC. Odložilík na jedné z erzet neprojel zpomalovacím retardérem a vyfasoval penalizaci, která ho odsunula až na šesté místo v absolutním pořadí. V hodnocení dvoukolek v rámci rallysprintového šampionátu si vedl nejlépe Petr Brynda (Renault Clio R3). Z favoritů nevyrazil na trať kvůli technickým problémům Jan Černý (Subaru Impreza STi), Josef Peták (Peugeot 207 S2000) odstoupil ze soutěže v servisu před pátou rychlostní zkouškou. V hodnocení Poháru K4 České republiky byla mezi patnácti posádkami nejrychlejší dvojice Jiří Hendrich, Daniel Hendrich na voze Mitsubishi Lancer EVO VII. Z 91 posádek na startu dokončilo rally v Třebíči 59 vozů. Na prvního máje pokračoval seriál THERMICA RALLY LUŽICKÉ HORY s centrem v Hrádku nad Nisou. Diváci viděli skvělé sportovní výkony řady posádek, dramatickou podívanou a atraktivní průjezdy. Nakonec vyhrála bratrská posádka Roman Odložilík, Pavel Odložilík, kteří odstartovali do severočeské soutěže v české premiéře s vozem Citroën Xsara WRC. Předvedeným vozem i nasazením potěšili všechny fanoušky rally podél tratě rychlostních zkoušek. Plné uznání za předvedený výkon zaslouží německá posádka Matthias Kahle, Christian Doerr jedoucí na voze Škoda Octavia WRC. Kahle dlouho odolával „české přesile“, ale v poslední rychlostní zkoušce mu stop vystavila závada motoru. Německý jezdec odstoupil z prvního mista těsně před cílem. Soutěž vyvrcholila na závěrečné erzetě, když bratři Odložilíkovi porazili těsně dvojici Jan Štěpánek, Marek Omelka (Škoda Octavia WRC). Z konečné třetí příčky se radovali Josef Peták s Alenou Benešovou (Peugeot 207 S2000), kteří byli před startem do závěrečného měřeného úseku pátí. Těsně pod medailovými stupni skončili zástupci Zlínského kraje v pořadí Petr Trnovec, Martin Vlček (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) a Milan Pantálek (Škoda Fabia WRC). Zklamán může být z konečného umístění Josef Semerád, který dlouho držel třetí příčku, ale nakonec po defektu klesl na osmé místo. Hodně vysoko skončil i mladý jezdec Martin Bujáček, který obsadil deváté místo. Desátá posádka Jiří Tošovský, Michal Ernst (Mitsubishi Lancer EVO IX) se radovala z celkového prvenství v absolutním pořadí Lužického poháru. V hodnocení dvoukolek v rámci rallysprintového šampionátu si vedl nejlépe opět Petr Brynda (Renault Clio R3), který slavil po Třebíči další vavřín. Posádka ve složení Petr Šimurda, Milan Dlouhý (Opel Kadett Coupé) vyhrála v K4 Poháru České republiky v rally, druzí skončili otec a syn Hendrichovi, kteří vedou rovněž v celkovém pořadí po dvou odjetých podnicích. Ve třech erzetách byl po haváriích nařízen volný průjezd a následujícím posádkám byly přiděleny náhradní časy. V Hrádku se představil rekordní počet celkem 138 posádek, na cílové rampě se objevilo 89 soutěžících.ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally 2010:Absolutní pořadí po dvou odjetých podnicích: 1. R. Odložilík, P. Odložilík (Škoda Fabia S2000, Citroën Xsara WRC) 40, 2. Kresta, Kašpárek (Mitsubishi Lancer EVO IX) 30, 3. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) 24, Štěpánek, Omelka (Škoda Octavia WRC) 24, 5. Trnovec, Staněk (Mitsubishi Lancer EVO IX) 20, 6. Drotár, Bánoci (Škoda Fabia WRC) 19, Peták, Benešová (Peugeot 207 S2000) 19, 8. Pantálek, Vilímek (Škoda Fabia WRC) 16, 9. Komárek, Rojka (Škoda Octavia WRC) 15, 10. M. Vlček, Švajda (Mitsubishi Lancer EVO IX) 13 atd.K4 Pohár České republiky v rally 2010:Absolutní pořadí po dvou odjetých podnicích: 1. J. Hendrich, D. Hendrich (Mitsubishi Lancer EVO VII) 54, 2. Šimurda, Dlouhý (Opel Kadett Coupé) 30, 3. Šebesta, Míka (Ford Escort RS 2000) 24, 4. R. Nešpor, Z. Nešporová (Škoda Felicia Kit Car) 19, Horák, Tichý (Opel Kadett Coupé) 19 atd.Ve Vizovicích 11. května 2010 Roman ORDELT tiskový mluvčí IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.