Přestože považují Miroslav Březík s Martinem Běhulou Valašskou rally za jednu z nejpěknějších rally, doposud se jim tuto soutěž nepodařilo pokořit. Při předchozích třech startech totiž vždy skončili v poli poražených. Ani při letošním ročníku, kdy měli Sheron Valašskou rally dobře rozjetou, cíl nespatřili.
Miroslav s Martinem to mají do centra Valašské rally co by kamenem dohodil, a tak by se mohlo mluvit o skoro domácí soutěži. Tento faktor ovšem v případě posádky hraje spíše negativní roli. Ze tří předchozích startů, totiž Březík ani jednou soutěž nedokončil. V roce 2007 jej ze hry o body vyřadila prasklá vidlička v převodovce a o rok později to byla technická závada. Reparát nevyšel ani v loňském roce, kdy tragedie ukončila Valašskou rally dříve, než mohli Mirek s Martinem v rámci super rally odstartovat do druhé etapy. Mirek ovšem věřil, že letos to vyjde.
„Do Valašského Meziříčí jsme se já i Martin velmi těšili. Po dlouhé zimní pauze nám oběma chyběl ten správný závodní adrenalin. Na Valašskou rally jsme odjeli s cílem pěkně se svézt a konečně prolomit naši smůlu na této soutěži,“ uvedl před soutěží Mirek Březík. Loňští mistři třídy A5 z rallysprintového mistrovství si na valašské kotáry suverénně troufali. Hlavní cíl byl jasný: soutěž si užít a hlavně dojet až na cílovou rampu. Ve startovní listině měli Březík s Běhulou ve své třídě tři soupeře. Na úvodní zkoušce páteční etapy nasadil Mirek volnější tempo. Přesto zajel ve třídě nejlepší čas a ujal se vedení.
Na dvojce ovšem přišel drobný problém. „Do 2. RZ jsme odstartovali se světelnou rampou. Hned po startu mi Martin hlásil, že nevidí dobře na rozpis. I když erzetu Troják docela znám, nebylo to nijak jednoduché. Vzápětí se totiž ukázalo, že jsem si před závodem špatně nastavil světelnou rampu, a ta svítila příliš nízko. Díky tomu jsem měl hodně špatný rozhled, a tím pádem jsem všude příliš brzy brzdil,“ popsal první problém v soutěži Březík. I se špatně nastavenou rampou a skoro jízdou na oči dokázal Mirek zajet nejrychlejší čas. Nastavený standard udrželi Březík s Běhulou i na třetí zkoušce dne. V polovině první etapy si kluci drželi půlminutový náskok před Liborem Šaškem, dalších deset vteřin ztrácel Lumír Galia.
V servisu si vedle běžné kontroly auta Mirek zvedl světla výše, aby lépe viděl. Již na další zkoušce si jezdec tento počin pochvaloval. Pak ale přišel přejezd na 5. RZ a s ní černé můry. „Při přejezdu na další erzetu nám přestalo fungovat dobíjení. Zastavili jsme a zkoušeli to opravit, ale zjistili jsme, že odešel alternátor. Řekl jsem si, že to zkusíme nějak projet, ale asi kilometr před startem RZ se nám auto zastavilo úplně. Věděl jsem, že je konec. Proto jsme zavolali mechaniky, ti závadu odstranili během pěti minut a my pak odjeli do servisu. Tam jsme se rozhodovali, zda pokračovat v super rally, nebo jet domů. Nakonec jsme se rozhodli soutěž dokončit a prolomit naši smůlu na Valašce, byť s pomocí super rally,“ popsal sled událostí Mirek Březík.
Miroslav Březík s Martinem Běhulou se museli rozloučit se soutěží z prvního místa ve třídě A5, přestože měli před soupeři dostatečný náskok. Kluky jistě mrzí i odstoupení z kategorie dvoukolek, kde si drželi velmi pěkné 3. místo. Prostě když si technika umane, tak si umane. Do sobotní části posádka sice odstartovala, ale chyběla jí jiskra do závodění. „Po projetí první sobotní zkoušky jsme zjistili, že nám chybí motivace. Chtěli jsme ovšem soutěž dokončit, a tak jsme pokračovali ve vlažném tempu. Díky tomu jsme zjistili i pár drobných nedostatků, které musíme do dalšího startu odstranit,“ uvedl Březík. Bez poháru, bez umístění, a přesto si jeden cíl kluci splnili. Dokončili Valašskou rally.
„Před sezonou jsme opravdu na autě makali. Bylo by to nefér vůči mechanikům a kamarádům, kteří nám na autě pomáhali, abychom odstoupili skrz prkotinu. Také jsme chtěli prolomit smůlu nedokončených startů na Valašce. Díky super rally se to podařilo. Větší radost bychom samozřejmě měli, pokud bychom odjížděli i s pohárem. Ale co nevyšlo dnes, vyjde třeba příště. Přesto bych chtěl poděkovat všem mechanikům, kamarádům a sponzorům za to, že nám pomohli se startem na Valašské rally. Chtěl bych poděkovat i divákům podél trati za bezvadnou atmosféru,“ poděkoval závěrem Mirek Březík.
Nejbližší soutěží, kde budou Miroslav Březík s Martinem Běhulou startovat, bude květnová Impromat Rallysprint Kopná.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.