Mezinárodní automobilová soutěž Rally Bohemia, jejíž první ročník se uskutečnil v roce 1974, se po roce vrací opět do svého tradičního termínu, tedy na začátek školních prázdnin. Ale nejde jen o jeden návrat. Celou koncepci, na které se v těchto dnech pracuje, bychom mohli nazvat jako Návrat k tradicím.
Současný pořadatel Autoklub Bohemia Sport v AČR totiž obnovil spolupráci s Automotoklubem Škoda, jenž v dávných dobách byl neodmyslitelnou součástí Rallye Škoda v letech 1974 až 1985, poté Rallye Bohemia. A nejsou vyloučeny ani další „návraty“, jako třeba situování centra soutěže do zmodernizovaného areálu mladoboleslavského fotbalového stadionu apod. Ale nepředbíhejme, většina jednání teprve probíhá.
Letošní XXXVII. ročník Rally Bohemia začne už ve čtvrtek 1. července technickými přejímkami a slavnostním startem ve večerních hodinách. Na pátek dopoledne je přichystán shakedown, tedy zkušební rychlostní zkouška. Odpoledne pak proběhne tradiční paralelní rychlostní zkouška na autodromu v Sosnové. Na klasické rychlostní zkoušky v okolí Mladé Boleslavi a Železného Brodu vyrazí posádky v sobotu a v neděli (3. a 4. července).
Rally Bohemia je v letošním roce opět součástí Evropského poháru – Central, s nejvyšším koeficientem 10 a mezinárodního mistrovství České republiky, a nově také mistrovství Polska. Díky tomu by se na trati měly objevit tři desítky posádek našich severních sousedů, které bezpochyby obohatí domácí startovní pole.
Součástí Rally Bohemia bude i tentokrát mezinárodní Rally Bohemia Historic Show, v níž se představí zajímavé soutěžní automobily doby dávno minulé, především do roku 1990. Už dnes projevují zájem o účast při demonstračních jízdách například členové německého klubu Slowly Sideways, sdružující majitele těchto atraktivních automobilů. Možnost startu nevylučuje ani Franco Ceccatto, vítěz Rallye Tatry 1981 a 1983 a účastník Rallye Bohemia v první polovině 80. let minulého století.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.