Sobota 15. května 2010 bude patřit na Vizovicku hlavně rychlým autům, neboť právě v tento den startuje třetí podnik Ecosun MČR ve sprintrally: Impromat Rallysprint Kopná. Na tuto soutěž se pilně připravuje i JT Říha Group rally team, který slibuje příjemné překvapení.
Celkem osm erzet v délce 75 ostrých kilometrů bude připraveno pro posádky, které se postaví na start populární Kopné. Mezi nimi ani tentokráte nebudou chybět posádky reprezentující největší vsetínský rally tým.
Vedle klasické sestavy přibude na tratích okolo Vizovic ještě jedna posádka. Největším želízkem týmu v boji o bodované příčky bude Martin Vlček. Společně s Pavlem Švajdou usedne Martin do Mitsubishi Lancer EVO IX. Vlček se Švajdou mají letošní sezonu rallysprintových závodů velmi dobře rozjetou. Obzvláště poslední závod, který se jel v Lužických horách, vyšel posádce na jedničku, když dojela absolutně na 5. místě. Po dvou odjetých soutěžích okupuje Martin s Pavlem se 13 body průběžné 10. místo v celkovém pořadí.
Ve třídě N4, stejně jako ve skupině N, se může posádka dokonce pyšnit průběžnou třetí příčkou. Před naší posádkou jsou pouze Trnovec s Krestou. „Samozřejmě, že se na Kopnou velmi těšíme. Tento sprint patří mezi naše oblíbené soutěže díky své náročné trati. Letos se nám daří a já věřím, že se nám bude dařit i na Vizovicku. Zároveň ale stojím nohama na zemi a vím, že zopakovat výsledek z Lužických hor je pro nás nereálné. Na Kopné bude velmi silná konkurence. My však chceme opět odvést své maximum a zajet co nejlépe,“ uvedl před sprintem Martin Vlček. Dvojice Martin Vlček – Pavel Švajda obdrželi od pořadatelů startovní číslo 18. Zlepšující výkonnost bude chtít na Kopné potvrdit i Tomáš Růžička. V útrobách Subaru Imprezy uslyší Tomáš z interkomu hlas Honzy Jurčíka. Posádka se letos snaží zúročovat zkušenosti nasbírané v loňském roce. O tom, že se jim to daří, svědčí i fakt, že v Lužických horách dosáhli na první mistrovské body. V průběžné klasifikaci jim za dva mistrovské body zatím patří 21. příčka. Tomáš s Honzou povezou na dveřích imprezy startovní číslo 26.
Na startu nebude samozřejmě chybět ani druhé Subaru v barvách JT Říha group rally teamu, které budou vodit po erzetách Libor Paško s Romanem Opletalem. Těm bylo přidělené číslo 37. Tým Jaromíra Tomaštíka zajišťuje servis i pro další dvě posádky a nejinak tomu bude v polovině května i ve Vizovicích. S číslem 40 vyrazí do soutěže rodinná dvojice Tomáš a Karel Kubišovi s Mitsubishi Lancer EVO VII. Dvoukolka Renault Clio Sport se startovním číslem 59 bude připravena pro Martina Kašíka s Karlem Uhříkem.
Velkým diváckým lákadlem ovšem bude zřejmě vůz, do kterého by chtěl usednout snad každý závodník. Řeč je o závodním voze specifikace WRC. Po půlroční pauze usedne Jaromír Tomaštík do krasavce jménem Subaru Impreza WRC. Paradoxem je, že se vrací do kraje, kde si v prosinci splnil klukovský sen. „Na Impromat Rallysprintu Kopná ve Vizovicích se náš tým opět představí v plné sestavě. Ba, co víc, pojede ještě o jedno auto navíc. Opět jsem se dohodl s bratry Kordovými a využiji nabídky k zapůjčení jejich wéercéčka. Pojedu tedy s naprosto stejným autem, s jakým jsem startoval na prosincové Mikuláš rally. Vloni jsme měli sice drobné technické problémy, ale já věřím, že na Kopné si Subaru Imprezu WRC krásně užiji. Už se na blížící start velice těším. Přesto pro mě zůstává prioritou připravit auta pro kluky tak, aby mohli důstojně reprezentovat náš tým,“ uvedl k blížícímu se startu šéf JT Říha Group rally team Jaromír Tomaštík. Na sedadlo spolujezdce usedne Robert Baran. Do soutěže vyrazí „Jary Hary“ se startovním číslem 17.
Slavnostní start Impromat Rallysprintu Kopná je naplánovaný na sobotu 15. května 2010 na 9.00 hodin z Masarykova náměstí ve Vizovicích. Nejlepší posádka bude dekorována týž den krátce před 16. hodinou.
Foto: František Dušek
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?