Do startu třetího letošního sprintu Impromat Rallysprint Kopná zbývá už jen pár dnů. Z tábora JT Říha group rally teamu přichází zpráva, která zklame nejednoho fanouška automobilových soutěží. Jaromír Tomaštík musí start s Imprezou WRC zrušit.
Do Vizovic, které se stanou od pátku centrem letošní Kopné, se pečlivě chystá i největší vsetínský rally tým. Původně avizoval kompletní sestavu posílenou o Jaromíra Tomaštíka. Nyní už ovšem víme, že start šéfa týmu se musí zrušit. „Můj start na rallysprintu Kopná se bohužel odkládá. Bratři Kordové totiž nestihnou včas připravit auto. Jsem velmi zklamaný. Velice moc jsem se na Kopnou těšil a nyní to mrzí nejen mě, ale i mé sponzory a přátele,“ vysvětlil svou neúčast a popsal své pocity Jaromír Tomaštík. Pro upřesnění jenom připomínám, že Jaromír Tomaštík měl startovat ve Vizovicích společně s Robertem Baranem.
Pro příznivce vsetínského jezdce a fanoušky nebeského souhvězdí ve znaku vozu má Tomaštík ovšem i jednu povzbuzující zprávu. „S bratry Kordovými jsem předběžně domluvený na více startech. Věřím, že i přes tuto situaci najdeme společnou dohodu a objevíme se na tratích rychlostních zkoušek na některých příštích sprintových závodech,“ uvedl Jaromír Tomaštík.
„Je nám to nevýslovně líto, ale účast v závodě jsme museli na poslední chvíli odvolat. Impromat Rallysprint Kopná měl být naší první letošní spoluprácí s Jaromírem Tomaštíkem, ale na Miskolc Rally v Maďarsku utrpělo naše auto po nehodě mnoho šrámů a bohužel stále čekáme na dodání některých dílů. Pracovali jsme tvrdě, abychom auto na start ve Vizovicích stihli perfektně připravit, ale vzhledem k absenci součástek se nám to nepodařilo dotáhnout do zdárného konce. Nevím, co na to říct. Nyní budeme společně hledat cesty, jak panu Tomaštíkovi vyrovnat tuto nepříjemnou ztrátu," řekl majitel týmu Erik Korda.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?