Na novou motoristickou sezonu je připraven i největší rally tým na Vsetínsku. Celkem šest posádek zastupuje JT Říha group rally team a příznivci automobilových soutěžích je budou moci spatřit na třech různých mistrovství. Vedle domácího mezinárodního a rallysprintového mistráku to budou i vybrané soutěže mistrovství světa.
V těchto dnech má Jaromír Tomaštík coby šéf vsetínského rallyového týmu již jasno, jak by měla vypadat letošní sezona. Prioritní budou jednodenní soutěže, kde startuje převážná většina posádek týmu. „Plánujeme pro letošní sezonu účast jak na jednodenních rally neboli sprintech, tak i na vybraných soutěžích velkého mistráku. K tomu bych rád připočetl i několik startů v mistrovství světa a na konci sezony opět start na Pražském rallysprintu i Mikuláš rally ve Slušovicích. Co se týká jednotlivých posádek, tak náš tým se rozšířil. K standardní dvojici Martin Vlček a Tomáš Růžička přibyl Libor Paško, který premiérově pojede se Subaru Impreza kompletní domácí mistrovství ve sprintrally. Pod naše křídla spadají i Tomáš Kubiš a Martin Kašík,“ přiblížil plány i obsazení týmu Jaromír Tomaštík.
Martin Vlček by měl letos znovu startovat s Mitsubishi Lancer EVO IX. Tomáš Růžička a Libor Paško pak budou usedat do Subaru Impreza. Rožnovský „Kubi“ Tomáš Kubiš zůstává věrný svému červenému sedmičkovému lanceru. Ke změně nedochází ani u Martina Kašíka a diváci jej opět uvidí v Renaultu Clio. Všech pět jezdců bude v sezoně bojovat o body do rallysprintového mistrovství. Do výčtu postupně přibudou i vybrané soutěže z mezinárodního mistrovství. „Zatím ještě není zcela jasné, o které konkrétní soutěže půjde. Jisté je, že Martin Vlček, Tomáš Růžička a Tomáš Kubiš se objeví na startu Valašské rally. Uvažujeme i nad starty v Hustopečích, na Barum rally a v Příbrami. Další starty jsou zatím v jednání,“ naznačil nejbližší účast týmu vsetínský jezdec.
Z domácích tratí se nyní přesuňme na soutěže světové. I tady by měl mít JT Říha group rally team své zastoupení. „Já osobně se nyní snažím skloubit závody na domácích tratích, které jsou poměrně obsáhlé, se závody v zahraničí. Máme zatrhnuté čtyři světové soutěže, a to v Bulharsku, Německu, Francii a Španělsku. V této chvíli je ovšem nejvíce ohrožen start ve Španělsku, neboť ve stejném termínu by se měl jet vsetínský sprint. Po loňské zkušenosti, kdy jsme tým rozdělili (část byla ve Španělsku a část na sprintu v Jeseníkách), jsme došli k závěru, že je to tak logisticky náročná práce, že letos tímto směrem zřejmě nepůjdeme. Dále uvažuji o startu na Barum rally. Na konci sezony bych chtěl startovat jak na Pražském rallysprintu, tak i na Mikuláš rally ve Slušovicích. Tady se budu snažit vyjet s technikou WRC. Není tajemstvím, že v souvislosti s WRC jednáme i o startu na vsetínském rallysprintu na konci října v případě, že nebudeme startovat ve Španělsku,“ odhalil své aktivity v letošním roce Jaromír Tomaštík.
Vsetínský rally tým ovšem nemyslí pouze na závody, ale také na své příznivce. Právě pro ně bude určena příjemná novinka. „Uvažujeme a snažíme se dopilovat jakési testovací dny, které budou určeny hlavně pro jezdce, ale také pro sponzory a naše příznivce. Je to cestička pro fanoušky, aby poznali rally a jeho zákulisí i z druhé stránky. Mělo by se jednat o testy před rallysprintovým závodem. Tady je prostor, který bychom rádi využili jak pro nastavení auta, tak i pro svezení příznivců týmu,“ prozradil zajímavost Jaromír Tomaštík. „Chtěl bych popřát všem posádkám reprezentujícím JT Říha group rally team, aby se jim v sezoně 2010 dařilo co nejlépe. Zkušenějším, aby se ve výsledcích dostávali co nejvýše a těm méně ostříleným soutěžákům, aby posbírali co nejvíce zkušeností, informací a postřehů. Naším cílem je připravit všechna závodní auta tak, aby co nejlépe uspěla a abychom na konci roku mohli konstatovat, že naše letošní sezona byla úspěšná po všech liniích,“ popřál na závěr vše nejlepší svým svěřencům i týmu Jaromír Tomaštík.
Tisková zpráva JT Říha group rally teamuVebr Miroslav
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).