Do XVIII. ročníku IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice (14. - 15. května 2010), se přihlásilo celkem 116 posádek ze čtyř států – České republiky, Slovenska, Polska a Rakouska.
Největším diváckým lákadlem v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty bude souboj jezdců na vozech kategorie Super 2000 (mj. Roman Kresta, Jaromír Tarabus, polský pilot Grzegorz Grzyb, slovenský jezdec Jozef Béreš jr., Roman Odložilík, Lubomír Minařík), čtyř jezdců za volantem vozů specifikace WRC (Igor Drotár, Milan Pantálek, Jan Štěpánek, Jaromír Tomaštík) a úřadujícího českého mistra v rallysprintech Jaroslava Orsáka na produkčním voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Nejpočetněji obsazena je třída N4 nad 2000 ccm, kde najdeme celkem 22 vozů. Ve startovním poli se objeví celkem 8 vozů progresivní kategorie Super 2000.
Do ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally může bodovat celkem 84 posádek, v Poháru mládeže se představí 1 dvojice, zatímco do K4 Poháru České republiky v rally 2010 se přihlásilo 31 posádek. Z vozového parku 16 značek jsou nejpočetněji zastoupeny automobilky Škoda, Mitsubishi a Honda. Zajímavostí seznamu přihlášených letošní Kopné jsou vedle dvanácti smíšených posádek i dvě vyloženě dámské dvojice ve složení Eva Vykydalová – Ivona Vyštějnová a Martina Daňhelová – Martina Zikmundová.
Celkem přihlášeno: 116 posádekPočet států: 4 (Česká republika – 112, Slovensko – 3, Polsko – 1, Rakousko, spolujezdec - 1)Prioritní jezdci:ASN: 5 (Jaromír Tarabus, Roman Kresta, Jaroslav Orsák – CZ, Grzegorz Grzyb – PL, Jozef Béreš jr. - SK)
ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally (84 posádek)Rozdělení podle skupin: Vozy Super 2000: 8 vozůSkupina A: 28 vozů Skupina N: 40 vozůSkupina S: 8 vozů
Rozdělení podle objemových tříd: N 1 do 1400 ccm: 1N2 1401 – 1600 ccm: 10 N3 1601 – 2000 ccm: 7N4 nad 2000 ccm: 22
A5 do 1400 ccm: 10 A6 1401 – 1600 ccm: 10A7 1601 – 2000 ccm: 3D9 diesel: 5
S1 do 2000ccm: 1 S2 nad 2000 ccm: 7
Pohár mládeže: 1 posádka
K4 Pohár České republiky v rally (celkem 31 posádek)
Rozdělení podle skupin: Skupina SA (soudobé automobily (bez S2000 a WRC): 16 vozůSkupina HA (historické automobily): 3 vozy Skupina V (upravené automobily): 12 vozů
Rozdělení podle objemových třídSA – třída 1: do 1400 ccm: 8SA – třída 2: nad 1400 do 2000 ccm: 7SA – třída 3: nad 2000 ccm: 1
HA – třída 1: do 1 000 ccm: 1HA – třída 2: nad 1000 do 1300 ccm: 2HA – třída 3: nad 1300 ccm: -
Počet značek: 16Škoda – 44, Mitsubishi – 22, Honda – 15, Renault - 7, Ford – 4, Citroën – 4, Peugeot – 3, Subaru – 3, Opel – 3, Fiat – 2, Toyota – 2, Seat – 2, Volkswagen – 2, Suzuki – 1, BMW – 1, Suzuki – 1.
Vozy specifikace WRC: 4Škoda Fabia WRC – 2, Škoda Octavia WRC – 1, Subaru Impreza WRC - 1
Vozy kategorie Super 2000: 8Škoda Fabia S2000 – 4, Peugeot 207 S2000 – 2, Ford Fiesta S2000 – 1, Toyota Corolla S2000 - 1
Mistrovství ČR juniorů: 8Miroslav Jakeš, Martin Bujáček, Jan Havel, Václav Kopáček, Jakub Klestil, Luboš Gešvinder jr., Michal Srb, Ondřej Koubek
Smíšené posádky: 12Jan Dohnal – Martina Škardová, Robert Nešpor – Zdeňka Nešporová, Karel Macek – Pavla Fričová, Petr Pelech – Jana Barčáková, Pavel Pelech – Lucie Hendrychová, Zdeněk Vrátníček – Petra Řiháková, Michal Srb – Veronika Teplá, Michal Pokorný – Petra Veselá, Michal Lekeš – Eva Žaludková, Rudolf Lekeš – Lenka Halászová, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová
Dámské posádky: 2Eva Vykydalová – Ivona Vyštějnová, Martina Daňhelová – Martina Zikmundová
Ve Vizovicích 9. května 2010 Roman ORDELT tiskový mluvčí IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.