Kvalitní startovní pole nabídne úvodní podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2010, který se pojede v příštím týdnu ve Valašském Meziříčí pod názvem SHERON Valašská rally (26. – 27. března).
Pořadatelům devětadvacátého ročníku populární valašky se přihlásilo celkem 71 posádek ze čtyř evropských států – České republiky, Polska, Ukrajiny a Slovenska. Největší favority hledejme mezi trojicí Roman Kresta, Pavel Valoušek a Václav Pech. Překvapit může Michal Solowow z Polska, úřadujícící evropský vicemistr a držitel priority FIA B.
Seznam přihlášených posádek se zaplnil celkem 71 soutěžícími. Ve srovnání s předchozími lety se jedná o menší počet, nicméně zvedla se kvalita startovního pole a vozového parku. Fandové rallyového sportu uvidí na Valašsku celkem sedm speciálů kategorie Super 2000 a v nejsilnější třídě N4 se představí 26 vozů. „Oproti loňsku jsme sice vzhledem k ekonomické krizi zaznamenali mírný úbytek posádek, ovšem stejný trend se dá očekávat na všech automobilových soutěžích. Na druhou stranu se zlepšila kvalita vozového parku, který je opět atraktivnější,“ řekl Miroslav Hošák, ředitel SHERON Valašská rally. Na páté vítězství si brousí zuby Roman Kresta, který na valašce vyhrál rovněž v posledních dvou letech. Třiatřicetiletý jezdec pojede v letošní sezoně v barvách Mogul Racing Teamu, na místě spolujezdce se představí opět zkušený Petr Gross. „V letošní sezoně se zúčastníme kompletního sedmidílného seriálu domácího mezinárodního šampionátu. Stejně jako v loňském roce pojedeme s vozem Peugeot 207 S2000. Čeká nás náročný boj o obhajobu mistrovského titulu. Přes zimní přestávku se nám podařilo získat pro letošní sezonu podporu Peugeot Sport, díky níž budeme moci využít nejnovějších technických poznatků a nastavení vozu,“ uvedl Kresta při oficiálním představení týmu v rámci Expo Czech Rally v Otrokovicích. Rodák z Trnavy na Zlínsku má na svém kontě čtyři absolutní české tituly a letošní obhajobou by srovnal krok s Václavem Pechem.
Právě plzeňský Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX) patří vedle Kresty k dalším vážným aspirantům na prvenství. „Náš vůz na letošní sezonu je zbrusu nově postavený. Zůstáváme věrni lanceru deváté evoluce, desítka nás zatím nepřesvědčila. Na bližší zhodnocení svých šancí v letošní sezoně si počkám až po úvodním podniku, i když se musíme považovat za spolufavority šampionátu,“ řekl pětinásobný český šampion, držitel priority FIA B.
Prolomit hegemonii mistrovských titulů Kresty a Pecha v posledních devíti letech může otrokovický pilot Pavel Valoušek. Třicetiletý jezdec se představí v letošní sezoně na továrním voze Škoda Fabia S2000 v barvách Škoda Delimax Teamu. Mladoboleslavská škodovka má po šesti letech opět velkou šanci na zisk mistrovského titulu, naposledy se z absolutního titulu radoval Jan Kopecký v roce 2004. „Očekávám na Valašské rally velmi zajímavou soutěž, konkurence kvalitních jezdců je velká. Předpokládám tuhý boj až do posledních metrů. Rychlostní zkoušky jsou na Valašsku těžké, navíc v závěru soutěže nás čeká dvakrát za sebou náročný průjezd přes Santov v délce šestadvaceti kilometrů, pověděl Pavel Valoušek.
Těsně před uzávěrkou přišla do sekretariátu soutěže nečekaná přihláška z Polska. Cersanit Rally Team se objeví ve Valašském Meziříčí s posádkou Michal Solowow, Maciek Baran na voze Peugeot 207 S2000. Úřadující vicemistři Evropy mají v plánu pro letošní sezonu tři starty v České republice a prvním bude právě koncem března na severní Moravě. Sedmačtyřicetiletý Solowow je držitelem priority FIA B a vydá se na trať soutěže se startovním číslem 1. Czech Ford Rally Team představí na českých tratích v premiéře vůz Ford Fiesta S2000 s posádkou Jaromír Tarabus, Daniel Trunkát. Vozidlo pochází z dílen britského M-Sportu a v České republice se objevilo pár dní před samotnou soutěží. „Chvíli nám bude trvat než si na fiestu zvykneme, nicméně naším cílem je umístění v první trojce šampionátu. Na první ostrý start s vozem se velmi těšíme,“ podotkl Jaromír Tarabus. Na příčky v popředí výsledkové listiny pomýšlejí rovněž Antonín Tlusťák, Roman Odložilík (oba Škoda Fabia S2000), Jaroslav Orsák, Václav Arazim, Vladimír Barvík (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), Josef Peták (Peugeot 207 S2000) Vojtěch Štajf, Daniel Běhálek a Emil Triner (všichni Subaru Impreza). Na seznamu přihlášených posádek najdeme i další zajímavá jména jako jsou například hudebník Daniel Landa, juniorští jezdci Miroslav Jakeš, Martin Bujáček, bývalý endurový mistr Evropy Roman Michalík nebo Ukrajinec Oleksij Tamrazov (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX).
Ve třídě A do 1600 cm najdeme celkem dvacet vozů, z toho 8 vozů kategorie Super 1600. K favoritům patří Milan Kneifel (Suzuki Ignis S1600), Jiří Vlček (Peugeot 206 S1600), Jiří Skoupil (Fiat Punto S1600), Petr Zedník (Ford Fiesta S1600), Lukáš Pondělíček (Citroën C2 S1600) a další. Pořadatelům se omluvil původně přihlášený Jan Šlehofer na fiatu. Ve Valašském Meziříčí zahájí i druhý ročník značkového poháru Citröen Racing Trophy CZ, který čítá celkem šest podniků. Projekt je určen pro posádky vozů Citroën C2 R2 MAX nebo s modifikovanou verzí C2 R2. Zajímavé jsou finanční odměny pro jednotlivé závody, vítězná posádka bere pět tisíc Euro. A kdo se objeví na startu? Například Jan Černý, Antonín Matys nebo Tomáš Pletka. K aspirantům na prvenství v dalších objemových třídách patří Lubomír Minařík (Renault Clio R3/A7), Miroslav Březík (Škoda Felicia Kit Car/A5), Egon Smékal (Honda Civic Type R/N3). Vyrovnaná se zdá situace ve třídě N2, kde mezi sedmi startujícími nenajdeme vyloženého favorita. Čeřit vodu hodlá v českém šampionátu i slovenský jezdec Martin Vaško (Honda Civic) z Bratislavy, které avizuje starty v kompletním českém šampionátu. Každopádně se máme poslední březnový víkend v okolí Valašského Meziříčí, na co těšit.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.