Sobota 15. května 2010 bude patřit na Vizovicku hlavně rychlým autům, neboť právě v tento den startuje třetí podnik Ecosun MČR ve sprintrally: Impromat Rallysprint Kopná. Na tuto soutěž se pilně připravuje i JT Říha Group rally team, který slibuje příjemné překvapení.
Celkem osm erzet v délce 75 ostrých kilometrů bude připraveno pro posádky, které se postaví na start populární Kopné. Mezi nimi ani tentokráte nebudou chybět posádky reprezentující největší vsetínský rally tým.
Vedle klasické sestavy přibude na tratích okolo Vizovic ještě jedna posádka. Největším želízkem týmu v boji o bodované příčky bude Martin Vlček. Společně s Pavlem Švajdou usedne Martin do Mitsubishi Lancer EVO IX. Vlček se Švajdou mají letošní sezonu rallysprintových závodů velmi dobře rozjetou. Obzvláště poslední závod, který se jel v Lužických horách, vyšel posádce na jedničku, když dojela absolutně na 5. místě. Po dvou odjetých soutěžích okupuje Martin s Pavlem se 13 body průběžné 10. místo v celkovém pořadí.
Ve třídě N4, stejně jako ve skupině N, se může posádka dokonce pyšnit průběžnou třetí příčkou. Před naší posádkou jsou pouze Trnovec s Krestou. „Samozřejmě, že se na Kopnou velmi těšíme. Tento sprint patří mezi naše oblíbené soutěže díky své náročné trati. Letos se nám daří a já věřím, že se nám bude dařit i na Vizovicku. Zároveň ale stojím nohama na zemi a vím, že zopakovat výsledek z Lužických hor je pro nás nereálné. Na Kopné bude velmi silná konkurence. My však chceme opět odvést své maximum a zajet co nejlépe,“ uvedl před sprintem Martin Vlček. Dvojice Martin Vlček – Pavel Švajda obdrželi od pořadatelů startovní číslo 18. Zlepšující výkonnost bude chtít na Kopné potvrdit i Tomáš Růžička. V útrobách Subaru Imprezy uslyší Tomáš z interkomu hlas Honzy Jurčíka. Posádka se letos snaží zúročovat zkušenosti nasbírané v loňském roce. O tom, že se jim to daří, svědčí i fakt, že v Lužických horách dosáhli na první mistrovské body. V průběžné klasifikaci jim za dva mistrovské body zatím patří 21. příčka. Tomáš s Honzou povezou na dveřích imprezy startovní číslo 26.
Na startu nebude samozřejmě chybět ani druhé Subaru v barvách JT Říha group rally teamu, které budou vodit po erzetách Libor Paško s Romanem Opletalem. Těm bylo přidělené číslo 37. Tým Jaromíra Tomaštíka zajišťuje servis i pro další dvě posádky a nejinak tomu bude v polovině května i ve Vizovicích. S číslem 40 vyrazí do soutěže rodinná dvojice Tomáš a Karel Kubišovi s Mitsubishi Lancer EVO VII. Dvoukolka Renault Clio Sport se startovním číslem 59 bude připravena pro Martina Kašíka s Karlem Uhříkem.
Velkým diváckým lákadlem ovšem bude zřejmě vůz, do kterého by chtěl usednout snad každý závodník. Řeč je o závodním voze specifikace WRC. Po půlroční pauze usedne Jaromír Tomaštík do krasavce jménem Subaru Impreza WRC. Paradoxem je, že se vrací do kraje, kde si v prosinci splnil klukovský sen. „Na Impromat Rallysprintu Kopná ve Vizovicích se náš tým opět představí v plné sestavě. Ba, co víc, pojede ještě o jedno auto navíc. Opět jsem se dohodl s bratry Kordovými a využiji nabídky k zapůjčení jejich wéercéčka. Pojedu tedy s naprosto stejným autem, s jakým jsem startoval na prosincové Mikuláš rally. Vloni jsme měli sice drobné technické problémy, ale já věřím, že na Kopné si Subaru Imprezu WRC krásně užiji. Už se na blížící start velice těším. Přesto pro mě zůstává prioritou připravit auta pro kluky tak, aby mohli důstojně reprezentovat náš tým,“ uvedl k blížícímu se startu šéf JT Říha Group rally team Jaromír Tomaštík. Na sedadlo spolujezdce usedne Robert Baran. Do soutěže vyrazí „Jary Hary“ se startovním číslem 17.
Slavnostní start Impromat Rallysprintu Kopná je naplánovaný na sobotu 15. května 2010 na 9.00 hodin z Masarykova náměstí ve Vizovicích. Nejlepší posádka bude dekorována týž den krátce před 16. hodinou.
Foto: František Dušek
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?