V minulých sedmnácti letech jsme si zvykli, že centrum Rallysprintu Kopná najdeme ve Slušovicích. Nejpopulárnější český rallysprint změnil v letošním roce vedle nezvyklého termínu centrum soutěže, které se z dostihové dráhy ve Slušovicích přesunulo do nedalekých Vizovic. V prostorách firmy GELUR ve Vizovicích - Razově bude umístěno ředitelství soutěže, servisní parkoviště a uskuteční se zde administrativní i technická přejímka. Start a cíl soutěže proběhne v sobotu 15. května na Masarykově náměstí před radnicí ve Vizovicích.
Pořadatelům z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota se původní termín v závěru měsice května (28. – 29. května) kryl s pořádáním voleb. Proto se populární Kopná dostala do poněkud nezvyklého termínu. „V termínovém kalendáři jsme se dostali do poloviny května. Další problém vznikl s centrem soutěže a s umístěním servisní zóny. Slušovická dostihová dráha byla zablokována, nicméně vstřícností firmy Gelur jsme našli nové prostory. Do spolupráce se zapojilo i město Vizovice, čehož výsledkem je umístění startovní a cílové rampy v prostoru na vizovickém náměstí před městským úřadem,“ uvedl Josef Minařík, ředitel rallysprintu.
Prezentace posádek a výdej itinerářů proběhne na osvědčeném místě v prostorách Obecního úřadu Podkopná Lhota. Soutěžní posádky se zde mohou hlásit již ve čtvrtečním podvečeru od 17 hodin a poté během pátečního dopoledne. „Vyšli jsme vstříc posádkám a itinerář si mohou vyzvednout v klidu již během čtvrtečního podvečera,“ upřesnil Minařík.
Seznamovací jízdy proběhnou v pátek 14. května od 8 do 17 hodin na jednotlivých úsecích rychlostních zkoušek s názvem Loučka, Raková, Kameňák a Kopná. Administrativní přejímka proběhne v prostorách firmy GELUR v pátek od 14:30 do 18:30 hodin. Technická přejímka se uskuteční v prostorách Scania servisu v bezprostřední blízkosti firmy GELUR od 15 do 19 hodin. Pořadatelé umístili servisní parkoviště do rozlehlých prostor autoparkoviště firmy GELUR Vizovice, servisní zóna bude otevřena v pátek úderem šestnácté hodiny odpolední. Třetí díl letošního devítidílného sprintového šampionátu odstartuje v sobotu 15. května v 9 hodin z Masarykova náměstí před Městským úřadem ve Vizovicích, první posádka se na stejném místě objeví krátce před šestnáctou hodinou. Vyhlášení výsledků a rozdílení cen IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice proběhne ve večerních hodinách v restauraci Na Rozcestí v Trnavě.
Jak se dostat k firmě GELUR Vizovice, kde najdete ředitelství soutěže, technickou přejímku a servisní parkoviště? Z hlavní silnice 1. třídy č. I/ 49 (silniční tah ze Zlína) odbočíte při vjezdu do Vizovic doleva na okresní silnici do části Razov, jedete kolem firmy Rudolf Jelínek a zhruba po 300 metrech jste v cíli určení, v bezprostřední blízkosti servisu Scania a výrobce kuchyní Sykora.
Letošní již osmnáctý ročník nejpopulárnějšího domácího rallysprintu se vedle ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally započítává dále do K4 Poháru České republiky, Poháru mládeže a Dámského poháru v rally. Bližší informace najdete na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a v dalších tiskových informacích.
Důležitá místa XVIII. IMPROMAT Rallysprint Kopná Vizovice 2010:Prezentace posádek a předání itineráře: Obecní úřad Podkopná LhotaŘeditelství rally: GELUR VizoviceAdministrativní přejímka: GELUR VizoviceTechnická přejímka: SCANIA servis, GELUR VizoviceServisní parkoviště: Autoparkoviště GELUR VizoviceStart a cíl sprintrally: Masarykovo náměstí, před Městským úřadem VizoviceVyhlášení výsledků, rozdílení cen: restaurace Na Rozcestí Trnava
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.