Na novou motoristickou sezonu je připraven i největší rally tým na Vsetínsku. Celkem šest posádek zastupuje JT Říha group rally team a příznivci automobilových soutěžích je budou moci spatřit na třech různých mistrovství. Vedle domácího mezinárodního a rallysprintového mistráku to budou i vybrané soutěže mistrovství světa.
V těchto dnech má Jaromír Tomaštík coby šéf vsetínského rallyového týmu již jasno, jak by měla vypadat letošní sezona. Prioritní budou jednodenní soutěže, kde startuje převážná většina posádek týmu. „Plánujeme pro letošní sezonu účast jak na jednodenních rally neboli sprintech, tak i na vybraných soutěžích velkého mistráku. K tomu bych rád připočetl i několik startů v mistrovství světa a na konci sezony opět start na Pražském rallysprintu i Mikuláš rally ve Slušovicích. Co se týká jednotlivých posádek, tak náš tým se rozšířil. K standardní dvojici Martin Vlček a Tomáš Růžička přibyl Libor Paško, který premiérově pojede se Subaru Impreza kompletní domácí mistrovství ve sprintrally. Pod naše křídla spadají i Tomáš Kubiš a Martin Kašík,“ přiblížil plány i obsazení týmu Jaromír Tomaštík.
Martin Vlček by měl letos znovu startovat s Mitsubishi Lancer EVO IX. Tomáš Růžička a Libor Paško pak budou usedat do Subaru Impreza. Rožnovský „Kubi“ Tomáš Kubiš zůstává věrný svému červenému sedmičkovému lanceru. Ke změně nedochází ani u Martina Kašíka a diváci jej opět uvidí v Renaultu Clio. Všech pět jezdců bude v sezoně bojovat o body do rallysprintového mistrovství. Do výčtu postupně přibudou i vybrané soutěže z mezinárodního mistrovství. „Zatím ještě není zcela jasné, o které konkrétní soutěže půjde. Jisté je, že Martin Vlček, Tomáš Růžička a Tomáš Kubiš se objeví na startu Valašské rally. Uvažujeme i nad starty v Hustopečích, na Barum rally a v Příbrami. Další starty jsou zatím v jednání,“ naznačil nejbližší účast týmu vsetínský jezdec.
Z domácích tratí se nyní přesuňme na soutěže světové. I tady by měl mít JT Říha group rally team své zastoupení. „Já osobně se nyní snažím skloubit závody na domácích tratích, které jsou poměrně obsáhlé, se závody v zahraničí. Máme zatrhnuté čtyři světové soutěže, a to v Bulharsku, Německu, Francii a Španělsku. V této chvíli je ovšem nejvíce ohrožen start ve Španělsku, neboť ve stejném termínu by se měl jet vsetínský sprint. Po loňské zkušenosti, kdy jsme tým rozdělili (část byla ve Španělsku a část na sprintu v Jeseníkách), jsme došli k závěru, že je to tak logisticky náročná práce, že letos tímto směrem zřejmě nepůjdeme. Dále uvažuji o startu na Barum rally. Na konci sezony bych chtěl startovat jak na Pražském rallysprintu, tak i na Mikuláš rally ve Slušovicích. Tady se budu snažit vyjet s technikou WRC. Není tajemstvím, že v souvislosti s WRC jednáme i o startu na vsetínském rallysprintu na konci října v případě, že nebudeme startovat ve Španělsku,“ odhalil své aktivity v letošním roce Jaromír Tomaštík.
Vsetínský rally tým ovšem nemyslí pouze na závody, ale také na své příznivce. Právě pro ně bude určena příjemná novinka. „Uvažujeme a snažíme se dopilovat jakési testovací dny, které budou určeny hlavně pro jezdce, ale také pro sponzory a naše příznivce. Je to cestička pro fanoušky, aby poznali rally a jeho zákulisí i z druhé stránky. Mělo by se jednat o testy před rallysprintovým závodem. Tady je prostor, který bychom rádi využili jak pro nastavení auta, tak i pro svezení příznivců týmu,“ prozradil zajímavost Jaromír Tomaštík. „Chtěl bych popřát všem posádkám reprezentujícím JT Říha group rally team, aby se jim v sezoně 2010 dařilo co nejlépe. Zkušenějším, aby se ve výsledcích dostávali co nejvýše a těm méně ostříleným soutěžákům, aby posbírali co nejvíce zkušeností, informací a postřehů. Naším cílem je připravit všechna závodní auta tak, aby co nejlépe uspěla a abychom na konci roku mohli konstatovat, že naše letošní sezona byla úspěšná po všech liniích,“ popřál na závěr vše nejlepší svým svěřencům i týmu Jaromír Tomaštík.
Tisková zpráva JT Říha group rally teamuVebr Miroslav
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?