Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky má za sebou úvodní podnik ve Valašském Meziříčí a to signalizuje, že se opět přiblížil termín čtvrtého podniku tohoto šampionátu VI. AGROTEC rally Hustopeče (11. - 12. června 2010).
Hustopeče se stanou opravdovým centrem AGROTEC rally od středy 9. června odpoledne, když se do jihomoravského města začnou sjíždět první posádky. V odpoledních hodinách absolvují prezentaci (ta je samozřejmě možná i ve čtvrtek dopoledne) a následně se poprvé podívají do itineráře, který letos skýtá čtrnáct rychlostních zkoušek na sedmi úsecích.Právě celý čtvrtek a pátek dopoledne bude vyhrazen na seznamovací jízdy. Každou z rychlostních zkoušek budou moci posádky projet třikrát, což je dlouholetým domácím standardem.Soutěžácké dění se v Hustopečích nezastaví ani ve čtvrtečním podvečeru, kdy je připraveno tradiční neformální setkání jezdců a organizačního týmu soutěže. A situace v okolí ředitelství soutěže, které je v budově společnosti Agrotec a.s., ještě zhoustne, když se v nedalekých dílnách uskuteční v pátečním dopoledni technická přejímka, kde projdou soutěžní vozy zúčastněných posádek kontrolou technických komisařů.Na podrobnosti kolem tratí rychlostních zkoušek je prozatím brzy, přesto řada z vás možná proti loňskému ročníku zaregistrovala ve zveřejněném harmonogramu soutěže jednu zásadní změnu. Tou je přesunutí servisního areálu z Hustopečí na nedalekou letištní plochu u obce Strachotín. Tento prostor budou moci soutěžní týmy využívat od čtvrtka 10. června, 16 hodiny.
„V loňském servisu docházelo k řadě nepříjemných situací s průjezdem kamiónů tamní spediční společnosti, řazení posádek před časovou kontrolou na hlavní cestě vedoucí Hustopečemi také nebylo nejšťastnější. Z toho důvodu jsme hledali jinou variantu,“ objasňuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.„Myslím, že Strachotín bude optimální. Jde o asfaltovou plochu doplněnou zpevněným travnatým povrchem. Na každou posádku připadne předepsaná servisní plocha. Příjezd a odjezd z areálu bude jednosměrný, soutěžní vozidla budou do areálu přijíždět po komunikaci z obce Popice, doprovody a diváci po komunikaci ze spojnice Strachotín – Pouzdřany. Dále v servisní zóně i jejím okolí bude provoz řízen pořadateli. Přímo u servisního areálu bude i parkoviště pro diváky, v případě jeho naplnění budou vozidla fanoušků směřována do dalších zón, ze kterých vzdálenost do servisu nepřesáhne 400 metrů. V prostorách areálu bude stan s možností stravování a mobilní toalety. Naším cílem je pokrýt tento prostor WIFI připojením.,“ dodal Rudolf Kouřil. Více informací k VI. AGROTEC rally Hustopeče k soutěži hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz.VI. AGROTEC rally HustopečeTiskový servis
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?