Do XVIII. ročníku IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice (14. - 15. května 2010), se přihlásilo celkem 116 posádek ze čtyř států – České republiky, Slovenska, Polska a Rakouska.
Největším diváckým lákadlem v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty bude souboj jezdců na vozech kategorie Super 2000 (mj. Roman Kresta, Jaromír Tarabus, polský pilot Grzegorz Grzyb, slovenský jezdec Jozef Béreš jr., Roman Odložilík, Lubomír Minařík), čtyř jezdců za volantem vozů specifikace WRC (Igor Drotár, Milan Pantálek, Jan Štěpánek, Jaromír Tomaštík) a úřadujícího českého mistra v rallysprintech Jaroslava Orsáka na produkčním voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Nejpočetněji obsazena je třída N4 nad 2000 ccm, kde najdeme celkem 22 vozů. Ve startovním poli se objeví celkem 8 vozů progresivní kategorie Super 2000.
Do ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally může bodovat celkem 84 posádek, v Poháru mládeže se představí 1 dvojice, zatímco do K4 Poháru České republiky v rally 2010 se přihlásilo 31 posádek. Z vozového parku 16 značek jsou nejpočetněji zastoupeny automobilky Škoda, Mitsubishi a Honda. Zajímavostí seznamu přihlášených letošní Kopné jsou vedle dvanácti smíšených posádek i dvě vyloženě dámské dvojice ve složení Eva Vykydalová – Ivona Vyštějnová a Martina Daňhelová – Martina Zikmundová.
Celkem přihlášeno: 116 posádekPočet států: 4 (Česká republika – 112, Slovensko – 3, Polsko – 1, Rakousko, spolujezdec - 1)Prioritní jezdci:ASN: 5 (Jaromír Tarabus, Roman Kresta, Jaroslav Orsák – CZ, Grzegorz Grzyb – PL, Jozef Béreš jr. - SK)
ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally (84 posádek)Rozdělení podle skupin: Vozy Super 2000: 8 vozůSkupina A: 28 vozů Skupina N: 40 vozůSkupina S: 8 vozů
Rozdělení podle objemových tříd: N 1 do 1400 ccm: 1N2 1401 – 1600 ccm: 10 N3 1601 – 2000 ccm: 7N4 nad 2000 ccm: 22
A5 do 1400 ccm: 10 A6 1401 – 1600 ccm: 10A7 1601 – 2000 ccm: 3D9 diesel: 5
S1 do 2000ccm: 1 S2 nad 2000 ccm: 7
Pohár mládeže: 1 posádka
K4 Pohár České republiky v rally (celkem 31 posádek)
Rozdělení podle skupin: Skupina SA (soudobé automobily (bez S2000 a WRC): 16 vozůSkupina HA (historické automobily): 3 vozy Skupina V (upravené automobily): 12 vozů
Rozdělení podle objemových třídSA – třída 1: do 1400 ccm: 8SA – třída 2: nad 1400 do 2000 ccm: 7SA – třída 3: nad 2000 ccm: 1
HA – třída 1: do 1 000 ccm: 1HA – třída 2: nad 1000 do 1300 ccm: 2HA – třída 3: nad 1300 ccm: -
Počet značek: 16Škoda – 44, Mitsubishi – 22, Honda – 15, Renault - 7, Ford – 4, Citroën – 4, Peugeot – 3, Subaru – 3, Opel – 3, Fiat – 2, Toyota – 2, Seat – 2, Volkswagen – 2, Suzuki – 1, BMW – 1, Suzuki – 1.
Vozy specifikace WRC: 4Škoda Fabia WRC – 2, Škoda Octavia WRC – 1, Subaru Impreza WRC - 1
Vozy kategorie Super 2000: 8Škoda Fabia S2000 – 4, Peugeot 207 S2000 – 2, Ford Fiesta S2000 – 1, Toyota Corolla S2000 - 1
Mistrovství ČR juniorů: 8Miroslav Jakeš, Martin Bujáček, Jan Havel, Václav Kopáček, Jakub Klestil, Luboš Gešvinder jr., Michal Srb, Ondřej Koubek
Smíšené posádky: 12Jan Dohnal – Martina Škardová, Robert Nešpor – Zdeňka Nešporová, Karel Macek – Pavla Fričová, Petr Pelech – Jana Barčáková, Pavel Pelech – Lucie Hendrychová, Zdeněk Vrátníček – Petra Řiháková, Michal Srb – Veronika Teplá, Michal Pokorný – Petra Veselá, Michal Lekeš – Eva Žaludková, Rudolf Lekeš – Lenka Halászová, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová
Dámské posádky: 2Eva Vykydalová – Ivona Vyštějnová, Martina Daňhelová – Martina Zikmundová
Ve Vizovicích 9. května 2010 Roman ORDELT tiskový mluvčí IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?