Posadkam Subaru CRT se Pražský sprint líbil

prazsky rallysprint
prazsky rallysprint, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Karel Špaček 8. prosince 2009 21:45
Sdílej:

Nejen bojem o vteřinky živ je závodnický svět, a tak se stalo už tradicí, že těsně před koncem roku si špičkové týmy českého šampionátu dávají své dostaveníčko na Pražském rallysprintu. Jedním z hlavních partnerů tohoto volného podniku je i Subaru ČR, posádky Subaru Czech Rally Team tedy na startu nemohly, a ani nechtěly chybět.

Jestliže občas bývá složité rozeznat od sebe vozy jednoho týmu, u Subaru Czech Rally Teamu to měli diváci Pražského rallysprintu jednoduché. V bílomodročerných barvách se představily stále se lepšící hatchback s Vojtěchem Štajfem a Petrem Čtvrtníčkem v kokpitu a od něj snadno odlišitelná starší Impreza v podání posádky Jiří Vacek – Bohumil Černoch. Zbrusu nové Subaru Impreza WRX STI s posádkou Martin Jerman – Marcela Dolečková bylo naopak premiérově obléknuto do atraktivního modrooranžovobílého kabátku. Na tratích ale nové barvy okruhovému šampiónovi příliš štěstí nepřinesly. Auto jelo zřejmě díky neposlušné elektrice často jen na tři válce, a tak se soutěžácký nováček závodem tak trochu protrápil…"Škoda problémů s technikou, ale když je pominu, svezení se mi moc líbilo," usmíval se v cíli Martin Jerman. "Trochu jsem se bál šotoliny v Chuchli, na okruzích bývá trať vždy pečlivě umetená, ale i tohle úskalí jsme zvládli. Spolujezdkyně mi při premiéře také hodně pomohla, no a tak jsme s týmem dohodli, že se možná ještě někdy svezu a zkusím si spravit chuť. Třeba to vyjde na nějaký letní rallysprint…"

Bílomodročerný hatchback naopak šlapal jako hodinky, a Štajf s Čtvrtníčkem tak mohli, kromě bavení sebe i diváků velkými smyky, také pokukovat v cílech jednotlivých testů po výsledkových tabulích. Ani ty tradičně dobrou náladu v autě nikterak nekazily, ba naopak - vůz s číslem 11 skončil mezi klasickými produkčními vozy vůbec nejlépe, což v konkurenci vozů kategorií WRC a S2000 představovalo devátou příčku. "Paráda! Povedlo se nám propojit radost z jízdy s dobrými časy, přesně takhle jsme si to představovali," radoval se domácí pilot na cílové rampě. "Ale zase tak jednoduché to taky nebylo. V Chuchli jsme v polovině testu poškodili zadní kolo a rameno o trubku, kterou před nás vytáhl na trať některý ze soupeřů a něco času tam nechali. Zůstaly tam navíc po nás, stejně jako po mnohých dalších autech, i některé díly utržené v hluboce vyjetých kolejích. Mám pocit, že toho tam zbylo tolik, že by místní pořadatelé mohli klidně udělat burzu a my všichni bychom si pro tyhle kousky aut rádi přijeli. Vždyť ani zástěrky a podobné části nejsou vůbec zadarmo… No a na Strahově jsme zase žehrali na nedostatečné pořadatelské zabezpečení. Problémem tentokrát nebyli diváci, ti byli skvělí, ale v jednu chvíli se přímo proti nám zjevil Pavel Valoušek, který se za zatáčkou přetočil a chtěl se vrátit do původního směru. Vyhnuli jsme se spolu jen taktak… Pavel se mi pak za cílem omluvil a večer na slavnostním vyhlášení jsme si vše v pohodě vyříkali, hlavní problém ale cítím v tom, že před zatáčkou nebyl jediný pořadatel, který by nám signalizoval nebezpečí! Tohle by se opravdu stávat nemělo, mohl z toho být úplně zbytečně veliký problém..." Naštěstí i v tomto případě vše dopadlo dobře a zakončení sezóny tak mohl Subaru Czech Rally Team oslavit s úsměvy na tvářích.

Kromě Štajfova vítězství mezi produkčními vozy si navíc odvezl z Prahy i další dvě prvenství. Největším smolařům Vackovi s Černochem se po velkých komplikacích při výměně kola povedlo uzavřít výsledkovou listinu úplně z opačné strany, neoficiálního ocenění návštěvníků se dočkalo i dobře vybavené týmové zázemí pro hosty včetně vyhřátého stanu. No a protože Pražský sprint opravdu není soutěží o body a desetinky vteřin, i takovéto primáty a ocenění byly důvodem k úsměvům a k dobré náladě bílomodročerných barev.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.