Miroslav Březík: Alternátor nám zkazil náladu

Březík, Miroslav
Březík, Miroslav, foto: Zeman, Ondřej
Tomáš Urban 1. dubna 2010 07:43
Sdílej:

Přestože považují Miroslav Březík s Martinem Běhulou Valašskou rally za jednu z nejpěknějších rally, doposud se jim tuto soutěž nepodařilo pokořit. Při předchozích třech startech totiž vždy skončili v poli poražených. Ani při letošním ročníku, kdy měli Sheron Valašskou rally dobře rozjetou, cíl nespatřili.

Miroslav s Martinem to mají do centra Valašské rally co by kamenem dohodil, a tak by se mohlo mluvit o skoro domácí soutěži. Tento faktor ovšem v případě posádky hraje spíše negativní roli. Ze tří předchozích startů, totiž Březík ani jednou soutěž nedokončil. V roce 2007 jej ze hry o body vyřadila prasklá vidlička v převodovce a o rok později to byla technická závada. Reparát nevyšel ani v loňském roce, kdy tragedie ukončila Valašskou rally dříve, než mohli Mirek s Martinem v rámci super rally odstartovat do druhé etapy. Mirek ovšem věřil, že letos to vyjde.

„Do Valašského Meziříčí jsme se já i Martin velmi těšili. Po dlouhé zimní pauze nám oběma chyběl ten správný závodní adrenalin. Na Valašskou rally jsme odjeli s cílem pěkně se svézt a konečně prolomit naši smůlu na této soutěži,“ uvedl před soutěží Mirek Březík. Loňští mistři třídy A5 z rallysprintového mistrovství si na valašské kotáry suverénně troufali. Hlavní cíl byl jasný: soutěž si užít a hlavně dojet až na cílovou rampu. Ve startovní listině měli Březík s Běhulou ve své třídě tři soupeře. Na úvodní zkoušce páteční etapy nasadil Mirek volnější tempo. Přesto zajel ve třídě nejlepší čas a ujal se vedení.

Na dvojce ovšem přišel drobný problém. „Do 2. RZ jsme odstartovali se světelnou rampou. Hned po startu mi Martin hlásil, že nevidí dobře na rozpis. I když erzetu Troják docela znám, nebylo to nijak jednoduché. Vzápětí se totiž ukázalo, že jsem si před závodem špatně nastavil světelnou rampu, a ta svítila příliš nízko. Díky tomu jsem měl hodně špatný rozhled, a tím pádem jsem všude příliš brzy brzdil,“ popsal první problém v soutěži Březík. I se špatně nastavenou rampou a skoro jízdou na oči dokázal Mirek zajet nejrychlejší čas. Nastavený standard udrželi Březík s Běhulou i na třetí zkoušce dne. V polovině první etapy si kluci drželi půlminutový náskok před Liborem Šaškem, dalších deset vteřin ztrácel Lumír Galia.

V servisu si vedle běžné kontroly auta  Mirek zvedl světla výše, aby lépe viděl. Již na další zkoušce si jezdec tento počin pochvaloval. Pak ale přišel přejezd na 5. RZ a s ní černé můry. „Při přejezdu na další erzetu nám přestalo fungovat dobíjení. Zastavili jsme a zkoušeli to opravit, ale zjistili jsme, že odešel alternátor. Řekl jsem si, že to zkusíme nějak projet, ale asi kilometr před startem RZ se nám auto zastavilo úplně. Věděl jsem, že je konec. Proto jsme zavolali mechaniky, ti závadu odstranili během pěti minut a my pak odjeli do servisu. Tam jsme se rozhodovali, zda pokračovat v super rally, nebo jet domů. Nakonec jsme se rozhodli soutěž dokončit a prolomit naši smůlu na Valašce, byť s pomocí super rally,“ popsal sled událostí Mirek Březík.

Miroslav Březík s Martinem Běhulou se museli rozloučit se soutěží z prvního místa ve třídě A5,  přestože měli před soupeři dostatečný náskok. Kluky jistě mrzí i odstoupení z kategorie dvoukolek, kde si drželi velmi pěkné 3. místo. Prostě když si technika umane, tak si umane. Do sobotní části posádka sice odstartovala, ale chyběla jí jiskra do závodění. „Po projetí první sobotní zkoušky jsme zjistili, že nám chybí motivace. Chtěli jsme ovšem soutěž dokončit, a tak jsme pokračovali ve vlažném tempu. Díky tomu jsme zjistili i pár drobných nedostatků, které musíme do dalšího startu odstranit,“ uvedl Březík. Bez poháru, bez umístění, a přesto si jeden cíl kluci splnili. Dokončili Valašskou rally.

„Před sezonou jsme opravdu na autě makali. Bylo by to nefér vůči mechanikům a kamarádům, kteří nám na autě pomáhali, abychom odstoupili skrz prkotinu. Také jsme chtěli prolomit smůlu nedokončených startů na Valašce. Díky super rally se to podařilo. Větší radost bychom samozřejmě měli, pokud bychom odjížděli i s pohárem. Ale co nevyšlo dnes, vyjde třeba příště. Přesto bych chtěl poděkovat všem mechanikům, kamarádům a sponzorům za to, že nám pomohli se startem na Valašské rally. Chtěl bych poděkovat i divákům podél trati za bezvadnou atmosféru,“ poděkoval závěrem Mirek Březík.

Nejbližší soutěží, kde budou Miroslav Březík s Martinem Běhulou startovat, bude květnová Impromat Rallysprint Kopná.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?