Nezvykle brzký termín, nové centrum soutěže a nové rychlostní zkoušky. XVIII. IMPROMAT RALLYSPRINT KOPNÁ 2010 se uskuteční v letošním roce s řadou změn a novinek. Třetí podnik devítidílného seriálu ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally se pojede v sobotu 15. května 2010 s centrem ve Vizovicích. Letošní již osmnáctý ročník nejpopulárnějšího domácího rallysprintu se dále započítává do K4 Poháru České republiky, Poháru mládeže a Dámského poháru v rally. Generálním partnerem rallysprintu je opět zlínská společnost IMPROMAT, která před deseti lety navázala spolupráci s organizátory z Podkopné Lhoty a neodmyslitelně patří do názvu rallysprintu.
Fanoušci soutěžního sportu zaregistrovali v letošním roce oblíbenou Kopnou v květnovém měsíci. „Termín nám byl přidělený Federací automobilového sportu Autoklubu České republiky. Náš původní termín koncem května se kryje s pořádáním voleb. V termínovém kalendáři jsme se dostali do poloviny května. Další problém vznikl s centrem soutěže a s umístěním servisní zóny. Dostihová dráha byla zablokována, nicméně vstřícností firmy Gelur a Městského úřadu ve Vizovicích jsme našli nové prostory,“ vysvětlil Josef Minařík, zástupce ředitele rallysprintu. Ředitelství soutěže, servisní zóna, administrativní i technická přejímka (Scania servis) a kontrola přeskupení budou umístěny v areálu firmy Gelur u Vizovic. Start a cíl soutěže najde azyl před Městským úřadem na náměstí ve Vizovicích.
Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota dokončili v minulých dnech stavbu tratě a dodělali rovněž časový harmonogram. „Rychlostní zkoušky leží v horách a teprve před pár týdny byly úseky průjezdné, neboť na tratích ležel sníh. Časový harmonogram jsme připravili začátkem dubna a nyní čekáme na schválení zvláštních ustanoveních. Trať letošní Kopné měří 208 km a obsahuje 8 rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 75 km,“ objasnil Minařík. V itineráři rallysprintu najdeme premiérově klasický úsek Barák a nový rychlostní test s názvem Kameňák z obce Držková do Rusavy. Kopná se každoročně vyznačuje náročnými členitými rychlostními zkouškami se značným převýšením. „Vzhledem k tomu, že centrum rallysprintu je situováno do Vizovic, museli jsme pozměnit skladbu rychlostních zkoušek. Nejedeme jako v předešlých letech tzv. na pětníku, ale soutěž jsme natáhli na větší plochu. Začínáme klasickým úsekem Barák, což je známá erzeta z Vizovic do Loučky. Sice měří pouze pět kilometrů, ale hodí se nám do celkové koncepce tratě,“ řekl Minařík. Doslova perlou v itineráři letošní Kopné se stane náročný úsek pod názvem Kameňák. Obtížná rychlostní zkouška v délce třináct kilometrů, při které zaplesá srdce každé soutěžní posádky. „Název erzety jsme vybrali podle vrchu nad obcí Vlčková. Začátek erzety je klasický Podhoran, další kilometry v okolí obce Vlčková poznáme z barumky, ale více než polovina erzety se pojede poprvé. U hájenky odbočujeme vlevo, cíl se nachází na spojovací cestě mezi Držkovou a Rusavou. Svou obtížností dokonale prověří jednotlivé soutěžní posádky,“ uvedl Minařík. V itineráři rallysprintu najdeme vedle Baráku a Kameňáku ještě úseky Raková a Kopná. Mimochodem úsek Raková v letošní podobě se nejel nikdy v minulosti. Start IMPROMAT Rallysprint Kopná proběhne v sobotu 15. května v 9 hodin před vizovickou radnicí, v cíli se první posádka objeví na stejném místě v 15.57 hodin. Seznamovací jízdy jsou na programu v pátek 14. května od 8 do 17 hodin, prezentace posádek a výdej itinerářů začne již ve čtvrtečním podvečeru na Obecním úřadě v Podkopné Lhotě. Pořadatelé Kopné ani letos nebudou vybírat od diváků vstupné a jako každoročně připraví atraktivní divácká místa včetně komentovaných zón. „Diváci se mohou těšit na velmi kvalitní startovní pole v čele s vozy specifikace WRC nebo progresivní kategorie Super 2000. Počítáme, že se nám přihlásí přes 110 soutěžících,“ pověděl závěrem Josef Minařík, zástupce ředitele. Uzávěrka přihlášek pro soutěžící je stanovena na čtvrtek 6. května. Každopádně letošní Kopná slibuje nebývalý motoristický zážitek! Ve Vizovicích 12. dubna 2010 Roman ORDELT tiskový mluvčí IMPROMAT Rallysprint Kopná
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.