Na novou motoristickou sezonu je připraven i největší rally tým na Vsetínsku. Celkem šest posádek zastupuje JT Říha group rally team a příznivci automobilových soutěžích je budou moci spatřit na třech různých mistrovství. Vedle domácího mezinárodního a rallysprintového mistráku to budou i vybrané soutěže mistrovství světa.
V těchto dnech má Jaromír Tomaštík coby šéf vsetínského rallyového týmu již jasno, jak by měla vypadat letošní sezona. Prioritní budou jednodenní soutěže, kde startuje převážná většina posádek týmu. „Plánujeme pro letošní sezonu účast jak na jednodenních rally neboli sprintech, tak i na vybraných soutěžích velkého mistráku. K tomu bych rád připočetl i několik startů v mistrovství světa a na konci sezony opět start na Pražském rallysprintu i Mikuláš rally ve Slušovicích. Co se týká jednotlivých posádek, tak náš tým se rozšířil. K standardní dvojici Martin Vlček a Tomáš Růžička přibyl Libor Paško, který premiérově pojede se Subaru Impreza kompletní domácí mistrovství ve sprintrally. Pod naše křídla spadají i Tomáš Kubiš a Martin Kašík,“ přiblížil plány i obsazení týmu Jaromír Tomaštík.
Martin Vlček by měl letos znovu startovat s Mitsubishi Lancer EVO IX. Tomáš Růžička a Libor Paško pak budou usedat do Subaru Impreza. Rožnovský „Kubi“ Tomáš Kubiš zůstává věrný svému červenému sedmičkovému lanceru. Ke změně nedochází ani u Martina Kašíka a diváci jej opět uvidí v Renaultu Clio. Všech pět jezdců bude v sezoně bojovat o body do rallysprintového mistrovství. Do výčtu postupně přibudou i vybrané soutěže z mezinárodního mistrovství. „Zatím ještě není zcela jasné, o které konkrétní soutěže půjde. Jisté je, že Martin Vlček, Tomáš Růžička a Tomáš Kubiš se objeví na startu Valašské rally. Uvažujeme i nad starty v Hustopečích, na Barum rally a v Příbrami. Další starty jsou zatím v jednání,“ naznačil nejbližší účast týmu vsetínský jezdec.
Z domácích tratí se nyní přesuňme na soutěže světové. I tady by měl mít JT Říha group rally team své zastoupení. „Já osobně se nyní snažím skloubit závody na domácích tratích, které jsou poměrně obsáhlé, se závody v zahraničí. Máme zatrhnuté čtyři světové soutěže, a to v Bulharsku, Německu, Francii a Španělsku. V této chvíli je ovšem nejvíce ohrožen start ve Španělsku, neboť ve stejném termínu by se měl jet vsetínský sprint. Po loňské zkušenosti, kdy jsme tým rozdělili (část byla ve Španělsku a část na sprintu v Jeseníkách), jsme došli k závěru, že je to tak logisticky náročná práce, že letos tímto směrem zřejmě nepůjdeme. Dále uvažuji o startu na Barum rally. Na konci sezony bych chtěl startovat jak na Pražském rallysprintu, tak i na Mikuláš rally ve Slušovicích. Tady se budu snažit vyjet s technikou WRC. Není tajemstvím, že v souvislosti s WRC jednáme i o startu na vsetínském rallysprintu na konci října v případě, že nebudeme startovat ve Španělsku,“ odhalil své aktivity v letošním roce Jaromír Tomaštík.
Vsetínský rally tým ovšem nemyslí pouze na závody, ale také na své příznivce. Právě pro ně bude určena příjemná novinka. „Uvažujeme a snažíme se dopilovat jakési testovací dny, které budou určeny hlavně pro jezdce, ale také pro sponzory a naše příznivce. Je to cestička pro fanoušky, aby poznali rally a jeho zákulisí i z druhé stránky. Mělo by se jednat o testy před rallysprintovým závodem. Tady je prostor, který bychom rádi využili jak pro nastavení auta, tak i pro svezení příznivců týmu,“ prozradil zajímavost Jaromír Tomaštík. „Chtěl bych popřát všem posádkám reprezentujícím JT Říha group rally team, aby se jim v sezoně 2010 dařilo co nejlépe. Zkušenějším, aby se ve výsledcích dostávali co nejvýše a těm méně ostříleným soutěžákům, aby posbírali co nejvíce zkušeností, informací a postřehů. Naším cílem je připravit všechna závodní auta tak, aby co nejlépe uspěla a abychom na konci roku mohli konstatovat, že naše letošní sezona byla úspěšná po všech liniích,“ popřál na závěr vše nejlepší svým svěřencům i týmu Jaromír Tomaštík.
Tisková zpráva JT Říha group rally teamuVebr Miroslav
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.