Přípravy VI. AGROTEC rally Hustopeče (11. - 12. června 2010) jsou v plném proudu. Trať byla schválena zástupci Asociace jezdců rally. Servisní areál je přejmenován na Popice. Hustopečtí pořadatelé snižují startovné posádkám nižších objemových tříd.
Nedílnou součástí podniků Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky je inspekce trati zástupci Asociace jezdců rally (AJR). Do okolí Hustopečí zavítali 22. dubna 2010.
„Inspekce proběhla bez větších problémů. Na základě doporučení zástupců AJR došlo ke zkrácení jednoho úseku o cca 300 metrů. Rovněž se v zápise objevila potřeba opravy některých pasáží, což však je pro nás každoroční rutina. Především šotolinové úseky jsou vždy po zimě hodně poničené, což je dáno brzkým provozem na těchto komunikacích v době, kdy ještě není po jarním tání jejich podklad vyschlý. A to, vzhledem k tomu, že většina z nich leží v úvozech, trvá poměrně dlouho,“ uvedl ředitel soutěže Rudolf Kouřil. Předchozí tisková informace AGROTEC rally také odkryla zajímavý problém, pod kterou obec vlastně územně patří plocha servisního areálu. Původně organizační výbor označil servis jako Strachotín, s konečnou platností se však servis bude nazývat názvem druhé blízké obce Popice.,,Reagovali jsme na upozornění. V materiálech různých akcí se sice prostor objevuje jako letiště Strachotín, ale opravdu leží na katastru obce Popice,“ přiznal Kouřil.
V těchto dnech doznala konečnou podobu i trať letošního ročníku VI. AGROTEC rally. Proti původnímu plánu doznala drobných úprav.
„Vzhledem ke stanovisku obce Boleradice jsme museli pozměnit (podstatně zkrátit) trasu RZ 2/6 Boleradice, což mělo vliv i na otočení směru RZ 3/7 Šitbořice. Úpravy se dotkly také RZ 11/14 Starovice. Hledání náhradních úseků by už bylo dost problematické. Vzhledem k tomu, že Zvláštní ustanovení už byla schválena, promítnou se veškeré úpravy trati do připravovaného Prováděcího ustanovení. Ale nový časový harmonogram nenabídne proti původnímu plánu zásadní časové změny,“ nastínil drobné komplikace Rudolf Kouřil.
Pořadatelé AGROTEC rally se také zabývali situací na české soutěžácké scéně. Nezájem posádek o dvoudenní šampionát se snaží zmírnit snížením vkladu pro posádky tříd N1, N2 a A5. Výše startovného s volitelnou reklamou pořadatele se tímto krokem pro zmíněné týmy sníží ze 17.600,- Kč (včetně DPH 10%) na 12.000,- Kč (včetně DPH 10%).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.