Pořadatelé AGROTEC rally lákají slabší vozy

koudela, jakub
koudela, jakub, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 29. dubna 2010 08:56
Sdílej:

Přípravy VI. AGROTEC rally Hustopeče (11. - 12. června 2010) jsou v plném proudu. Trať byla schválena zástupci Asociace jezdců rally. Servisní areál je přejmenován na Popice. Hustopečtí pořadatelé snižují startovné posádkám nižších objemových tříd.

Nedílnou součástí podniků Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky je inspekce trati zástupci Asociace jezdců rally (AJR). Do okolí Hustopečí zavítali 22. dubna 2010.

„Inspekce proběhla bez větších problémů. Na základě doporučení zástupců AJR došlo ke zkrácení jednoho úseku o cca 300 metrů. Rovněž se v zápise objevila potřeba opravy některých pasáží, což  však je pro nás každoroční rutina. Především šotolinové úseky jsou vždy po zimě hodně poničené, což  je dáno brzkým provozem na těchto komunikacích v době, kdy ještě není po jarním tání jejich podklad vyschlý. A to, vzhledem k tomu, že většina z nich leží v úvozech, trvá poměrně dlouho,“ uvedl ředitel soutěže Rudolf Kouřil. Předchozí tisková informace AGROTEC rally také odkryla zajímavý problém, pod kterou obec vlastně územně patří plocha servisního areálu. Původně organizační výbor označil servis jako Strachotín, s konečnou platností se však servis bude nazývat názvem druhé blízké obce Popice.,,Reagovali jsme na upozornění. V materiálech různých akcí se sice prostor objevuje jako letiště Strachotín, ale opravdu leží na katastru obce Popice,“ přiznal Kouřil.

V těchto dnech doznala konečnou podobu i trať letošního ročníku VI. AGROTEC rally. Proti původnímu plánu doznala drobných úprav.

„Vzhledem ke stanovisku obce Boleradice jsme museli pozměnit (podstatně zkrátit) trasu RZ 2/6 Boleradice, což mělo vliv i na otočení směru RZ 3/7 Šitbořice. Úpravy se dotkly také RZ 11/14 Starovice.  Hledání náhradních úseků by už bylo dost problematické. Vzhledem k tomu, že Zvláštní ustanovení už byla schválena, promítnou se veškeré úpravy trati do připravovaného Prováděcího ustanovení. Ale nový časový harmonogram nenabídne proti původnímu plánu zásadní časové změny,“ nastínil drobné komplikace Rudolf Kouřil.

Pořadatelé AGROTEC rally se také zabývali situací na české soutěžácké scéně. Nezájem posádek o dvoudenní šampionát se snaží zmírnit snížením vkladu pro posádky tříd N1, N2 a A5. Výše startovného s volitelnou reklamou pořadatele se tímto krokem pro zmíněné týmy sníží ze 17.600,- Kč (včetně DPH 10%) na 12.000,- Kč (včetně DPH 10%).

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.