Přestože považují Miroslav Březík s Martinem Běhulou Valašskou rally za jednu z nejpěknějších rally, doposud se jim tuto soutěž nepodařilo pokořit. Při předchozích třech startech totiž vždy skončili v poli poražených. Ani při letošním ročníku, kdy měli Sheron Valašskou rally dobře rozjetou, cíl nespatřili.
Miroslav s Martinem to mají do centra Valašské rally co by kamenem dohodil, a tak by se mohlo mluvit o skoro domácí soutěži. Tento faktor ovšem v případě posádky hraje spíše negativní roli. Ze tří předchozích startů, totiž Březík ani jednou soutěž nedokončil. V roce 2007 jej ze hry o body vyřadila prasklá vidlička v převodovce a o rok později to byla technická závada. Reparát nevyšel ani v loňském roce, kdy tragedie ukončila Valašskou rally dříve, než mohli Mirek s Martinem v rámci super rally odstartovat do druhé etapy. Mirek ovšem věřil, že letos to vyjde.
„Do Valašského Meziříčí jsme se já i Martin velmi těšili. Po dlouhé zimní pauze nám oběma chyběl ten správný závodní adrenalin. Na Valašskou rally jsme odjeli s cílem pěkně se svézt a konečně prolomit naši smůlu na této soutěži,“ uvedl před soutěží Mirek Březík. Loňští mistři třídy A5 z rallysprintového mistrovství si na valašské kotáry suverénně troufali. Hlavní cíl byl jasný: soutěž si užít a hlavně dojet až na cílovou rampu. Ve startovní listině měli Březík s Běhulou ve své třídě tři soupeře. Na úvodní zkoušce páteční etapy nasadil Mirek volnější tempo. Přesto zajel ve třídě nejlepší čas a ujal se vedení.
Na dvojce ovšem přišel drobný problém. „Do 2. RZ jsme odstartovali se světelnou rampou. Hned po startu mi Martin hlásil, že nevidí dobře na rozpis. I když erzetu Troják docela znám, nebylo to nijak jednoduché. Vzápětí se totiž ukázalo, že jsem si před závodem špatně nastavil světelnou rampu, a ta svítila příliš nízko. Díky tomu jsem měl hodně špatný rozhled, a tím pádem jsem všude příliš brzy brzdil,“ popsal první problém v soutěži Březík. I se špatně nastavenou rampou a skoro jízdou na oči dokázal Mirek zajet nejrychlejší čas. Nastavený standard udrželi Březík s Běhulou i na třetí zkoušce dne. V polovině první etapy si kluci drželi půlminutový náskok před Liborem Šaškem, dalších deset vteřin ztrácel Lumír Galia.
V servisu si vedle běžné kontroly auta Mirek zvedl světla výše, aby lépe viděl. Již na další zkoušce si jezdec tento počin pochvaloval. Pak ale přišel přejezd na 5. RZ a s ní černé můry. „Při přejezdu na další erzetu nám přestalo fungovat dobíjení. Zastavili jsme a zkoušeli to opravit, ale zjistili jsme, že odešel alternátor. Řekl jsem si, že to zkusíme nějak projet, ale asi kilometr před startem RZ se nám auto zastavilo úplně. Věděl jsem, že je konec. Proto jsme zavolali mechaniky, ti závadu odstranili během pěti minut a my pak odjeli do servisu. Tam jsme se rozhodovali, zda pokračovat v super rally, nebo jet domů. Nakonec jsme se rozhodli soutěž dokončit a prolomit naši smůlu na Valašce, byť s pomocí super rally,“ popsal sled událostí Mirek Březík.
Miroslav Březík s Martinem Běhulou se museli rozloučit se soutěží z prvního místa ve třídě A5, přestože měli před soupeři dostatečný náskok. Kluky jistě mrzí i odstoupení z kategorie dvoukolek, kde si drželi velmi pěkné 3. místo. Prostě když si technika umane, tak si umane. Do sobotní části posádka sice odstartovala, ale chyběla jí jiskra do závodění. „Po projetí první sobotní zkoušky jsme zjistili, že nám chybí motivace. Chtěli jsme ovšem soutěž dokončit, a tak jsme pokračovali ve vlažném tempu. Díky tomu jsme zjistili i pár drobných nedostatků, které musíme do dalšího startu odstranit,“ uvedl Březík. Bez poháru, bez umístění, a přesto si jeden cíl kluci splnili. Dokončili Valašskou rally.
„Před sezonou jsme opravdu na autě makali. Bylo by to nefér vůči mechanikům a kamarádům, kteří nám na autě pomáhali, abychom odstoupili skrz prkotinu. Také jsme chtěli prolomit smůlu nedokončených startů na Valašce. Díky super rally se to podařilo. Větší radost bychom samozřejmě měli, pokud bychom odjížděli i s pohárem. Ale co nevyšlo dnes, vyjde třeba příště. Přesto bych chtěl poděkovat všem mechanikům, kamarádům a sponzorům za to, že nám pomohli se startem na Valašské rally. Chtěl bych poděkovat i divákům podél trati za bezvadnou atmosféru,“ poděkoval závěrem Mirek Březík.
Nejbližší soutěží, kde budou Miroslav Březík s Martinem Běhulou startovat, bude květnová Impromat Rallysprint Kopná.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.