Třetí podnik devítidílného seriálu ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally IMPROMAT RALLYSPRINT KOPNÁ VIZOVICE nabídne velmi kvalitní startovní pole. Pořadatelům z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota se přihlásilo celkem 116 posádek ze čtyř států – České republiky, Slovenska, Polska a Rakouska. Letošní již osmnáctý ročník nejpopulárnějšího domácího rallysprintu se dále započítává do K4 Poháru České republiky, Poháru mládeže a Dámského poháru v rally.
K největším favoritům patří dvojnásobný vítěz Kopné Roman Kresta, který se opět představí se spolujezdcem Tomášem Kašpárkem v barvách Enteria Rally Team. Čtyřiatřicetiletý rodák z Trnavy na Zlínsku pojede na voze Peugeot 207 S2000 a Rallysprint Kopná mu poslouží jako test před Rallye Český Krumlov. Se startovním číslem 1 se představí obhájce loňského prvenství na Kopné Jaromír Tarabus, který startuje s vozem Ford Fiesta S2000. Pro Tarabuse se jedná o ojedinělý start v rallysprintovém šampionátu, když letošní prioritou zůstávají starty ve velkém šampionátu. K aspirantům na čelní příčky patří rovněž Jan Štěpánek na voze Škoda Octavia WRC. Kroměřížský jezdec odstoupil při Horácké rally po havárii z prvního místa a při Rally Lužické hory obsadil druhé místo a v celkovém hodnocení rallysprintového šampionátu mu patří třetí příčka. Kartami na medailových stupních určitě zamíchá Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000), vedoucí jezdec rallysprintového mistrovství po dvou odjetých podnicích. Zatímco v Třebíči se představil Odložilík na fabii S2000, v Hrádku nad Nisou nenašel přemožitele na voze Citroën Xsara WRC. Do role černého koně Kopné je pasován rychlý polský jezdec Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia S2000), který v loňském roce dojel na Kopné na výborném druhém místě. Titul v rallysprintovém šampionátu obhajuje Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX), pro potečského jezdce se jedná o letošní druhý start v jednodenních rallysprintech. Začátkem dubna obsadil při Horácké rally stříbrnou příčku hned za Krestou. S vozy Škoda Fabia WRC se přihlásili Slovák Igor Drotár a želechovický Milan Pantálek. Na přední příčky v první desítce pomýšlejí Lubomír Minařík (Škoda Fabia S2000), Jan Sýkora, Jan Jelínek, Petr Trnovec, Miroslav Jakeš, Martin Bujáček, Martin Vlček (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII) nebo Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC). Bohužel na startu bude scházet Jozef Béreš jr. ze Slovenska, který se měl představit na voze Škoda Fabia S2000. Tým Styllex Motorsport start v okolí Vizovic odvolal, neboť k dispozici není fabia týmu TRT. Trojnásobný slovenský šampion se představí až na Šalgo Gemer rally v příštím týdnu.Mezi šestnáctistovkami se řadí k favoritům Jan Dohnal (Renault Clio S1600), Antonín Novák (Citroën C2 S1600), Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600), Miroslav Březík (Citroën C2 R2 Max) nebo Petr Zedník (Ford Fiesta S1600). Dramatické sportovní boje se očekávají v dalších objemových třídách. Diváci podél tratě se mohou těšit na nelítostný boj o drahocenné vteřiny na rychlostních zkouškách. Letošní Kopná nabídne i pestrý vozový park. Představí se vozy specifikace WRC, progresivní kategorie Super 2000 nebo produkční vozy. V rámci předpisů v pohárovém mistrovství pojedou i historici nebo upravené automobily ve skupině V.Do hodnocení K4 Pohár České republiky se přihlásilo celkem 31 soutěžících. K favoritům se řadí Jiří Hendrich (Mitsubushi Lancer EVO VII), vedoucí jezdec průběžného pořadí po dvou odjetých soutěžích, dále Zdeněk Tichý a Petr Šimurda (oba Opel Kadett). Impromat Rallysprint Kopná Vizovice startuje v sobotu 15. května v 9 hodin z Masarykova náměstí ve Vizovicích, první posádka se objeví na stejném místě krátce před šestnáctou hodinou. Trať letošní Kopné měří celkem 208 km a obsahuje 8 rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích s názvem Barák, Raková, Kameňák a Kopná v celkové délce 75 km. Další informace naleznete na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz nebo v oficiálním programu soutěže, který je k dispozici ve vybraných prodejních místech na Zlínsku. Ve Vizovicích 10. května 2010 Roman ORDELT tiskový mluvčí IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.