Kopná 2010: Statistika podle seznamu přihlášených posádek

rally kopná
rally kopná, foto: Archiv RallyZone.cz
Roman Ordelt 10. května 2010 14:20
Sdílej:

Do XVIII. ročníku IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice (14. - 15. května 2010), se přihlásilo celkem 116 posádek ze čtyř států – České republiky, Slovenska, Polska a Rakouska.

Největším diváckým lákadlem v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty bude souboj jezdců na vozech kategorie Super 2000 (mj. Roman Kresta, Jaromír Tarabus, polský pilot Grzegorz Grzyb, slovenský jezdec Jozef Béreš jr., Roman Odložilík, Lubomír Minařík), čtyř jezdců za volantem vozů specifikace WRC (Igor Drotár, Milan Pantálek, Jan Štěpánek, Jaromír Tomaštík) a úřadujícího českého mistra v rallysprintech Jaroslava Orsáka na produkčním voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Nejpočetněji obsazena je třída N4 nad 2000 ccm, kde najdeme celkem 22 vozů. Ve startovním poli se objeví celkem 8 vozů progresivní kategorie Super 2000.

Do ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally může bodovat celkem 84 posádek, v Poháru mládeže se představí 1 dvojice, zatímco do K4 Poháru České republiky v rally 2010 se přihlásilo 31 posádek. Z vozového parku 16 značek jsou nejpočetněji zastoupeny automobilky Škoda, Mitsubishi a Honda. Zajímavostí seznamu přihlášených letošní Kopné jsou vedle dvanácti smíšených posádek i dvě vyloženě dámské dvojice ve složení Eva Vykydalová – Ivona Vyštějnová a Martina Daňhelová – Martina Zikmundová.

Celkem přihlášeno: 116 posádekPočet států: 4 (Česká republika – 112, Slovensko – 3, Polsko – 1, Rakousko, spolujezdec - 1)Prioritní jezdci:ASN: 5 (Jaromír Tarabus, Roman Kresta, Jaroslav Orsák – CZ, Grzegorz Grzyb – PL, Jozef Béreš jr. - SK)

ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally (84 posádek)Rozdělení podle skupin: Vozy Super 2000: 8 vozůSkupina A:  28 vozů Skupina N:  40 vozůSkupina S:     8 vozů

Rozdělení podle objemových tříd:  N 1 do 1400 ccm:  1N2 1401 – 1600 ccm: 10 N3 1601 – 2000 ccm: 7N4 nad 2000 ccm:  22

A5 do 1400 ccm:  10 A6 1401 – 1600 ccm: 10A7 1601 – 2000 ccm: 3D9 diesel:   5 

S1 do 2000ccm:  1  S2 nad 2000 ccm:  7  

Pohár mládeže:   1 posádka

K4 Pohár České republiky v rally (celkem 31 posádek)

Rozdělení podle skupin: Skupina SA (soudobé automobily (bez S2000 a WRC): 16 vozůSkupina HA (historické automobily):    3 vozy Skupina V (upravené automobily):    12 vozů

Rozdělení podle objemových třídSA – třída 1: do 1400 ccm:  8SA – třída 2: nad 1400 do 2000 ccm: 7SA – třída 3: nad 2000 ccm:  1

HA – třída 1: do 1 000 ccm:  1HA – třída 2: nad 1000 do 1300 ccm: 2HA – třída 3: nad 1300  ccm:  -

Počet značek: 16Škoda – 44, Mitsubishi – 22, Honda – 15, Renault  - 7, Ford – 4, Citroën – 4, Peugeot – 3, Subaru – 3, Opel – 3, Fiat – 2, Toyota – 2, Seat – 2, Volkswagen – 2, Suzuki – 1, BMW – 1, Suzuki – 1.

Vozy specifikace WRC: 4Škoda Fabia WRC – 2, Škoda Octavia WRC – 1, Subaru Impreza WRC - 1

Vozy kategorie Super 2000: 8Škoda Fabia S2000 – 4, Peugeot 207 S2000 – 2, Ford Fiesta S2000 – 1, Toyota Corolla S2000 - 1

Mistrovství ČR juniorů: 8Miroslav Jakeš, Martin Bujáček, Jan Havel, Václav Kopáček, Jakub Klestil, Luboš Gešvinder jr., Michal Srb, Ondřej Koubek

 

Smíšené posádky: 12Jan Dohnal – Martina Škardová, Robert Nešpor – Zdeňka Nešporová, Karel Macek – Pavla Fričová, Petr Pelech – Jana Barčáková, Pavel Pelech – Lucie Hendrychová, Zdeněk Vrátníček – Petra Řiháková, Michal Srb – Veronika Teplá, Michal Pokorný – Petra Veselá, Michal Lekeš – Eva Žaludková, Rudolf Lekeš – Lenka Halászová, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová

Dámské posádky: 2Eva Vykydalová – Ivona Vyštějnová, Martina Daňhelová – Martina Zikmundová

 

Ve Vizovicích 9. května 2010                                        Roman ORDELT                                                                                          tiskový mluvčí                                                                              IMPROMAT Rallysprint Kopná                                                                                              Vizovice

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.