Soutěžáckou sezonu v Čechách již tradičně uzavírá o mikulášském víkendu Pražský rallysprint. Na startu letošního ročníku populárního podniku nechyběl ani tým Charouz Racing System s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX poháněným stlačeným zemním plynem (CNG), v jehož kokpitu se představila posádka Tomáš Enge - Petr Hulinský.
Tomáš Enge s Petrem Hulinský pojali Pražský rallysprint jako poděkování za podporu v průběhu letošního roku. Své Mitsubishi Lancer EVO IX CNG pilot opět nijak nešetřil, důkazem budiž čtvrtý čas absolutně na RZ 1, a to v záplavě vozů specifikace WRC a S2000. V Praze ale o výsledek tolik nejde, proto se dvojice v modrobílém speciálu na zemní plyn snažila dravými průjezdy pobavit všechny přítomné. A podle velkolepého aplausu zmrzlých fanoušků lze usoudit, že jízda Tomáše Engeho patřila k tomu nejatraktivnějšímu, co bylo v okolí Strahova a ve Velké Chuchli k vidění.Tomáš Enge: "Celý závod jsme si s Petrem náramně užili. Musím říct, že jsem byl mile překvapen, jak profesionálně můj navigátor k soutěži přistupoval. Rally se aktivně účastnil poprvé, přesto neudělal žádnou chybou, jednoduše pracoval jako zkušený spolujezdec. Pokud jde o náš výkon, tak doufám, že se nám svými průjezdy podařilo zahřát všechny promrzlé diváky."Petr Hulinský: "Spolupráce s nejlepším závodníkem České republiky byla úžasná, navíc je Tomáš skvělý i jako člověk. Myslím, že nejen pro mě, ale i pro každého z diváků je pouhé setkání s Tomášem něco mimořádného. Svezení na Pražském rallysprintu pro mě bylo mimořádným zážitkem, závod jsme pojali hlavně jako zábavu pro přítomné fanoušky. Důležité je, že jsme v pořádku v cíli, s výsledkem musím být spokojen."Charouz Racing System je prvním týmem, který v České republice nasazuje do automobilových závodů vůz poháněný stlačeným zemním plynem (CNG). CNG je jako alternativní palivo pro pohon automobilů stále populárnější. Jedná se o moderní, ekologicky čistou, ekonomicky výhodnou a bezpečnou alternativu benzínu a nafty. Prostřednictvím své účasti se tým snaží především o prezentaci využití stlačeného zemního plynu jako paliva a tím podpořit jeho oblibu u široké motoristické veřejnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.