Týden před startem SHERON Valašská rally, úvodního podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2010, se uskutečnila v sídle Zlínského kraje tisková konference se zástupci sdělovacích prostředků. Vedle zástupců ředitelství a favoritů letošního devětadvacátého ročníku se setkání s novináři zúčastnili rovněž zástupci veřejné správy, generálního partnera soutěže a další hosté.
Ředitel soutěže Miroslav Hošák úvodem hovořil o koncepci soutěže, která vychází z osvědčeného schématu. „Máme připraveno celkem šest úseků rychlostních zkoušek. Každý úsek se pojede dvakrát, v itineráři soutěže najdeme celkem 12 rychlostních zkoušek. První etapa startuje v pátek 26. března v 17 hodin z náměstí ve Valašském Meziříčí, startovní pole zamíří na erzety s názvem Špičky, Troják a Bystřička. Úvodní etapa skončí v servisní zóně, která je umístěna v nových prostorách u Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí - Bynině. Sobotní den startuje v 9 hodin ráno a vozy pojedou na rychlostní zkoušky s názvy Puntík, Odry a Santov, které absolvují rovněž dvakrát. Druhá etapa bude mnohem náročnější z jezdeckého hlediska, a to platí pro celé jezdecké pole. V cíli se první posádka objeví na valašskomeziříčském náměstí v 17:18 hodin,“ uvedl ředitel soutěže Miroslav Hošák. Předehrou k samotné soutěži budou seznamovací jízdy na jednotlivých úsecích rychlostních zkoušek během středečního a čtvrtečního odpoledne. V pátek dopoledne se uskuteční od 8 do 13:30 hodin administrativní a technická přejímka v Autocentrum Lukáš v Bynině.
Záštitu nad motoristickou akcí převzal vedle předsedy Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Miloslava Vlčka a hejtmanů Moravskoslezského a Olomouckého kraje i hejtman Zlínského kraje MVDr. Stanislav Mišák. Ten poděkoval organizátorům a ocenil jejich práci, která přispívá k propagaci Zlínského kraje a rozvoji cestovního ruchu v regionu. „Rád jsem převzal záštitu nad touto významnou motoristickou akcí a Zlínský kraj ji rovněž podpořil finančním příspěvkem. Automobilový sport má v našem regionu silnou tradici a zázemí v mnoha fanoušcích a jezdcích. Rallysport je zároveň aktivitou, která k nám každoročně láká velké množství návštěvníků a přispívá ke zviditelnění a rozvoji cestovního ruchu,“ řekl Stanislav Mišák.
V letošním roce došlo z ekonomických důvodů a dopadu krize k výměně partnerů rally. „Finanční krize se projevila také u sdružení, které pořádají sportovní akce. Rovněž my jsme vycházeli ze současných možností, které se nám nabízejí a které máme. Každopádně jsem přesvědčen, že uspořádáme kvalitní soutěž a diváci si dovezou z Valašska hodnotné sportovní zážitky,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel rally. Na tiskové konferenci se prezentoval generální partner rally, kterým je společnost DF Partner s.r.o., jenž byla významným partnerem Valašské rally již před pěti lety. „Obchodní značka společnosti SHERON není nováčkem v rallyovém sportu, neboť je dlouhodobě partnerem jednoho z nejúspěšnějších českých soutěžních jezdců, úřadujícího mistra České republiky a čtyřnásobného vítěze Valašské rally Romana Kresty,“ uvedl Ing. Vít Erben, marketingový ředitel DF Partner s.r.o. Hlavním partnerem valašky se stala společnost BONVER Group, provozování casin a klubů. Zásluhou obou partnerů se podařilo získat stabilitu v ekonomickém zajištění soutěže.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.