Sobota 15. května 2010 bude patřit na Vizovicku hlavně rychlým autům, neboť právě v tento den startuje třetí podnik Ecosun MČR ve sprintrally: Impromat Rallysprint Kopná. Na tuto soutěž se pilně připravuje i JT Říha Group rally team, který slibuje příjemné překvapení.
Celkem osm erzet v délce 75 ostrých kilometrů bude připraveno pro posádky, které se postaví na start populární Kopné. Mezi nimi ani tentokráte nebudou chybět posádky reprezentující největší vsetínský rally tým.
Vedle klasické sestavy přibude na tratích okolo Vizovic ještě jedna posádka. Největším želízkem týmu v boji o bodované příčky bude Martin Vlček. Společně s Pavlem Švajdou usedne Martin do Mitsubishi Lancer EVO IX. Vlček se Švajdou mají letošní sezonu rallysprintových závodů velmi dobře rozjetou. Obzvláště poslední závod, který se jel v Lužických horách, vyšel posádce na jedničku, když dojela absolutně na 5. místě. Po dvou odjetých soutěžích okupuje Martin s Pavlem se 13 body průběžné 10. místo v celkovém pořadí.
Ve třídě N4, stejně jako ve skupině N, se může posádka dokonce pyšnit průběžnou třetí příčkou. Před naší posádkou jsou pouze Trnovec s Krestou. „Samozřejmě, že se na Kopnou velmi těšíme. Tento sprint patří mezi naše oblíbené soutěže díky své náročné trati. Letos se nám daří a já věřím, že se nám bude dařit i na Vizovicku. Zároveň ale stojím nohama na zemi a vím, že zopakovat výsledek z Lužických hor je pro nás nereálné. Na Kopné bude velmi silná konkurence. My však chceme opět odvést své maximum a zajet co nejlépe,“ uvedl před sprintem Martin Vlček. Dvojice Martin Vlček – Pavel Švajda obdrželi od pořadatelů startovní číslo 18. Zlepšující výkonnost bude chtít na Kopné potvrdit i Tomáš Růžička. V útrobách Subaru Imprezy uslyší Tomáš z interkomu hlas Honzy Jurčíka. Posádka se letos snaží zúročovat zkušenosti nasbírané v loňském roce. O tom, že se jim to daří, svědčí i fakt, že v Lužických horách dosáhli na první mistrovské body. V průběžné klasifikaci jim za dva mistrovské body zatím patří 21. příčka. Tomáš s Honzou povezou na dveřích imprezy startovní číslo 26.
Na startu nebude samozřejmě chybět ani druhé Subaru v barvách JT Říha group rally teamu, které budou vodit po erzetách Libor Paško s Romanem Opletalem. Těm bylo přidělené číslo 37. Tým Jaromíra Tomaštíka zajišťuje servis i pro další dvě posádky a nejinak tomu bude v polovině května i ve Vizovicích. S číslem 40 vyrazí do soutěže rodinná dvojice Tomáš a Karel Kubišovi s Mitsubishi Lancer EVO VII. Dvoukolka Renault Clio Sport se startovním číslem 59 bude připravena pro Martina Kašíka s Karlem Uhříkem.
Velkým diváckým lákadlem ovšem bude zřejmě vůz, do kterého by chtěl usednout snad každý závodník. Řeč je o závodním voze specifikace WRC. Po půlroční pauze usedne Jaromír Tomaštík do krasavce jménem Subaru Impreza WRC. Paradoxem je, že se vrací do kraje, kde si v prosinci splnil klukovský sen. „Na Impromat Rallysprintu Kopná ve Vizovicích se náš tým opět představí v plné sestavě. Ba, co víc, pojede ještě o jedno auto navíc. Opět jsem se dohodl s bratry Kordovými a využiji nabídky k zapůjčení jejich wéercéčka. Pojedu tedy s naprosto stejným autem, s jakým jsem startoval na prosincové Mikuláš rally. Vloni jsme měli sice drobné technické problémy, ale já věřím, že na Kopné si Subaru Imprezu WRC krásně užiji. Už se na blížící start velice těším. Přesto pro mě zůstává prioritou připravit auta pro kluky tak, aby mohli důstojně reprezentovat náš tým,“ uvedl k blížícímu se startu šéf JT Říha Group rally team Jaromír Tomaštík. Na sedadlo spolujezdce usedne Robert Baran. Do soutěže vyrazí „Jary Hary“ se startovním číslem 17.
Slavnostní start Impromat Rallysprintu Kopná je naplánovaný na sobotu 15. května 2010 na 9.00 hodin z Masarykova náměstí ve Vizovicích. Nejlepší posádka bude dekorována týž den krátce před 16. hodinou.
Foto: František Dušek
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).