Posádka Melico Racing Teamu dojazdila na Rally Prešov na šiestom mieste v celkovom poradí, ale patrí im aj druhé miesto v triede A8.
„Do Prešova sme prišli s cieľom najazdiť čo možno najviac ostrých kilometrov, nazbierať nové dáta a hlavne sa opäť posunúť ďalej pri spoznávaní vozidla. Predsa len, máme spoločne za sebou iba jednu súťaž a technika WRC je pre nás úplne nová,“ povedal Jaroslav Melichárek pred štartom Rally Prešov, ktorá odštartovala počas prvomájového dňa.
Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom sa na štarte tejto druhej súťaže zaradenej do slovenského šampionátu opäť predstavili s prekrásnym Mitsubihi Lancer WRC05. Po prvej sekcii súťaže posádka Melichárek - Lasevič figurovala v celkovom poradí na peknom štvrtom mieste aj napriek problémom na prvej a tretej rýchlostnej skúške.
„Na prvej rýchlostnej skúške, hneď v prvom kole nám pred športovou halou zhasol motor v dôsledku toho, že sme sa s našim trošku dlhším autom akosi nevedeli zmestiť medzi pneumatiky, na tretej rýchlostnej skúške som asi tri kilometre po štarte zistil, že niečo nie je v poriadku s brzdami, čo mi neumožnilo isť naplno v tejto najrýchlejšej erzete. Musel som stále pribrzďovať aj na rovinkách, aby som si bol istý, že brzdový pedál stále reaguje, pretože bol príliš mäkký,“ prezradil Jaro po príchode do prvého servisu.
Druhá sekcia súťaže odštartovala opäť mestskou rýchlostnou skúškou. Na úzkej, kľukatej trati sa však Mitsubishi WRC ukázalo naozaj pridlhé a po niekoľkých kontaktoch s pneumatikami lemujúcimi trať a vykrúžených hodinách po ktorých sa auto takmer zaseklo v úzkom mieste za halou medzi múr a obrubník a následnom cúvaní, nabral Jaro s Rišom vyše pol minútovú stratu, čoho následkom bol okamžitý prepad až na miesto siedme celkového poradia. Chlapci sa však nevzdávali a už v nasledujúcej rýchlostnej skúške Šalgovík sa tentoraz blysli najrýchlejším časom v celom štartovom poli, čo potom zopakovali ešte raz aj v poslednej rýchlostnej skúške. Toto im nakoniec v konečnom hodnotení vynieslo šieste miesto v cieli Rally Prešov, ale aj druhé miesto v triede A8 do ktorej je ich Mitsubishi Lancer WRC05 zaradený. „Mohlo to byť síce aj lepšie, ale celkovo som spokojný. Plán, s ktorým sme do Prešova prišli sme splnili a sme radi, že sme v cieli. Vyrobili sme síce nejaké hodiny, či už na tom pre nás nešťastnom mestskom okruhu, alebo potom pri druhom prejazde rýchlostnou skúškou Červenica, ale aspoň sme spoznali nové hranice a možnosti nášho auta. Škoda, že súťaž nebola dlhšia, azda by sa nám podarilo stratu ešte stiahnuť a azda sa aj posunúť o trochu vyššie, pretože na rýchlostných skúškach na ktorých sme nemali žiadny problém, sme skončili vždy v prvej trojke, dve sme dokonca vyhrali. Ale ako som už povedal, náš cieľ sme splnili a posunuli sme sa o ďalší krok dopredu“ povedal v cieli súťaže Jaro Melichárek.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?