Týden před startem SHERON Valašská rally, úvodního podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2010, se uskutečnila v sídle Zlínského kraje tisková konference se zástupci sdělovacích prostředků. Vedle zástupců ředitelství a favoritů letošního devětadvacátého ročníku se setkání s novináři zúčastnili rovněž zástupci veřejné správy, generálního partnera soutěže a další hosté.
Ředitel soutěže Miroslav Hošák úvodem hovořil o koncepci soutěže, která vychází z osvědčeného schématu. „Máme připraveno celkem šest úseků rychlostních zkoušek. Každý úsek se pojede dvakrát, v itineráři soutěže najdeme celkem 12 rychlostních zkoušek. První etapa startuje v pátek 26. března v 17 hodin z náměstí ve Valašském Meziříčí, startovní pole zamíří na erzety s názvem Špičky, Troják a Bystřička. Úvodní etapa skončí v servisní zóně, která je umístěna v nových prostorách u Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí - Bynině. Sobotní den startuje v 9 hodin ráno a vozy pojedou na rychlostní zkoušky s názvy Puntík, Odry a Santov, které absolvují rovněž dvakrát. Druhá etapa bude mnohem náročnější z jezdeckého hlediska, a to platí pro celé jezdecké pole. V cíli se první posádka objeví na valašskomeziříčském náměstí v 17:18 hodin,“ uvedl ředitel soutěže Miroslav Hošák. Předehrou k samotné soutěži budou seznamovací jízdy na jednotlivých úsecích rychlostních zkoušek během středečního a čtvrtečního odpoledne. V pátek dopoledne se uskuteční od 8 do 13:30 hodin administrativní a technická přejímka v Autocentrum Lukáš v Bynině.
Záštitu nad motoristickou akcí převzal vedle předsedy Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Miloslava Vlčka a hejtmanů Moravskoslezského a Olomouckého kraje i hejtman Zlínského kraje MVDr. Stanislav Mišák. Ten poděkoval organizátorům a ocenil jejich práci, která přispívá k propagaci Zlínského kraje a rozvoji cestovního ruchu v regionu. „Rád jsem převzal záštitu nad touto významnou motoristickou akcí a Zlínský kraj ji rovněž podpořil finančním příspěvkem. Automobilový sport má v našem regionu silnou tradici a zázemí v mnoha fanoušcích a jezdcích. Rallysport je zároveň aktivitou, která k nám každoročně láká velké množství návštěvníků a přispívá ke zviditelnění a rozvoji cestovního ruchu,“ řekl Stanislav Mišák.
V letošním roce došlo z ekonomických důvodů a dopadu krize k výměně partnerů rally. „Finanční krize se projevila také u sdružení, které pořádají sportovní akce. Rovněž my jsme vycházeli ze současných možností, které se nám nabízejí a které máme. Každopádně jsem přesvědčen, že uspořádáme kvalitní soutěž a diváci si dovezou z Valašska hodnotné sportovní zážitky,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel rally. Na tiskové konferenci se prezentoval generální partner rally, kterým je společnost DF Partner s.r.o., jenž byla významným partnerem Valašské rally již před pěti lety. „Obchodní značka společnosti SHERON není nováčkem v rallyovém sportu, neboť je dlouhodobě partnerem jednoho z nejúspěšnějších českých soutěžních jezdců, úřadujícího mistra České republiky a čtyřnásobného vítěze Valašské rally Romana Kresty,“ uvedl Ing. Vít Erben, marketingový ředitel DF Partner s.r.o. Hlavním partnerem valašky se stala společnost BONVER Group, provozování casin a klubů. Zásluhou obou partnerů se podařilo získat stabilitu v ekonomickém zajištění soutěže.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.