Přestože považují Miroslav Březík s Martinem Běhulou Valašskou rally za jednu z nejpěknějších rally, doposud se jim tuto soutěž nepodařilo pokořit. Při předchozích třech startech totiž vždy skončili v poli poražených. Ani při letošním ročníku, kdy měli Sheron Valašskou rally dobře rozjetou, cíl nespatřili.
Miroslav s Martinem to mají do centra Valašské rally co by kamenem dohodil, a tak by se mohlo mluvit o skoro domácí soutěži. Tento faktor ovšem v případě posádky hraje spíše negativní roli. Ze tří předchozích startů, totiž Březík ani jednou soutěž nedokončil. V roce 2007 jej ze hry o body vyřadila prasklá vidlička v převodovce a o rok později to byla technická závada. Reparát nevyšel ani v loňském roce, kdy tragedie ukončila Valašskou rally dříve, než mohli Mirek s Martinem v rámci super rally odstartovat do druhé etapy. Mirek ovšem věřil, že letos to vyjde.
„Do Valašského Meziříčí jsme se já i Martin velmi těšili. Po dlouhé zimní pauze nám oběma chyběl ten správný závodní adrenalin. Na Valašskou rally jsme odjeli s cílem pěkně se svézt a konečně prolomit naši smůlu na této soutěži,“ uvedl před soutěží Mirek Březík. Loňští mistři třídy A5 z rallysprintového mistrovství si na valašské kotáry suverénně troufali. Hlavní cíl byl jasný: soutěž si užít a hlavně dojet až na cílovou rampu. Ve startovní listině měli Březík s Běhulou ve své třídě tři soupeře. Na úvodní zkoušce páteční etapy nasadil Mirek volnější tempo. Přesto zajel ve třídě nejlepší čas a ujal se vedení.
Na dvojce ovšem přišel drobný problém. „Do 2. RZ jsme odstartovali se světelnou rampou. Hned po startu mi Martin hlásil, že nevidí dobře na rozpis. I když erzetu Troják docela znám, nebylo to nijak jednoduché. Vzápětí se totiž ukázalo, že jsem si před závodem špatně nastavil světelnou rampu, a ta svítila příliš nízko. Díky tomu jsem měl hodně špatný rozhled, a tím pádem jsem všude příliš brzy brzdil,“ popsal první problém v soutěži Březík. I se špatně nastavenou rampou a skoro jízdou na oči dokázal Mirek zajet nejrychlejší čas. Nastavený standard udrželi Březík s Běhulou i na třetí zkoušce dne. V polovině první etapy si kluci drželi půlminutový náskok před Liborem Šaškem, dalších deset vteřin ztrácel Lumír Galia.
V servisu si vedle běžné kontroly auta Mirek zvedl světla výše, aby lépe viděl. Již na další zkoušce si jezdec tento počin pochvaloval. Pak ale přišel přejezd na 5. RZ a s ní černé můry. „Při přejezdu na další erzetu nám přestalo fungovat dobíjení. Zastavili jsme a zkoušeli to opravit, ale zjistili jsme, že odešel alternátor. Řekl jsem si, že to zkusíme nějak projet, ale asi kilometr před startem RZ se nám auto zastavilo úplně. Věděl jsem, že je konec. Proto jsme zavolali mechaniky, ti závadu odstranili během pěti minut a my pak odjeli do servisu. Tam jsme se rozhodovali, zda pokračovat v super rally, nebo jet domů. Nakonec jsme se rozhodli soutěž dokončit a prolomit naši smůlu na Valašce, byť s pomocí super rally,“ popsal sled událostí Mirek Březík.
Miroslav Březík s Martinem Běhulou se museli rozloučit se soutěží z prvního místa ve třídě A5, přestože měli před soupeři dostatečný náskok. Kluky jistě mrzí i odstoupení z kategorie dvoukolek, kde si drželi velmi pěkné 3. místo. Prostě když si technika umane, tak si umane. Do sobotní části posádka sice odstartovala, ale chyběla jí jiskra do závodění. „Po projetí první sobotní zkoušky jsme zjistili, že nám chybí motivace. Chtěli jsme ovšem soutěž dokončit, a tak jsme pokračovali ve vlažném tempu. Díky tomu jsme zjistili i pár drobných nedostatků, které musíme do dalšího startu odstranit,“ uvedl Březík. Bez poháru, bez umístění, a přesto si jeden cíl kluci splnili. Dokončili Valašskou rally.
„Před sezonou jsme opravdu na autě makali. Bylo by to nefér vůči mechanikům a kamarádům, kteří nám na autě pomáhali, abychom odstoupili skrz prkotinu. Také jsme chtěli prolomit smůlu nedokončených startů na Valašce. Díky super rally se to podařilo. Větší radost bychom samozřejmě měli, pokud bychom odjížděli i s pohárem. Ale co nevyšlo dnes, vyjde třeba příště. Přesto bych chtěl poděkovat všem mechanikům, kamarádům a sponzorům za to, že nám pomohli se startem na Valašské rally. Chtěl bych poděkovat i divákům podél trati za bezvadnou atmosféru,“ poděkoval závěrem Mirek Březík.
Nejbližší soutěží, kde budou Miroslav Březík s Martinem Běhulou startovat, bude květnová Impromat Rallysprint Kopná.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.