K favoritům Kopné se řadí Kresta, Tarabus a Štěpánek

rally kopná
rally kopná, foto: Archiv RallyZone.cz
Roman Ordelt 11. května 2010 14:03
Sdílej:

Třetí podnik devítidílného seriálu ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally IMPROMAT RALLYSPRINT KOPNÁ VIZOVICE nabídne velmi kvalitní startovní pole. Pořadatelům z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota se přihlásilo celkem 116 posádek ze čtyř států – České republiky, Slovenska, Polska a Rakouska. Letošní již osmnáctý ročník nejpopulárnějšího domácího rallysprintu se dále započítává do K4 Poháru České republiky, Poháru mládeže a Dámského poháru v rally.

K největším favoritům patří dvojnásobný vítěz Kopné Roman Kresta, který se opět představí se spolujezdcem Tomášem Kašpárkem v barvách Enteria Rally Team. Čtyřiatřicetiletý rodák z Trnavy na Zlínsku pojede na voze Peugeot 207 S2000 a Rallysprint Kopná mu poslouží jako test před Rallye Český Krumlov. Se startovním číslem 1 se představí obhájce loňského prvenství na Kopné Jaromír Tarabus, který startuje s vozem Ford Fiesta S2000. Pro Tarabuse se jedná o ojedinělý start v rallysprintovém šampionátu, když letošní prioritou zůstávají starty ve velkém šampionátu. K aspirantům na čelní příčky patří rovněž Jan Štěpánek na voze Škoda Octavia WRC. Kroměřížský jezdec odstoupil při Horácké rally po havárii z prvního místa a při Rally Lužické hory obsadil druhé místo a v celkovém hodnocení rallysprintového šampionátu mu patří třetí příčka. Kartami na medailových stupních určitě zamíchá Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000), vedoucí jezdec rallysprintového mistrovství po dvou odjetých podnicích. Zatímco v Třebíči se představil Odložilík na fabii S2000, v Hrádku nad Nisou nenašel přemožitele na voze Citroën Xsara WRC. Do role černého koně Kopné je pasován rychlý polský jezdec Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia S2000), který v loňském roce dojel na Kopné na výborném druhém místě. Titul v rallysprintovém šampionátu obhajuje Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX), pro potečského jezdce se jedná o letošní druhý start v jednodenních rallysprintech. Začátkem dubna obsadil při Horácké rally stříbrnou příčku hned za Krestou. S vozy Škoda Fabia WRC se přihlásili Slovák Igor Drotár a želechovický Milan Pantálek. Na přední příčky v první desítce pomýšlejí Lubomír Minařík (Škoda Fabia S2000), Jan Sýkora, Jan Jelínek, Petr Trnovec, Miroslav Jakeš, Martin Bujáček, Martin Vlček (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII) nebo Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC). Bohužel na startu bude scházet Jozef Béreš jr. ze Slovenska, který se měl představit na voze Škoda Fabia S2000. Tým Styllex Motorsport start v okolí Vizovic odvolal, neboť k dispozici není fabia týmu TRT. Trojnásobný slovenský šampion se představí až na Šalgo Gemer rally v příštím týdnu.Mezi šestnáctistovkami se řadí k favoritům Jan Dohnal (Renault Clio S1600), Antonín Novák (Citroën C2 S1600), Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600), Miroslav Březík (Citroën C2 R2 Max) nebo Petr Zedník (Ford Fiesta S1600).  Dramatické sportovní boje se očekávají v dalších objemových třídách. Diváci podél tratě se mohou těšit na nelítostný boj o drahocenné vteřiny na rychlostních zkouškách. Letošní Kopná nabídne i pestrý vozový park. Představí se vozy specifikace WRC, progresivní kategorie Super 2000 nebo produkční vozy. V rámci předpisů v pohárovém mistrovství pojedou i historici nebo upravené automobily ve skupině V.Do hodnocení K4 Pohár České republiky se přihlásilo celkem 31 soutěžících. K favoritům se řadí Jiří Hendrich (Mitsubushi Lancer EVO VII), vedoucí jezdec průběžného pořadí po dvou odjetých soutěžích, dále Zdeněk Tichý a Petr Šimurda (oba Opel Kadett). Impromat Rallysprint Kopná Vizovice startuje v sobotu 15. května v 9 hodin z Masarykova náměstí ve Vizovicích, první posádka se objeví na stejném místě krátce před šestnáctou hodinou. Trať letošní Kopné měří celkem 208 km a obsahuje 8 rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích s názvem Barák, Raková, Kameňák a Kopná v celkové délce 75 km. Další informace naleznete na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz nebo v oficiálním programu soutěže, který je k dispozici ve vybraných prodejních místech na Zlínsku. Ve Vizovicích 10. května 2010                                               Roman ORDELT                                                                                            tiskový mluvčí                                                                              IMPROMAT Rallysprint Kopná                                                                                              Vizovice

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.