Přestože považují Miroslav Březík s Martinem Běhulou Valašskou rally za jednu z nejpěknějších rally, doposud se jim tuto soutěž nepodařilo pokořit. Při předchozích třech startech totiž vždy skončili v poli poražených. Ani při letošním ročníku, kdy měli Sheron Valašskou rally dobře rozjetou, cíl nespatřili.
Miroslav s Martinem to mají do centra Valašské rally co by kamenem dohodil, a tak by se mohlo mluvit o skoro domácí soutěži. Tento faktor ovšem v případě posádky hraje spíše negativní roli. Ze tří předchozích startů, totiž Březík ani jednou soutěž nedokončil. V roce 2007 jej ze hry o body vyřadila prasklá vidlička v převodovce a o rok později to byla technická závada. Reparát nevyšel ani v loňském roce, kdy tragedie ukončila Valašskou rally dříve, než mohli Mirek s Martinem v rámci super rally odstartovat do druhé etapy. Mirek ovšem věřil, že letos to vyjde.
„Do Valašského Meziříčí jsme se já i Martin velmi těšili. Po dlouhé zimní pauze nám oběma chyběl ten správný závodní adrenalin. Na Valašskou rally jsme odjeli s cílem pěkně se svézt a konečně prolomit naši smůlu na této soutěži,“ uvedl před soutěží Mirek Březík. Loňští mistři třídy A5 z rallysprintového mistrovství si na valašské kotáry suverénně troufali. Hlavní cíl byl jasný: soutěž si užít a hlavně dojet až na cílovou rampu. Ve startovní listině měli Březík s Běhulou ve své třídě tři soupeře. Na úvodní zkoušce páteční etapy nasadil Mirek volnější tempo. Přesto zajel ve třídě nejlepší čas a ujal se vedení.
Na dvojce ovšem přišel drobný problém. „Do 2. RZ jsme odstartovali se světelnou rampou. Hned po startu mi Martin hlásil, že nevidí dobře na rozpis. I když erzetu Troják docela znám, nebylo to nijak jednoduché. Vzápětí se totiž ukázalo, že jsem si před závodem špatně nastavil světelnou rampu, a ta svítila příliš nízko. Díky tomu jsem měl hodně špatný rozhled, a tím pádem jsem všude příliš brzy brzdil,“ popsal první problém v soutěži Březík. I se špatně nastavenou rampou a skoro jízdou na oči dokázal Mirek zajet nejrychlejší čas. Nastavený standard udrželi Březík s Běhulou i na třetí zkoušce dne. V polovině první etapy si kluci drželi půlminutový náskok před Liborem Šaškem, dalších deset vteřin ztrácel Lumír Galia.
V servisu si vedle běžné kontroly auta Mirek zvedl světla výše, aby lépe viděl. Již na další zkoušce si jezdec tento počin pochvaloval. Pak ale přišel přejezd na 5. RZ a s ní černé můry. „Při přejezdu na další erzetu nám přestalo fungovat dobíjení. Zastavili jsme a zkoušeli to opravit, ale zjistili jsme, že odešel alternátor. Řekl jsem si, že to zkusíme nějak projet, ale asi kilometr před startem RZ se nám auto zastavilo úplně. Věděl jsem, že je konec. Proto jsme zavolali mechaniky, ti závadu odstranili během pěti minut a my pak odjeli do servisu. Tam jsme se rozhodovali, zda pokračovat v super rally, nebo jet domů. Nakonec jsme se rozhodli soutěž dokončit a prolomit naši smůlu na Valašce, byť s pomocí super rally,“ popsal sled událostí Mirek Březík.
Miroslav Březík s Martinem Běhulou se museli rozloučit se soutěží z prvního místa ve třídě A5, přestože měli před soupeři dostatečný náskok. Kluky jistě mrzí i odstoupení z kategorie dvoukolek, kde si drželi velmi pěkné 3. místo. Prostě když si technika umane, tak si umane. Do sobotní části posádka sice odstartovala, ale chyběla jí jiskra do závodění. „Po projetí první sobotní zkoušky jsme zjistili, že nám chybí motivace. Chtěli jsme ovšem soutěž dokončit, a tak jsme pokračovali ve vlažném tempu. Díky tomu jsme zjistili i pár drobných nedostatků, které musíme do dalšího startu odstranit,“ uvedl Březík. Bez poháru, bez umístění, a přesto si jeden cíl kluci splnili. Dokončili Valašskou rally.
„Před sezonou jsme opravdu na autě makali. Bylo by to nefér vůči mechanikům a kamarádům, kteří nám na autě pomáhali, abychom odstoupili skrz prkotinu. Také jsme chtěli prolomit smůlu nedokončených startů na Valašce. Díky super rally se to podařilo. Větší radost bychom samozřejmě měli, pokud bychom odjížděli i s pohárem. Ale co nevyšlo dnes, vyjde třeba příště. Přesto bych chtěl poděkovat všem mechanikům, kamarádům a sponzorům za to, že nám pomohli se startem na Valašské rally. Chtěl bych poděkovat i divákům podél trati za bezvadnou atmosféru,“ poděkoval závěrem Mirek Březík.
Nejbližší soutěží, kde budou Miroslav Březík s Martinem Běhulou startovat, bude květnová Impromat Rallysprint Kopná.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?