Přípravy VI. AGROTEC rally Hustopeče (11. - 12. června 2010) jsou v plném proudu. Trať byla schválena zástupci Asociace jezdců rally. Servisní areál je přejmenován na Popice. Hustopečtí pořadatelé snižují startovné posádkám nižších objemových tříd.
Nedílnou součástí podniků Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky je inspekce trati zástupci Asociace jezdců rally (AJR). Do okolí Hustopečí zavítali 22. dubna 2010.
„Inspekce proběhla bez větších problémů. Na základě doporučení zástupců AJR došlo ke zkrácení jednoho úseku o cca 300 metrů. Rovněž se v zápise objevila potřeba opravy některých pasáží, což však je pro nás každoroční rutina. Především šotolinové úseky jsou vždy po zimě hodně poničené, což je dáno brzkým provozem na těchto komunikacích v době, kdy ještě není po jarním tání jejich podklad vyschlý. A to, vzhledem k tomu, že většina z nich leží v úvozech, trvá poměrně dlouho,“ uvedl ředitel soutěže Rudolf Kouřil. Předchozí tisková informace AGROTEC rally také odkryla zajímavý problém, pod kterou obec vlastně územně patří plocha servisního areálu. Původně organizační výbor označil servis jako Strachotín, s konečnou platností se však servis bude nazývat názvem druhé blízké obce Popice.,,Reagovali jsme na upozornění. V materiálech různých akcí se sice prostor objevuje jako letiště Strachotín, ale opravdu leží na katastru obce Popice,“ přiznal Kouřil.
V těchto dnech doznala konečnou podobu i trať letošního ročníku VI. AGROTEC rally. Proti původnímu plánu doznala drobných úprav.
„Vzhledem ke stanovisku obce Boleradice jsme museli pozměnit (podstatně zkrátit) trasu RZ 2/6 Boleradice, což mělo vliv i na otočení směru RZ 3/7 Šitbořice. Úpravy se dotkly také RZ 11/14 Starovice. Hledání náhradních úseků by už bylo dost problematické. Vzhledem k tomu, že Zvláštní ustanovení už byla schválena, promítnou se veškeré úpravy trati do připravovaného Prováděcího ustanovení. Ale nový časový harmonogram nenabídne proti původnímu plánu zásadní časové změny,“ nastínil drobné komplikace Rudolf Kouřil.
Pořadatelé AGROTEC rally se také zabývali situací na české soutěžácké scéně. Nezájem posádek o dvoudenní šampionát se snaží zmírnit snížením vkladu pro posádky tříd N1, N2 a A5. Výše startovného s volitelnou reklamou pořadatele se tímto krokem pro zmíněné týmy sníží ze 17.600,- Kč (včetně DPH 10%) na 12.000,- Kč (včetně DPH 10%).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.