Slovenský RUFA Šport tím vybojoval na Rally Prešov druhé miesto v celkovom poradí a zároveň si odniesol víťazstvo v S2000-kach.
Druhé podujatie slovenského šampionátu v rally sa odohrávalo na prvého mája v Prešove a jeho okolí. Jedným z adeptov na celkové víťazstvo bola aj posádka slovenského RUFA Šport tímu. Poliaci Grzegorz Grzyb – Przemyslaw Zawada štartovali opäť na Škode Fabia S2000. „Trate sú veľmi rýchle, čo nepasuje nášmu autu. Ale podmienky sú pre všetkých rovnaké, tak ideme bojovať,“ povedal Grzegorz pred súťažou.
Už na prvej rýchlostnej skúške sa podarilo posádke červeno-bielej Škody Fabia S2000 zajazdiť druhý najrýchlejší čas. V druhej rýchlostnej skúške to bolo tretie miesto ihneď za dvojicou rýchlych vozidiel špecifikácie WRC v rukách Drotára a Melicháreka. V tretej rýchlostnej skúške sa delil Grzyb o druhé miesto s Orsákom jazdiacom na Mitsubishi. Na nasledujúcich testoch sa podarilo Grzybovi so Zawadom síce Orsáka s Vajíkom odsunúť na tretie miesto no v šiestej rýchlostnej skúške sa tento rýchly Moravan dostal tesne pred posádku RUFA Šport. Grzyb so Zawadom sa však nevzdali a vynikajúcim finišom v posledných dvoch rýchlostných skúškach strhli víťazstvo v boji o druhé miesto vo svoj prospech. „Veľmi sa teším, že sa nám podarilo zatiahnuť a poraziť Orsáka. Bolo to tesným rozdielom iba sedem desatín sekundy, sme však druhý a to je podstatné,“ povedal v cieli vysmiaty Grzegorz Grzyb.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?