Úvodní podnik sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally 2010 – Sheron Valašská rally – má svou podobu. V těchto dnech se totiž podařilo dokončit všechny potřebné organizační a administrativní procedury pro to, aby si pořadatelé a organizátoři jedné z nejnáročnějších automobilových soutěží v Česku mohli v tomto směru říct: hotovo.
Celková délka trati je 532,63 km. Z toho 173,70 kilometru tvoří 12 rychlostních zkoušek na šesti úsecích. I tentokrát bude Valašská rally rozdělena do dvou dnů, respektive do dvou etap a šesti sekcí. Posádky při průjezdech jednotlivými rychlostními testy i při přesunech zavítají nejenom na Vsetínsko, ale rovněž do novojičínského a přerovského regionu. "Výsledky letošní Valašky budou započítávány do Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally, Mistrovství České republiky juniorů, do Dámského poháru České republiky a do Citroën Trophy 2010," uvedl ředitel Valašské rally Miroslav Hošák s tím, že i letos se Valaška stane připomínkou vynikajícího soutěžáka a člověka Jiřího Sedláře.Valašská rally, jejímž partnerem se vedle společnosti Sheron stala i společnost Bonver, odstartuje za necelé dva měsíce o předvelikonočním víkendu z valašskomeziříčského náměstí. Soutěžní posádky při ní absolvují rychlostní testy nejen na Vsetínsku, ale rovněž v lokalitách přerovského a novojičínského regionu. "Rychlostky jsou situovány do ne neznámých lokalit. I tak však musí soutěžící počítat s několika novými úseky, respektive částmi. Valašská rally bude opět velmi náročná. Ty nejnáročnější testy čekají na posádky až v samotném závěru. Tím však nechci říct, že ty předcházející prověrky budou jakousi procházkou růžovým sadem s kocháním se krásami valašské a oderské krajiny. Svým profilem, charakterem a délkou ale budou přece jenom poslední dvě rychlostní zkoušky odlišné," vyjádřil se ředitel a dodal, že přesný popis rychlostních testů nechávají z pochopitelných důvodů organizátoři zatím v tajnosti. "Ti, kterých se jejich poloha nejvíce týká, soutěžní týmy, se o nich doví včas. A diváci se s jejich podobou budou moci seznámit v oficiálním programu Valašky a poté i na webových stránkách rally."K přípravě Valašky přistupují její organizátoři zejména s akcentem na bezpečnost. A to jak soutěžících, tak i diváků. Zejména na ně se obracejí žádostí, aby si uvědomili, že automobilový sport je svým charakterem nebezpečný a nikdy při něm nelze stoprocentně vyloučit chybu řidiče soutěžního vozidla ani selhání techniky. Z tohoto pohledu jsou organizátory připravována divácká místa, která by měla být z tohoto pohledu co nejbezpečnější. "Lidé by neměli hazardovat a měli by ke sledování Valašky využít výhradně míst, která jim k tomu pořadatel vyhradí. Traťoví komisaři budou v tomto směru nekompromisní," poznamenal zejména na adresu lehkovážníků zástupce ředitele pro bezpečnost Martin Schönweitz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?