JT Říha group rally team připraven na sezonu

Tomaštík, Jaromír
Tomaštík, Jaromír, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 17. března 2010 11:37
Sdílej:

Na novou motoristickou sezonu je připraven i největší rally tým na Vsetínsku. Celkem šest posádek zastupuje JT Říha group rally team a příznivci automobilových soutěžích je budou moci spatřit na třech různých mistrovství. Vedle domácího mezinárodního a rallysprintového mistráku to budou i vybrané soutěže mistrovství světa.

V těchto dnech má Jaromír Tomaštík coby šéf vsetínského rallyového týmu již jasno, jak by měla vypadat letošní sezona. Prioritní budou jednodenní soutěže, kde startuje převážná většina posádek týmu. „Plánujeme pro letošní sezonu účast jak na jednodenních rally neboli sprintech, tak i na vybraných soutěžích velkého mistráku. K tomu bych rád připočetl i několik startů v mistrovství světa a na konci sezony opět start na Pražském rallysprintu i Mikuláš rally ve Slušovicích.  Co se týká jednotlivých posádek, tak náš tým se rozšířil. K standardní dvojici Martin Vlček a Tomáš Růžička přibyl Libor Paško, který premiérově pojede se Subaru Impreza kompletní domácí mistrovství ve sprintrally. Pod naše křídla spadají i Tomáš Kubiš a Martin Kašík,“ přiblížil plány i obsazení týmu Jaromír Tomaštík.

Martin Vlček by měl letos znovu startovat s Mitsubishi Lancer EVO IX. Tomáš Růžička a Libor Paško pak budou usedat do Subaru Impreza. Rožnovský „Kubi“ Tomáš Kubiš zůstává věrný svému červenému sedmičkovému lanceru. Ke změně nedochází ani u Martina Kašíka a diváci jej opět uvidí v Renaultu Clio. Všech pět jezdců bude v sezoně bojovat o body do rallysprintového mistrovství. Do výčtu postupně přibudou i vybrané soutěže z mezinárodního mistrovství. „Zatím ještě není zcela jasné, o které konkrétní soutěže půjde. Jisté je, že Martin Vlček, Tomáš Růžička a Tomáš Kubiš se objeví na startu Valašské rally. Uvažujeme i nad starty v Hustopečích, na Barum rally a v Příbrami. Další starty jsou zatím v jednání,“ naznačil nejbližší účast týmu vsetínský jezdec.

Z domácích tratí se nyní přesuňme na soutěže světové. I tady by měl mít JT Říha group rally team své zastoupení. „Já osobně se nyní snažím skloubit závody na domácích tratích, které jsou poměrně obsáhlé,  se závody v zahraničí. Máme zatrhnuté čtyři světové soutěže, a to v Bulharsku, Německu, Francii a Španělsku. V této chvíli je ovšem nejvíce ohrožen start ve Španělsku, neboť ve stejném termínu by se měl jet vsetínský sprint. Po loňské zkušenosti, kdy jsme tým rozdělili (část byla ve Španělsku a část na sprintu v Jeseníkách), jsme došli k závěru, že je to tak logisticky náročná práce, že letos tímto směrem zřejmě nepůjdeme. Dále uvažuji o startu na Barum rally. Na konci sezony bych chtěl startovat jak na Pražském rallysprintu, tak i na Mikuláš rally ve Slušovicích. Tady se budu snažit vyjet s technikou WRC. Není tajemstvím, že v souvislosti s WRC jednáme i o startu na vsetínském rallysprintu na konci října v případě, že nebudeme startovat ve Španělsku,“ odhalil své aktivity v letošním roce Jaromír Tomaštík.

Vsetínský rally tým ovšem nemyslí pouze na závody, ale také na své příznivce. Právě pro ně bude určena příjemná novinka. „Uvažujeme a snažíme se dopilovat jakési testovací dny, které budou určeny hlavně pro jezdce, ale také pro sponzory a naše příznivce. Je to cestička pro fanoušky, aby poznali rally a jeho zákulisí i z druhé stránky. Mělo by se jednat o testy před rallysprintovým závodem. Tady je prostor, který bychom rádi využili jak pro nastavení auta, tak i pro  svezení příznivců týmu,“ prozradil zajímavost Jaromír Tomaštík. „Chtěl bych popřát všem posádkám reprezentujícím JT Říha group rally team, aby se jim v sezoně 2010 dařilo co nejlépe. Zkušenějším, aby se ve výsledcích dostávali co nejvýše a těm méně ostříleným soutěžákům, aby posbírali co nejvíce zkušeností, informací a postřehů. Naším cílem je připravit všechna závodní auta tak, aby co nejlépe uspěla a abychom na konci roku mohli konstatovat, že naše letošní sezona byla úspěšná po všech liniích,“ popřál na závěr vše nejlepší svým svěřencům i týmu Jaromír Tomaštík.

Tisková zpráva JT Říha group rally teamuVebr Miroslav

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?