Soutěžáckou sezonu v Čechách již tradičně uzavírá o mikulášském víkendu Pražský rallysprint. Na startu letošního ročníku populárního podniku nechyběl ani tým Charouz Racing System s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX poháněným stlačeným zemním plynem (CNG), v jehož kokpitu se představila posádka Tomáš Enge - Petr Hulinský.
Tomáš Enge s Petrem Hulinský pojali Pražský rallysprint jako poděkování za podporu v průběhu letošního roku. Své Mitsubishi Lancer EVO IX CNG pilot opět nijak nešetřil, důkazem budiž čtvrtý čas absolutně na RZ 1, a to v záplavě vozů specifikace WRC a S2000. V Praze ale o výsledek tolik nejde, proto se dvojice v modrobílém speciálu na zemní plyn snažila dravými průjezdy pobavit všechny přítomné. A podle velkolepého aplausu zmrzlých fanoušků lze usoudit, že jízda Tomáše Engeho patřila k tomu nejatraktivnějšímu, co bylo v okolí Strahova a ve Velké Chuchli k vidění.Tomáš Enge: "Celý závod jsme si s Petrem náramně užili. Musím říct, že jsem byl mile překvapen, jak profesionálně můj navigátor k soutěži přistupoval. Rally se aktivně účastnil poprvé, přesto neudělal žádnou chybou, jednoduše pracoval jako zkušený spolujezdec. Pokud jde o náš výkon, tak doufám, že se nám svými průjezdy podařilo zahřát všechny promrzlé diváky."Petr Hulinský: "Spolupráce s nejlepším závodníkem České republiky byla úžasná, navíc je Tomáš skvělý i jako člověk. Myslím, že nejen pro mě, ale i pro každého z diváků je pouhé setkání s Tomášem něco mimořádného. Svezení na Pražském rallysprintu pro mě bylo mimořádným zážitkem, závod jsme pojali hlavně jako zábavu pro přítomné fanoušky. Důležité je, že jsme v pořádku v cíli, s výsledkem musím být spokojen."Charouz Racing System je prvním týmem, který v České republice nasazuje do automobilových závodů vůz poháněný stlačeným zemním plynem (CNG). CNG je jako alternativní palivo pro pohon automobilů stále populárnější. Jedná se o moderní, ekologicky čistou, ekonomicky výhodnou a bezpečnou alternativu benzínu a nafty. Prostřednictvím své účasti se tým snaží především o prezentaci využití stlačeného zemního plynu jako paliva a tím podpořit jeho oblibu u široké motoristické veřejnosti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.