Přestože v prvním závodě sezony nedojel do cíle, nebyl rally jezdec Jaroslav Pešl nespokojený nebo naštvaný. Na Sheron Valašské rally ukončila valašskomeziříčská posádka ve své premiéře s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX svou pouť na sedmé rychlostní zkoušce, ve které havarovala. Ze závodu si však oba borci vzali především to pozitivní - tedy nasbírané zkušenosti v novém voze.
V loňské sezoně, která byla pro posádku Pešl - Juřica premiérová v rally, brázdili oba borci tratě především českých rallysprintů ve třídě N2 ve voze Honda Civic Vti. Pro letošek došlo k zásadní změně a přestupu do „první ligy“ k vozu Mitsubishi Lancer EVO IX a do třídy N4. „Makali jsme na autě prakticky celou zimu, abychom byli na sezonu co nejlépe připraveni. Je potřeba poděkovat všem, kteří nám nějakým způsobem pomáhali,“ podotkl na prahu nové sezony Jaroslav Pešl.
A právě Valašská rally o posledním březnovém víkendu byla ideálním testem, jak to vlastně všechno bude vypadat. I když posádka nakonec soutěž nedokončila, za šest odjetých erzet stihla pobrat hodně zkušeností, které se budou v dlouhé sezoně určitě hodit. „Byl to velký zážitek. Závod jsme si užívali a hlavně jsme se učili s autem žít. Je to něco úplně jiného, než loni s Hondou Civic. Teď se všechno děje ve větších rychlostech, prostě úplně jiná liga,“ srovnává Pešl.
Valaška pro něj nezačala zrovna šťastně. Hned na první zkoušce musel Pešl zastavit a oprava vypadnuté hadičky od turba zapříčinila ztrátu bezmála pěti minut. V ten moment bylo jasné, že o výsledek už nepůjde. Možná právě proto pak zajížděli Pešl s Juřicou velmi dobré časy a drželi se na jednotlivých zkouškách zhruba kolem 20. místa absolutně. Nejlépe zajel v 5. erzetě, ve které skončil na 18. místě. „Snažili jsme si hlavně závod užít a pobrat co nejvíce zkušeností s autem. Jeli jsme určitě s nějakými rezervami, protože s celkovým výsledkem nešlo po ztrátě v první zkoušce stejně nic velkého udělat. I proto jsme za výsledky na erzetách kolem 20. místě absolutně velmi rádi. Je to příslib do dalších podniků,“ pochvaloval si Jaroslav Pešl první závod v životě ve voze Mitsubishi Lancer EVO IX.
Stopku vystavila posádce první sobotní, celkově sedmá RZ. „Na první sobotní zkoušce jsme jednu zatáčku neprojeli, jak měli, a na štěrku se nám auto sklouzlo do příkopy. Naštěstí to nebylo v nijak velké rychlosti, takže auto je celkem v pořádku a my taky,“ popsal Pešl osudný moment odstoupení. Nehoda a následné vypadnutí ze soutěže tak zapříčinily, že si Jaroslav Pešl nedal dojetím do cíle pěkný dárek ke kulatým 30. narozeninám, které slaví 1. dubna. „Je to škoda, ale nebereme to tak, že jsme zklamaní nebo něco podobného. Samozřejmě kvůli partnerům, fanouškům i nám samotným jsme moc chtěli dojet do cíle, ale nevyšlo to. Musíme se soustředit na další závody,“ podotkl Pešl.
V dalším průběhu sezony se Pešl s Juřicou chtějí soustředit stejně, jako loni spíše na sprinty. „Momentálně to vypadá, že pojedeme určitě celý rallysprintový šampionát. K tomu možná občas nějaký velký mistrák, ale spíše ne. Valaška byla výjimka, protože je to doma a chtěli jsme hlavně vyzkoušet auto, jak na tom budeme v prvním závodě,“ dodal Jaroslav Pešl.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?