Posádka Melico Racing Teamu dojazdila na Rally Prešov na šiestom mieste v celkovom poradí, ale patrí im aj druhé miesto v triede A8.
„Do Prešova sme prišli s cieľom najazdiť čo možno najviac ostrých kilometrov, nazbierať nové dáta a hlavne sa opäť posunúť ďalej pri spoznávaní vozidla. Predsa len, máme spoločne za sebou iba jednu súťaž a technika WRC je pre nás úplne nová,“ povedal Jaroslav Melichárek pred štartom Rally Prešov, ktorá odštartovala počas prvomájového dňa.
Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom sa na štarte tejto druhej súťaže zaradenej do slovenského šampionátu opäť predstavili s prekrásnym Mitsubihi Lancer WRC05. Po prvej sekcii súťaže posádka Melichárek - Lasevič figurovala v celkovom poradí na peknom štvrtom mieste aj napriek problémom na prvej a tretej rýchlostnej skúške.
„Na prvej rýchlostnej skúške, hneď v prvom kole nám pred športovou halou zhasol motor v dôsledku toho, že sme sa s našim trošku dlhším autom akosi nevedeli zmestiť medzi pneumatiky, na tretej rýchlostnej skúške som asi tri kilometre po štarte zistil, že niečo nie je v poriadku s brzdami, čo mi neumožnilo isť naplno v tejto najrýchlejšej erzete. Musel som stále pribrzďovať aj na rovinkách, aby som si bol istý, že brzdový pedál stále reaguje, pretože bol príliš mäkký,“ prezradil Jaro po príchode do prvého servisu.
Druhá sekcia súťaže odštartovala opäť mestskou rýchlostnou skúškou. Na úzkej, kľukatej trati sa však Mitsubishi WRC ukázalo naozaj pridlhé a po niekoľkých kontaktoch s pneumatikami lemujúcimi trať a vykrúžených hodinách po ktorých sa auto takmer zaseklo v úzkom mieste za halou medzi múr a obrubník a následnom cúvaní, nabral Jaro s Rišom vyše pol minútovú stratu, čoho následkom bol okamžitý prepad až na miesto siedme celkového poradia. Chlapci sa však nevzdávali a už v nasledujúcej rýchlostnej skúške Šalgovík sa tentoraz blysli najrýchlejším časom v celom štartovom poli, čo potom zopakovali ešte raz aj v poslednej rýchlostnej skúške. Toto im nakoniec v konečnom hodnotení vynieslo šieste miesto v cieli Rally Prešov, ale aj druhé miesto v triede A8 do ktorej je ich Mitsubishi Lancer WRC05 zaradený. „Mohlo to byť síce aj lepšie, ale celkovo som spokojný. Plán, s ktorým sme do Prešova prišli sme splnili a sme radi, že sme v cieli. Vyrobili sme síce nejaké hodiny, či už na tom pre nás nešťastnom mestskom okruhu, alebo potom pri druhom prejazde rýchlostnou skúškou Červenica, ale aspoň sme spoznali nové hranice a možnosti nášho auta. Škoda, že súťaž nebola dlhšia, azda by sa nám podarilo stratu ešte stiahnuť a azda sa aj posunúť o trochu vyššie, pretože na rýchlostných skúškach na ktorých sme nemali žiadny problém, sme skončili vždy v prvej trojke, dve sme dokonca vyhrali. Ale ako som už povedal, náš cieľ sme splnili a posunuli sme sa o ďalší krok dopredu“ povedal v cieli súťaže Jaro Melichárek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.