Úspěšně se prezentoval JT Říha group rally team na druhém sprintu letošní sezony v Lužických horách. Martin Vlček dokončil rallysprint na velmi pěkném 5. místě, Tomáš Růžička na místě 13. a Libor Paško se umístil na 26. místě.
1. květen přináší Svátek práce, otevírá měsíc lásky a letos to byl i termín druhého rallysprintu sezony: Thermica Rally Lužické hory. Pořadatelé připravili pro 138 převzatých posádek trať dlouhou 190 km se sedmi rychlostními zkouškami v délce 71 km. Mezi přihlášenými posádkami byly i tři dvojice zastupující vsetínský JT Říha group rally team. S náročným sprintem, který nedokončilo téměř pět desítek posádek, si Martin Vlček, Tomáš Růžička i Libor Paško poradili a úspěšně dovezli své posádky až na cílovou rampu.
Martin Vlček přijel do Lužických hor v nezměněné sestavě, která mu letos zajišťuje úspěšné starty. Tedy s Pavlem Švajdou na místě spolujezdce v Mitsubishi Lancer EVO IX. A že jsou Martin s Pavlem opravdu dobře rozjeti, potvrzovali i na česko - polských rychlostních zkouškách. Ze sedmi RZ zajeli šestkrát čas v první desítce absolutního pořadí a stejný počet nejrychlejších časů zaznamenala posádka i v TOP 5 ve třídě N4. Ale ani zdaleka to nebyla procházka růžovým sadem. „Tratě v Lužických horách mi od prvních seznamovacích jízd sedly, a proto jsme se s Pavlem velice moc těšili na závod. Sprint jsme si rozjeli dobře. Po úvodních dvou rychlostních zkouškách jsme byli na 6. místě absolutního pořadí. Na trojce ale přišel jeden drobný výlet mimo trať. Přesto jsme si výborné postavení udrželi. Daleko dramatičtější chvíle ovšem přišly o zkoušku dále. Během erzety se nám povolil olejový filtr a olej začal z Mitsubishi vytékat po ramenech a tlačil se k brzdám. Moc nechybělo a mohli jsme se proměnit v hasiče. Díky vytékajícímu oleji jsme měli i menší brzdový efekt na pravé straně vozu. Tato závada nás stála tři litry oleje a hodně vrásek na čele. Druhý krizový moment přišel na poslední zkoušce, kdy se nám rozpadl zadní diferenciál. Proto jsem musel zamknout mezinápravu a jet pouze na přední pohon. Tady jsem ztratil drahocenné vteřinky a s nimi mi uteklo i 4. místo v absolutním pořadí,“ popsal nejdramatičtější momenty soutěže Martin Vlček.
Vytékající olej a rozpadlý zadní diferenciál zastínil defekty, se kterými se posádka musela během sprintu potýkat. Přes to všechno jsou Martin s Pavlem s výsledkem spokojení. „Je pravda, že jsme opravdu dřeli. Do každé rychlostky jsme šli naplno a každou zatáčku dávali na maximum, technika ukrutně trpěla, musím poděkovat týmu a především mechanikům, že dokázali udržovat auto při životě, protože z rychlostních zkoušek jsem jim na servis vracel šrot. Nyní nás čeká Kopná. Moc se na tento sprint těším, hlavně proto, že se do Vizovic sjede opravdu velmi silná konkurence,“ uvedl Martin Vlček. V absolutní klasifikaci obsadili Vlček se Švajdou 5. místo, ve třídě N4 pak vybojovali stříbrný pohár.
Spokojená odjížděla z Lužických hor i dvojice Tomáš Růžička – Jan Jurčík usedající do Subaru Impreza zařazené do třídy S/2. Tomáš si nechal udělat na japonském voze drobné změny v nastavení oproti úvodnímu sprintu v Třebíči. Tyto změny pak hodnotil velmi kladně. „Nejprve bych chtěl velmi poděkovat všem mechanikům a Jaromíru Tomaštíkovi, kteří mi po havárii v Třebíči připravili vůz. Subaru nyní fungovalo velmi dobře. Pouze na 6. RZ jsem ulomil řadicí páku. Rychlostní stupeň zůstal zařazený, proto jsem ještě chvíli jel setrvačností. Ale projet retardér na pátý rychlostní stupeň, to už nějak nešlo, a tak jsem musel provizorně řadit. V Lužických horách jsem začal po již zmíněné havárii opatrně a postupně se dostával do tempa. S výsledkem jsme spokojeni. Pokud by to takhle postupovalo dál, vidím reálné posunování se výš ve výsledcích,“ zhodnotil start v česko - polském pohraničí Tomáš Růžička. To, že „Růžovi“ Subaru sedí, potvrdil v polovině sprintu, kdy na 4. RZ zajel absolutně desátý nejrychlejší čas. Ve finále byla posádka Růžička – Jurčík hodnocena na 13. místě a ve třídě S/2 obsadili kluci 4. místo.
Cílovou rampu protnula i posádka Libor Paško – Roman Opletal startující s druhým vozem Subaru Impreza. Tato posádka byla klasifikována na 26. místě absolutního pořadí a 13. místě ve třídě N4.
Vsetínský tým pravidelně zajišťuje servis i pro další vozy. V Lužických horách těchto služeb využili Martin Kašík a Tomáš Kubiš. Martin Kašík startující s Renaultem Clio se na tratích moc neohřál a již v první erzetě odstoupil pro poškozenou poloosu. Perné chvilky zažil i Tomáš Kubiš. „Na 1. RZ jsme se dostali s Mitsubishi na louku. Při cestě zpět jsme nabrali na kola trávu a hlínu, která nás po najetí na asfalt dostala znovu do hodin. Ve zbytku soutěže jsme se už nedostali do tempa. Nakonec jsme byli rádi, že jsme soutěž dokončili,“ popsal kritický moment soutěže Tomášův spolujezdec a otec v jedné osobě Karel Kubiš. Rožnovská dvojice sprint dojela na 28. příčce absolutního pořadí a ve třídě N4 obsadila 14. místo.
"Před sprintem v Lužických horách jsme absolvovali test ve Slavičíně, kde jsme lehce pochroumali Mitsubishi o terén, který na testovací silnici převládá. Proto jsme měli přidělanou práci ještě před samotnou soutěží, ale povedlo se dát vše do pořádku. V samotném sprintu jsme měli jisté technické problémy. Ve finále jsem s výsledky spokojený. Martin ještě více zrychlil a jeho konečné 5. místo je velmi dobré. Je vidět, že na Mitsubishi usilovně pracujeme a posunujeme jeho limit dál a dál. Doufám, že tento společný trend bude pokračovat i v nadcházejících závodech. I u dalších posádek je vidět zlepšení a zrychlení. Proto jsem jako majitel týmu spokojený. To, že se občas připletou do cesty patníky, se může stát i zkušenějším jezdcům," zhodnotil vystoupení v Lužických horách Jaromír Tomaštík.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?