O takovém vstupu do závodu, jaký předvedl Mirek Jakeš při Sheron Valašská rally 2010, sní spousta jezdců. Valašský mladíček se rozjel opravdu velmi slušně. Je jen velká škoda, že svou skvělou jízdu nedotáhl až do konce. Ale co není dnes, může být třeba zítra.
Posádka Tomicar teamu Miroslav Jakeš – Karel Jakeš se na první podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally - Sheron Valašskou rally 2010 - pečlivě připravovala. Oproti loňské sezoně se Mirek letos může maximálně spolehnout na své Mitsubishi. To si totiž vzal do parády tým Romana Kresty. A že to byl velmi dobrý tah, o tom se posádka přesvědčila velmi brzy. Na první rychlostní zkoušce zajeli Mirek s Tomášem čtvrtý nejrychlejší čas, na desetinu vteřiny shodný s časem Míry Tarabuse. Za svými zády nechali ogaři z Karlovic posádky mnohem zvučnějších jmen. Rychlejší byli pouze Václav Pech, Pavel Valoušek a Roman Kresta. O tom, že to nebyla pouze náhoda, se mohli soupeři přesvědčit již na další zkoušce. Tady Mirek zajíždí pátý čas. Do třetice všeho dobrého a třetí zkouška první etapy. Mirek Jakeš drží pekelné tempo a výsledkem je opět čtvrtý čas. Ve výsledcích Mirek s Tomášem figurovali na neuvěřitelném 5. místě absolutní klasifikace a 2. místě ve třídě N4. Před sebou měli pouze pány jezdce Pecha, Valouška, Krestu a Tarabuse. „Věděl jsem, že bude Mirek rychlý a tajně jsem tipoval, že v první pětce N4 bude. Ale jak se předvedl na Valašce v úvodu, to vyrazil dech i mně,“ prozradil krátce před prvním servisem šéf týmu, manažer a otec v jedné osobě, Karel Jakeš. „Jeli jsme v pohodě. Neměli jsme žádnou velkou krizi. Pár drobných chybiček se nám do jízdy samozřejmě vloudilo, ale jinak v pohodě,“ pochvaloval si vstup do soutěže Mirek Jakeš. Mitsubishi Lancer EVO IX prošel během servisu běžnou kontrolou a posádka mohla vyrazit na druhou rundu erzet. Při druhém průjezdu RZ Špičky udělal Mirek drobnou jezdeckou chybu a při snaze dohnat ztrátu přišla další. „Krátce po startu jsem udělal hodiny. Snažil jsem se pak ztrátu dohnat, ale asi po půl kilometru jsem šel ven z trati. Tady jsme nabrali do kola hlínu a po zbytek erzety nám díky tomu vibrovalo řízení. Za cílem zkoušky jsme vyměnili s Tomášem kolo a jelo se dál. To hlavní špatné ovšem přišlo hned na následující zkoušce. V jedné zatáčce byla spousta vytahaného bláta a na něm nám Mitsubishi sklouzlo do křoví. Je to velká škoda, ale věřím, že nám to vyjde příště,“ neztrácel optimismus po odstoupení z rally Mirek Jakeš. Následky druhého výletu mimo trať nebyly pro Mitsubishi velké, přesto nešlo s autem dále pokračovat. Přesto Mirek Jakeš zanechal na Sheron Valašské rally dobré světlo. Soupeřům předložil tu nejlepší vizitku a do příštích závodů musejí s Mirkem Jakešem počítat jako se silným soupeřem. Dvacetiletý Jakeš totiž již dávno nepatří mezi outsidery.Další soutěží, kde posádka Tomicar teamu bude startovat, bude úvodní sprint sezony: Horácká rally. Miroslav Jakeš s Tomášem Jakešem povezou na Třebíčsku, stejně jako při Valašce, startovní číslo 17.Tisková zpráva Tomicar teamu
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.