Kvalitní startovní pole nabídne úvodní podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2010, který se pojede v příštím týdnu ve Valašském Meziříčí pod názvem SHERON Valašská rally (26. – 27. března).
Pořadatelům devětadvacátého ročníku populární valašky se přihlásilo celkem 71 posádek ze čtyř evropských států – České republiky, Polska, Ukrajiny a Slovenska. Největší favority hledejme mezi trojicí Roman Kresta, Pavel Valoušek a Václav Pech. Překvapit může Michal Solowow z Polska, úřadujícící evropský vicemistr a držitel priority FIA B.
Seznam přihlášených posádek se zaplnil celkem 71 soutěžícími. Ve srovnání s předchozími lety se jedná o menší počet, nicméně zvedla se kvalita startovního pole a vozového parku. Fandové rallyového sportu uvidí na Valašsku celkem sedm speciálů kategorie Super 2000 a v nejsilnější třídě N4 se představí 26 vozů. „Oproti loňsku jsme sice vzhledem k ekonomické krizi zaznamenali mírný úbytek posádek, ovšem stejný trend se dá očekávat na všech automobilových soutěžích. Na druhou stranu se zlepšila kvalita vozového parku, který je opět atraktivnější,“ řekl Miroslav Hošák, ředitel SHERON Valašská rally. Na páté vítězství si brousí zuby Roman Kresta, který na valašce vyhrál rovněž v posledních dvou letech. Třiatřicetiletý jezdec pojede v letošní sezoně v barvách Mogul Racing Teamu, na místě spolujezdce se představí opět zkušený Petr Gross. „V letošní sezoně se zúčastníme kompletního sedmidílného seriálu domácího mezinárodního šampionátu. Stejně jako v loňském roce pojedeme s vozem Peugeot 207 S2000. Čeká nás náročný boj o obhajobu mistrovského titulu. Přes zimní přestávku se nám podařilo získat pro letošní sezonu podporu Peugeot Sport, díky níž budeme moci využít nejnovějších technických poznatků a nastavení vozu,“ uvedl Kresta při oficiálním představení týmu v rámci Expo Czech Rally v Otrokovicích. Rodák z Trnavy na Zlínsku má na svém kontě čtyři absolutní české tituly a letošní obhajobou by srovnal krok s Václavem Pechem.
Právě plzeňský Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX) patří vedle Kresty k dalším vážným aspirantům na prvenství. „Náš vůz na letošní sezonu je zbrusu nově postavený. Zůstáváme věrni lanceru deváté evoluce, desítka nás zatím nepřesvědčila. Na bližší zhodnocení svých šancí v letošní sezoně si počkám až po úvodním podniku, i když se musíme považovat za spolufavority šampionátu,“ řekl pětinásobný český šampion, držitel priority FIA B.
Prolomit hegemonii mistrovských titulů Kresty a Pecha v posledních devíti letech může otrokovický pilot Pavel Valoušek. Třicetiletý jezdec se představí v letošní sezoně na továrním voze Škoda Fabia S2000 v barvách Škoda Delimax Teamu. Mladoboleslavská škodovka má po šesti letech opět velkou šanci na zisk mistrovského titulu, naposledy se z absolutního titulu radoval Jan Kopecký v roce 2004. „Očekávám na Valašské rally velmi zajímavou soutěž, konkurence kvalitních jezdců je velká. Předpokládám tuhý boj až do posledních metrů. Rychlostní zkoušky jsou na Valašsku těžké, navíc v závěru soutěže nás čeká dvakrát za sebou náročný průjezd přes Santov v délce šestadvaceti kilometrů, pověděl Pavel Valoušek.
Těsně před uzávěrkou přišla do sekretariátu soutěže nečekaná přihláška z Polska. Cersanit Rally Team se objeví ve Valašském Meziříčí s posádkou Michal Solowow, Maciek Baran na voze Peugeot 207 S2000. Úřadující vicemistři Evropy mají v plánu pro letošní sezonu tři starty v České republice a prvním bude právě koncem března na severní Moravě. Sedmačtyřicetiletý Solowow je držitelem priority FIA B a vydá se na trať soutěže se startovním číslem 1. Czech Ford Rally Team představí na českých tratích v premiéře vůz Ford Fiesta S2000 s posádkou Jaromír Tarabus, Daniel Trunkát. Vozidlo pochází z dílen britského M-Sportu a v České republice se objevilo pár dní před samotnou soutěží. „Chvíli nám bude trvat než si na fiestu zvykneme, nicméně naším cílem je umístění v první trojce šampionátu. Na první ostrý start s vozem se velmi těšíme,“ podotkl Jaromír Tarabus. Na příčky v popředí výsledkové listiny pomýšlejí rovněž Antonín Tlusťák, Roman Odložilík (oba Škoda Fabia S2000), Jaroslav Orsák, Václav Arazim, Vladimír Barvík (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), Josef Peták (Peugeot 207 S2000) Vojtěch Štajf, Daniel Běhálek a Emil Triner (všichni Subaru Impreza). Na seznamu přihlášených posádek najdeme i další zajímavá jména jako jsou například hudebník Daniel Landa, juniorští jezdci Miroslav Jakeš, Martin Bujáček, bývalý endurový mistr Evropy Roman Michalík nebo Ukrajinec Oleksij Tamrazov (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX).
Ve třídě A do 1600 cm najdeme celkem dvacet vozů, z toho 8 vozů kategorie Super 1600. K favoritům patří Milan Kneifel (Suzuki Ignis S1600), Jiří Vlček (Peugeot 206 S1600), Jiří Skoupil (Fiat Punto S1600), Petr Zedník (Ford Fiesta S1600), Lukáš Pondělíček (Citroën C2 S1600) a další. Pořadatelům se omluvil původně přihlášený Jan Šlehofer na fiatu. Ve Valašském Meziříčí zahájí i druhý ročník značkového poháru Citröen Racing Trophy CZ, který čítá celkem šest podniků. Projekt je určen pro posádky vozů Citroën C2 R2 MAX nebo s modifikovanou verzí C2 R2. Zajímavé jsou finanční odměny pro jednotlivé závody, vítězná posádka bere pět tisíc Euro. A kdo se objeví na startu? Například Jan Černý, Antonín Matys nebo Tomáš Pletka. K aspirantům na prvenství v dalších objemových třídách patří Lubomír Minařík (Renault Clio R3/A7), Miroslav Březík (Škoda Felicia Kit Car/A5), Egon Smékal (Honda Civic Type R/N3). Vyrovnaná se zdá situace ve třídě N2, kde mezi sedmi startujícími nenajdeme vyloženého favorita. Čeřit vodu hodlá v českém šampionátu i slovenský jezdec Martin Vaško (Honda Civic) z Bratislavy, které avizuje starty v kompletním českém šampionátu. Každopádně se máme poslední březnový víkend v okolí Valašského Meziříčí, na co těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.