Nezvykle brzký termín, nové centrum soutěže a nové rychlostní zkoušky. XVIII. IMPROMAT RALLYSPRINT KOPNÁ 2010 se uskuteční v letošním roce s řadou změn a novinek. Třetí podnik devítidílného seriálu ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally se pojede v sobotu 15. května 2010 s centrem ve Vizovicích. Letošní již osmnáctý ročník nejpopulárnějšího domácího rallysprintu se dále započítává do K4 Poháru České republiky, Poháru mládeže a Dámského poháru v rally. Generálním partnerem rallysprintu je opět zlínská společnost IMPROMAT, která před deseti lety navázala spolupráci s organizátory z Podkopné Lhoty a neodmyslitelně patří do názvu rallysprintu.
Fanoušci soutěžního sportu zaregistrovali v letošním roce oblíbenou Kopnou v květnovém měsíci. „Termín nám byl přidělený Federací automobilového sportu Autoklubu České republiky. Náš původní termín koncem května se kryje s pořádáním voleb. V termínovém kalendáři jsme se dostali do poloviny května. Další problém vznikl s centrem soutěže a s umístěním servisní zóny. Dostihová dráha byla zablokována, nicméně vstřícností firmy Gelur a Městského úřadu ve Vizovicích jsme našli nové prostory,“ vysvětlil Josef Minařík, zástupce ředitele rallysprintu. Ředitelství soutěže, servisní zóna, administrativní i technická přejímka (Scania servis) a kontrola přeskupení budou umístěny v areálu firmy Gelur u Vizovic. Start a cíl soutěže najde azyl před Městským úřadem na náměstí ve Vizovicích.
Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota dokončili v minulých dnech stavbu tratě a dodělali rovněž časový harmonogram. „Rychlostní zkoušky leží v horách a teprve před pár týdny byly úseky průjezdné, neboť na tratích ležel sníh. Časový harmonogram jsme připravili začátkem dubna a nyní čekáme na schválení zvláštních ustanoveních. Trať letošní Kopné měří 208 km a obsahuje 8 rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 75 km,“ objasnil Minařík. V itineráři rallysprintu najdeme premiérově klasický úsek Barák a nový rychlostní test s názvem Kameňák z obce Držková do Rusavy. Kopná se každoročně vyznačuje náročnými členitými rychlostními zkouškami se značným převýšením. „Vzhledem k tomu, že centrum rallysprintu je situováno do Vizovic, museli jsme pozměnit skladbu rychlostních zkoušek. Nejedeme jako v předešlých letech tzv. na pětníku, ale soutěž jsme natáhli na větší plochu. Začínáme klasickým úsekem Barák, což je známá erzeta z Vizovic do Loučky. Sice měří pouze pět kilometrů, ale hodí se nám do celkové koncepce tratě,“ řekl Minařík. Doslova perlou v itineráři letošní Kopné se stane náročný úsek pod názvem Kameňák. Obtížná rychlostní zkouška v délce třináct kilometrů, při které zaplesá srdce každé soutěžní posádky. „Název erzety jsme vybrali podle vrchu nad obcí Vlčková. Začátek erzety je klasický Podhoran, další kilometry v okolí obce Vlčková poznáme z barumky, ale více než polovina erzety se pojede poprvé. U hájenky odbočujeme vlevo, cíl se nachází na spojovací cestě mezi Držkovou a Rusavou. Svou obtížností dokonale prověří jednotlivé soutěžní posádky,“ uvedl Minařík. V itineráři rallysprintu najdeme vedle Baráku a Kameňáku ještě úseky Raková a Kopná. Mimochodem úsek Raková v letošní podobě se nejel nikdy v minulosti. Start IMPROMAT Rallysprint Kopná proběhne v sobotu 15. května v 9 hodin před vizovickou radnicí, v cíli se první posádka objeví na stejném místě v 15.57 hodin. Seznamovací jízdy jsou na programu v pátek 14. května od 8 do 17 hodin, prezentace posádek a výdej itinerářů začne již ve čtvrtečním podvečeru na Obecním úřadě v Podkopné Lhotě. Pořadatelé Kopné ani letos nebudou vybírat od diváků vstupné a jako každoročně připraví atraktivní divácká místa včetně komentovaných zón. „Diváci se mohou těšit na velmi kvalitní startovní pole v čele s vozy specifikace WRC nebo progresivní kategorie Super 2000. Počítáme, že se nám přihlásí přes 110 soutěžících,“ pověděl závěrem Josef Minařík, zástupce ředitele. Uzávěrka přihlášek pro soutěžící je stanovena na čtvrtek 6. května. Každopádně letošní Kopná slibuje nebývalý motoristický zážitek! Ve Vizovicích 12. dubna 2010 Roman ORDELT tiskový mluvčí IMPROMAT Rallysprint Kopná
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?