O takovém vstupu do závodu, jaký předvedl Mirek Jakeš při Sheron Valašská rally 2010, sní spousta jezdců. Valašský mladíček se rozjel opravdu velmi slušně. Je jen velká škoda, že svou skvělou jízdu nedotáhl až do konce. Ale co není dnes, může být třeba zítra.
Posádka Tomicar teamu Miroslav Jakeš – Karel Jakeš se na první podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally - Sheron Valašskou rally 2010 - pečlivě připravovala. Oproti loňské sezoně se Mirek letos může maximálně spolehnout na své Mitsubishi. To si totiž vzal do parády tým Romana Kresty. A že to byl velmi dobrý tah, o tom se posádka přesvědčila velmi brzy. Na první rychlostní zkoušce zajeli Mirek s Tomášem čtvrtý nejrychlejší čas, na desetinu vteřiny shodný s časem Míry Tarabuse. Za svými zády nechali ogaři z Karlovic posádky mnohem zvučnějších jmen. Rychlejší byli pouze Václav Pech, Pavel Valoušek a Roman Kresta. O tom, že to nebyla pouze náhoda, se mohli soupeři přesvědčit již na další zkoušce. Tady Mirek zajíždí pátý čas. Do třetice všeho dobrého a třetí zkouška první etapy. Mirek Jakeš drží pekelné tempo a výsledkem je opět čtvrtý čas. Ve výsledcích Mirek s Tomášem figurovali na neuvěřitelném 5. místě absolutní klasifikace a 2. místě ve třídě N4. Před sebou měli pouze pány jezdce Pecha, Valouška, Krestu a Tarabuse. „Věděl jsem, že bude Mirek rychlý a tajně jsem tipoval, že v první pětce N4 bude. Ale jak se předvedl na Valašce v úvodu, to vyrazil dech i mně,“ prozradil krátce před prvním servisem šéf týmu, manažer a otec v jedné osobě, Karel Jakeš. „Jeli jsme v pohodě. Neměli jsme žádnou velkou krizi. Pár drobných chybiček se nám do jízdy samozřejmě vloudilo, ale jinak v pohodě,“ pochvaloval si vstup do soutěže Mirek Jakeš. Mitsubishi Lancer EVO IX prošel během servisu běžnou kontrolou a posádka mohla vyrazit na druhou rundu erzet. Při druhém průjezdu RZ Špičky udělal Mirek drobnou jezdeckou chybu a při snaze dohnat ztrátu přišla další. „Krátce po startu jsem udělal hodiny. Snažil jsem se pak ztrátu dohnat, ale asi po půl kilometru jsem šel ven z trati. Tady jsme nabrali do kola hlínu a po zbytek erzety nám díky tomu vibrovalo řízení. Za cílem zkoušky jsme vyměnili s Tomášem kolo a jelo se dál. To hlavní špatné ovšem přišlo hned na následující zkoušce. V jedné zatáčce byla spousta vytahaného bláta a na něm nám Mitsubishi sklouzlo do křoví. Je to velká škoda, ale věřím, že nám to vyjde příště,“ neztrácel optimismus po odstoupení z rally Mirek Jakeš. Následky druhého výletu mimo trať nebyly pro Mitsubishi velké, přesto nešlo s autem dále pokračovat. Přesto Mirek Jakeš zanechal na Sheron Valašské rally dobré světlo. Soupeřům předložil tu nejlepší vizitku a do příštích závodů musejí s Mirkem Jakešem počítat jako se silným soupeřem. Dvacetiletý Jakeš totiž již dávno nepatří mezi outsidery.Další soutěží, kde posádka Tomicar teamu bude startovat, bude úvodní sprint sezony: Horácká rally. Miroslav Jakeš s Tomášem Jakešem povezou na Třebíčsku, stejně jako při Valašce, startovní číslo 17.Tisková zpráva Tomicar teamu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.