Melico Racing Team– „Cieľ sme splnili ...“

Melichárek, Jaroslav
Melichárek, Jaroslav, foto: Archiv jezdce
Miroslav Majláth 5. května 2010 23:05
Sdílej:

Posádka Melico Racing Teamu dojazdila na Rally Prešov na šiestom mieste v celkovom poradí, ale patrí im aj druhé miesto v triede A8.

„Do Prešova sme prišli s cieľom najazdiť čo možno najviac ostrých kilometrov, nazbierať nové dáta a hlavne sa opäť posunúť ďalej pri spoznávaní vozidla. Predsa len, máme spoločne za sebou iba jednu súťaž a technika WRC je pre nás úplne nová,“ povedal Jaroslav Melichárek pred štartom Rally Prešov, ktorá odštartovala počas prvomájového dňa.

Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom sa na štarte tejto druhej súťaže zaradenej do slovenského šampionátu opäť predstavili s prekrásnym Mitsubihi Lancer WRC05. Po prvej sekcii súťaže posádka Melichárek - Lasevič figurovala v celkovom poradí na peknom štvrtom mieste aj napriek problémom na prvej a tretej rýchlostnej skúške.

„Na prvej rýchlostnej skúške, hneď v prvom kole nám pred športovou halou zhasol motor v dôsledku toho, že sme sa s našim trošku dlhším autom akosi nevedeli zmestiť medzi pneumatiky, na tretej rýchlostnej skúške som asi tri kilometre po štarte zistil, že niečo nie je v poriadku s brzdami, čo mi neumožnilo isť naplno v tejto najrýchlejšej erzete. Musel som stále pribrzďovať aj na rovinkách, aby som si bol istý, že brzdový pedál stále reaguje, pretože bol príliš mäkký,“ prezradil Jaro po príchode do prvého servisu.

Druhá sekcia súťaže odštartovala opäť mestskou rýchlostnou skúškou. Na úzkej, kľukatej trati sa však Mitsubishi WRC ukázalo naozaj pridlhé a po niekoľkých kontaktoch s pneumatikami lemujúcimi trať a vykrúžených hodinách po ktorých sa auto takmer zaseklo v úzkom mieste za halou medzi múr a obrubník a následnom cúvaní, nabral Jaro s Rišom vyše pol minútovú stratu, čoho následkom bol okamžitý prepad až na miesto siedme celkového poradia. Chlapci sa však nevzdávali a už v nasledujúcej rýchlostnej skúške Šalgovík sa tentoraz blysli najrýchlejším časom v celom štartovom poli, čo potom zopakovali ešte raz aj v poslednej rýchlostnej skúške. Toto im nakoniec v konečnom hodnotení vynieslo šieste miesto v cieli Rally Prešov, ale aj druhé miesto v triede A8 do ktorej je ich Mitsubishi Lancer WRC05 zaradený. „Mohlo to byť síce aj lepšie, ale celkovo som spokojný. Plán, s ktorým sme do Prešova prišli sme splnili a sme radi, že sme v cieli. Vyrobili sme síce nejaké hodiny, či už na tom pre nás nešťastnom mestskom okruhu, alebo potom pri druhom prejazde rýchlostnou skúškou Červenica, ale aspoň sme spoznali nové hranice a možnosti nášho auta. Škoda, že súťaž nebola dlhšia, azda by sa nám podarilo stratu ešte stiahnuť a azda sa aj posunúť o trochu vyššie, pretože na rýchlostných skúškach na ktorých sme nemali žiadny problém, sme skončili vždy v prvej trojke, dve sme dokonca vyhrali. Ale ako som už povedal, náš cieľ sme splnili a posunuli sme sa o ďalší krok dopredu“ povedal v cieli súťaže Jaro Melichárek.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.