Na přesné datum voleb do poslanecké sněmovny netrpělivě čekaly nejen kandidující strany, ale také organizátoři Rallye Český Krumlov.
Prezident Václav Klaus se rozhodl až pro nejzazší možný termín a to znamená, že termín 38. ročníku českokrumlovské soutěže ve dnech 21.a 22. května platí. Pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport si tak mohli po několikaměsíčním napětí oddechnout a konstatovat, že bude platit první naplánovaná varianta. Samozřejmě se připravovali i na náhradní termín, ale ten nebyl nejvhodnější a kolidoval s jinými zahraničními podniky. Teď mohou finišovat s přípravou koncepce, harmonogramu i trasy jedné z nejoblíbenějších rallye u nás, v letošním roce opět zařazené do hodnocení FIA Evropského poháru - Central, Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally i Mistrovství ČR v rally historických automobilů. Pro zatraktivnění pole usilují také o zařazení do seriálu Mitropa cupu, rozhodnutí padne v nejbližších týdnech. Po loňském premiérovém podniku ve FIA EP zůstal Rallye Český Krumlov i pro letošek koeficient 2. To znamená opět nutnost uspořádat soutěž od přejímek do vyhlášení výsledků ve dvou dnech, takže koncepce bude podobná loňské.Pořadatelé se však zkrácenému programu ani letos nijak nebrání, jelikož hospodářská krize jistě nebude v květnu ještě u konce a úspory tak přivítají všichni účastníci. Technické přejímky proběhnou opět v pátek dopoledne a vlastní soutěž se odehraje od pátečního podvečera v noci a během soboty. Jediné servisní parkoviště bude opět na Výstavišti v Českých Budějovicích, kde se uskuteční i divácká okruhová rychlostní zkouška. Celá soutěž skončí tradičně večerní show v Jelení zahradě před kulisou českokrumlovského zámku.První zprávy o obsazení letošního domácího mistrovství slibují výrazné oživení tohoto populárního sportu a lze očekávat, že stejně jako v minulých letech bude patřit startovní listina Rallye Český Krumlov mezi nejdelší.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?