Posádka Melico Racing Teamu dojazdila na Rally Prešov na šiestom mieste v celkovom poradí, ale patrí im aj druhé miesto v triede A8.
„Do Prešova sme prišli s cieľom najazdiť čo možno najviac ostrých kilometrov, nazbierať nové dáta a hlavne sa opäť posunúť ďalej pri spoznávaní vozidla. Predsa len, máme spoločne za sebou iba jednu súťaž a technika WRC je pre nás úplne nová,“ povedal Jaroslav Melichárek pred štartom Rally Prešov, ktorá odštartovala počas prvomájového dňa.
Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom sa na štarte tejto druhej súťaže zaradenej do slovenského šampionátu opäť predstavili s prekrásnym Mitsubihi Lancer WRC05. Po prvej sekcii súťaže posádka Melichárek - Lasevič figurovala v celkovom poradí na peknom štvrtom mieste aj napriek problémom na prvej a tretej rýchlostnej skúške.
„Na prvej rýchlostnej skúške, hneď v prvom kole nám pred športovou halou zhasol motor v dôsledku toho, že sme sa s našim trošku dlhším autom akosi nevedeli zmestiť medzi pneumatiky, na tretej rýchlostnej skúške som asi tri kilometre po štarte zistil, že niečo nie je v poriadku s brzdami, čo mi neumožnilo isť naplno v tejto najrýchlejšej erzete. Musel som stále pribrzďovať aj na rovinkách, aby som si bol istý, že brzdový pedál stále reaguje, pretože bol príliš mäkký,“ prezradil Jaro po príchode do prvého servisu.
Druhá sekcia súťaže odštartovala opäť mestskou rýchlostnou skúškou. Na úzkej, kľukatej trati sa však Mitsubishi WRC ukázalo naozaj pridlhé a po niekoľkých kontaktoch s pneumatikami lemujúcimi trať a vykrúžených hodinách po ktorých sa auto takmer zaseklo v úzkom mieste za halou medzi múr a obrubník a následnom cúvaní, nabral Jaro s Rišom vyše pol minútovú stratu, čoho následkom bol okamžitý prepad až na miesto siedme celkového poradia. Chlapci sa však nevzdávali a už v nasledujúcej rýchlostnej skúške Šalgovík sa tentoraz blysli najrýchlejším časom v celom štartovom poli, čo potom zopakovali ešte raz aj v poslednej rýchlostnej skúške. Toto im nakoniec v konečnom hodnotení vynieslo šieste miesto v cieli Rally Prešov, ale aj druhé miesto v triede A8 do ktorej je ich Mitsubishi Lancer WRC05 zaradený. „Mohlo to byť síce aj lepšie, ale celkovo som spokojný. Plán, s ktorým sme do Prešova prišli sme splnili a sme radi, že sme v cieli. Vyrobili sme síce nejaké hodiny, či už na tom pre nás nešťastnom mestskom okruhu, alebo potom pri druhom prejazde rýchlostnou skúškou Červenica, ale aspoň sme spoznali nové hranice a možnosti nášho auta. Škoda, že súťaž nebola dlhšia, azda by sa nám podarilo stratu ešte stiahnuť a azda sa aj posunúť o trochu vyššie, pretože na rýchlostných skúškach na ktorých sme nemali žiadny problém, sme skončili vždy v prvej trojke, dve sme dokonca vyhrali. Ale ako som už povedal, náš cieľ sme splnili a posunuli sme sa o ďalší krok dopredu“ povedal v cieli súťaže Jaro Melichárek.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).