Na přesné datum voleb do poslanecké sněmovny netrpělivě čekaly nejen kandidující strany, ale také organizátoři Rallye Český Krumlov.
Prezident Václav Klaus se rozhodl až pro nejzazší možný termín a to znamená, že termín 38. ročníku českokrumlovské soutěže ve dnech 21.a 22. května platí. Pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport si tak mohli po několikaměsíčním napětí oddechnout a konstatovat, že bude platit první naplánovaná varianta. Samozřejmě se připravovali i na náhradní termín, ale ten nebyl nejvhodnější a kolidoval s jinými zahraničními podniky. Teď mohou finišovat s přípravou koncepce, harmonogramu i trasy jedné z nejoblíbenějších rallye u nás, v letošním roce opět zařazené do hodnocení FIA Evropského poháru - Central, Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally i Mistrovství ČR v rally historických automobilů. Pro zatraktivnění pole usilují také o zařazení do seriálu Mitropa cupu, rozhodnutí padne v nejbližších týdnech. Po loňském premiérovém podniku ve FIA EP zůstal Rallye Český Krumlov i pro letošek koeficient 2. To znamená opět nutnost uspořádat soutěž od přejímek do vyhlášení výsledků ve dvou dnech, takže koncepce bude podobná loňské.Pořadatelé se však zkrácenému programu ani letos nijak nebrání, jelikož hospodářská krize jistě nebude v květnu ještě u konce a úspory tak přivítají všichni účastníci. Technické přejímky proběhnou opět v pátek dopoledne a vlastní soutěž se odehraje od pátečního podvečera v noci a během soboty. Jediné servisní parkoviště bude opět na Výstavišti v Českých Budějovicích, kde se uskuteční i divácká okruhová rychlostní zkouška. Celá soutěž skončí tradičně večerní show v Jelení zahradě před kulisou českokrumlovského zámku.První zprávy o obsazení letošního domácího mistrovství slibují výrazné oživení tohoto populárního sportu a lze očekávat, že stejně jako v minulých letech bude patřit startovní listina Rallye Český Krumlov mezi nejdelší.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.