Soutěžáckou sezonu v Čechách již tradičně uzavírá o mikulášském víkendu Pražský rallysprint. Na startu letošního ročníku populárního podniku nechyběl ani tým Charouz Racing System s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX poháněným stlačeným zemním plynem (CNG), v jehož kokpitu se představila posádka Tomáš Enge - Petr Hulinský.
Tomáš Enge s Petrem Hulinský pojali Pražský rallysprint jako poděkování za podporu v průběhu letošního roku. Své Mitsubishi Lancer EVO IX CNG pilot opět nijak nešetřil, důkazem budiž čtvrtý čas absolutně na RZ 1, a to v záplavě vozů specifikace WRC a S2000. V Praze ale o výsledek tolik nejde, proto se dvojice v modrobílém speciálu na zemní plyn snažila dravými průjezdy pobavit všechny přítomné. A podle velkolepého aplausu zmrzlých fanoušků lze usoudit, že jízda Tomáše Engeho patřila k tomu nejatraktivnějšímu, co bylo v okolí Strahova a ve Velké Chuchli k vidění.Tomáš Enge: "Celý závod jsme si s Petrem náramně užili. Musím říct, že jsem byl mile překvapen, jak profesionálně můj navigátor k soutěži přistupoval. Rally se aktivně účastnil poprvé, přesto neudělal žádnou chybou, jednoduše pracoval jako zkušený spolujezdec. Pokud jde o náš výkon, tak doufám, že se nám svými průjezdy podařilo zahřát všechny promrzlé diváky."Petr Hulinský: "Spolupráce s nejlepším závodníkem České republiky byla úžasná, navíc je Tomáš skvělý i jako člověk. Myslím, že nejen pro mě, ale i pro každého z diváků je pouhé setkání s Tomášem něco mimořádného. Svezení na Pražském rallysprintu pro mě bylo mimořádným zážitkem, závod jsme pojali hlavně jako zábavu pro přítomné fanoušky. Důležité je, že jsme v pořádku v cíli, s výsledkem musím být spokojen."Charouz Racing System je prvním týmem, který v České republice nasazuje do automobilových závodů vůz poháněný stlačeným zemním plynem (CNG). CNG je jako alternativní palivo pro pohon automobilů stále populárnější. Jedná se o moderní, ekologicky čistou, ekonomicky výhodnou a bezpečnou alternativu benzínu a nafty. Prostřednictvím své účasti se tým snaží především o prezentaci využití stlačeného zemního plynu jako paliva a tím podpořit jeho oblibu u široké motoristické veřejnosti.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.