V sedmidílném seriálu Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky ani letos nechybí podnik v okolí Hustopečí. VI. AGROTEC rally Hustopeče, která se pojede jako čtvrtý díl šampionátu, se uskuteční 12. - 13. června 2010.
Pořadatelé Agrotec autoklubu v AČR zavedli v loňském ročníku soutěž do jihomoravské metropole. Hodně si slibovali od spojením s brněnským Autosalonem, ale vzhledem k řadě nepředvídatelných okolností, se konečný harmonogram soutěže nesetkal s příznivým ohlasem. Proto se v letošním roce organizátoři vrací k původnímu schématu soutěže – centrum soutěže bude v Hustopečích a soutěž se odjede v jejich bezprostředním okolí.
„Do Brna se nemělo cenu letos vracet. Naší snahou bylo přiblížit rally do krajského města, navíc v období konání autosalonu. Ovšem přínos divácké zkoušky na brněnském výstavišti byl, vzhledem k nárokům na její organizaci a rozbití uceleného bloku zkoušek okolo Hustopečí, velice sporný,“ uvedl ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
AGROTEC rally bude čtvrtým závodem Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky, opět nechybí ani v kalendáři Evropského poháru FIA – region CENTRAL (koef. 5). Jednou z nejdůležitějších informací k průběhu letošního ročníku je čas startu. Hustopečští pořadatelé opouští tradici nočního závodění v průběhu celé první etapy, a tak místo dvacáté hodiny, sjede posádka ze startovním číslem 1 ze slavnostní rampy na hustopečském náměstí vstříc prvním kilometrům už v 16 hodin. První sekce se čtyřmi rychlostními zkouška se tedy kompletně odehraje za denního světla, až druhé průjezdy otestují schopnosti posádek při použití světelných ramp.
Vítězná posádka bude očekávána na náměstí v Hustopečích v sobotu 13. června krátce po 16. hodině.
Základní charakteristika VI. AGROTEC rally Hustopeče:Délka soutěže: 522,68 kmPočet etap: 2Počet RZ: 14 (8 + 6, 7 úseků, všechny shodně dva průjezdy)Délka RZ: 190,82 km
Více informací k VI. AGROTEC rally Hustopeče k soutěži hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz. Zde je nyní ke stažení i informativní průvodce soutěží (Rally Guide).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?