Úvodní podnik sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally 2010 – Sheron Valašská rally – má svou podobu. V těchto dnech se totiž podařilo dokončit všechny potřebné organizační a administrativní procedury pro to, aby si pořadatelé a organizátoři jedné z nejnáročnějších automobilových soutěží v Česku mohli v tomto směru říct: hotovo.
Celková délka trati je 532,63 km. Z toho 173,70 kilometru tvoří 12 rychlostních zkoušek na šesti úsecích. I tentokrát bude Valašská rally rozdělena do dvou dnů, respektive do dvou etap a šesti sekcí. Posádky při průjezdech jednotlivými rychlostními testy i při přesunech zavítají nejenom na Vsetínsko, ale rovněž do novojičínského a přerovského regionu. "Výsledky letošní Valašky budou započítávány do Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally, Mistrovství České republiky juniorů, do Dámského poháru České republiky a do Citroën Trophy 2010," uvedl ředitel Valašské rally Miroslav Hošák s tím, že i letos se Valaška stane připomínkou vynikajícího soutěžáka a člověka Jiřího Sedláře.Valašská rally, jejímž partnerem se vedle společnosti Sheron stala i společnost Bonver, odstartuje za necelé dva měsíce o předvelikonočním víkendu z valašskomeziříčského náměstí. Soutěžní posádky při ní absolvují rychlostní testy nejen na Vsetínsku, ale rovněž v lokalitách přerovského a novojičínského regionu. "Rychlostky jsou situovány do ne neznámých lokalit. I tak však musí soutěžící počítat s několika novými úseky, respektive částmi. Valašská rally bude opět velmi náročná. Ty nejnáročnější testy čekají na posádky až v samotném závěru. Tím však nechci říct, že ty předcházející prověrky budou jakousi procházkou růžovým sadem s kocháním se krásami valašské a oderské krajiny. Svým profilem, charakterem a délkou ale budou přece jenom poslední dvě rychlostní zkoušky odlišné," vyjádřil se ředitel a dodal, že přesný popis rychlostních testů nechávají z pochopitelných důvodů organizátoři zatím v tajnosti. "Ti, kterých se jejich poloha nejvíce týká, soutěžní týmy, se o nich doví včas. A diváci se s jejich podobou budou moci seznámit v oficiálním programu Valašky a poté i na webových stránkách rally."K přípravě Valašky přistupují její organizátoři zejména s akcentem na bezpečnost. A to jak soutěžících, tak i diváků. Zejména na ně se obracejí žádostí, aby si uvědomili, že automobilový sport je svým charakterem nebezpečný a nikdy při něm nelze stoprocentně vyloučit chybu řidiče soutěžního vozidla ani selhání techniky. Z tohoto pohledu jsou organizátory připravována divácká místa, která by měla být z tohoto pohledu co nejbezpečnější. "Lidé by neměli hazardovat a měli by ke sledování Valašky využít výhradně míst, která jim k tomu pořadatel vyhradí. Traťoví komisaři budou v tomto směru nekompromisní," poznamenal zejména na adresu lehkovážníků zástupce ředitele pro bezpečnost Martin Schönweitz.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?