Tomáš Enge s Lancerem CNG v Praze bavil zmrzlé diváky

prazsky rallysprint
prazsky rallysprint, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
BPA 7. prosince 2009 09:27
Sdílej:

Soutěžáckou sezonu v Čechách již tradičně uzavírá o mikulášském víkendu Pražský rallysprint. Na startu letošního ročníku populárního podniku nechyběl ani tým Charouz Racing System s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX poháněným stlačeným zemním plynem (CNG), v jehož kokpitu se představila posádka Tomáš Enge - Petr Hulinský.

Tomáš Enge s Petrem Hulinský pojali Pražský rallysprint jako poděkování za podporu v průběhu letošního roku. Své Mitsubishi Lancer EVO IX CNG pilot opět nijak nešetřil, důkazem budiž čtvrtý čas absolutně na RZ 1, a to v záplavě vozů specifikace WRC a S2000. V Praze ale o výsledek tolik nejde, proto se dvojice v modrobílém speciálu na zemní plyn snažila dravými průjezdy pobavit všechny přítomné. A podle velkolepého aplausu zmrzlých fanoušků lze usoudit, že jízda Tomáše Engeho patřila k tomu nejatraktivnějšímu, co bylo v okolí Strahova a ve Velké Chuchli k vidění.Tomáš Enge: "Celý závod jsme si s Petrem náramně užili. Musím říct, že jsem byl mile překvapen, jak profesionálně můj navigátor k soutěži přistupoval. Rally se aktivně účastnil poprvé, přesto neudělal žádnou chybou, jednoduše pracoval jako zkušený spolujezdec. Pokud jde o náš výkon, tak doufám, že se nám svými průjezdy podařilo zahřát všechny promrzlé diváky."Petr Hulinský: "Spolupráce s nejlepším závodníkem České republiky byla úžasná, navíc je Tomáš skvělý i jako člověk.  Myslím, že nejen pro mě, ale i pro každého z diváků je pouhé setkání s Tomášem něco mimořádného. Svezení na Pražském rallysprintu pro mě bylo mimořádným zážitkem, závod jsme pojali hlavně jako zábavu pro přítomné fanoušky. Důležité je, že jsme v pořádku v cíli, s výsledkem musím být spokojen."Charouz Racing System je prvním týmem, který v České republice nasazuje do automobilových závodů vůz poháněný stlačeným zemním plynem (CNG). CNG je jako alternativní palivo pro pohon automobilů stále populárnější. Jedná se o moderní, ekologicky čistou, ekonomicky výhodnou a bezpečnou alternativu benzínu a nafty. Prostřednictvím své účasti se tým snaží především o prezentaci využití stlačeného zemního plynu jako paliva a tím podpořit jeho oblibu u široké motoristické veřejnosti.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?