Antonín Tlusťák si dal pro sezónu 2009 hodně náročné cíle – pokusit se vybojovat titul mistra Evropy ve dvoukolkách a zároveň zvítězit v rámci MMČR v klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou, skupině A i třídě A6. Tento náročný úkol se mu společně s Janem Škaloudem podařilo bezezbytku naplnit.
"Letos jsme startovali s Citroënem C2 S1600 již druhou sezónu a tak jsme si nemohli klást nízké cíle. Zvládnout starty v mistrovství Evropy i v mezinárodním mistrovství České republiky nebylo jednoduché, a to jak finančně, tak hlavně časově a logisticky," prozradil zádveřický pilot. Mistrovství Evropy totiž čítalo 11 závodů, český šampionát 7 soutěží. Kvůli vzájemným termínovým kolizím bylo již od začátku sezóny jasné, že některé podniky bude muset moravsko-česká posádka oželet."Bylo hodně těžké sladit oba šampionáty. Sezóna začala prakticky až na konci března a od té doby jsme se skoro vůbec nezastavili. Nezřídka se stalo, že po dokončení jednoho závodu jsme okamžitě museli vyrážet na další, což byl obrovský nápor jak na všechny členy týmu, tak i na samotnou techniku. Asi největší extrém nastal v září, kdy jsme po Barumce podnikli náročnou sérii Asturias-Příbram-Elpa. I proto jsme pro splnění svého cíle zvolili na některých podnicích opatrnější taktiku. Rád bych si se soupeři zazávodil, ale třeba na Asturias se hodně těžko jelo s pocitem, že nesmím autu nic udělat, protože bychom si zkomplikovali své další starty," prozradil Antonín Tlusťák.
Všechno se nakonec podařilo dotáhnout do úspěšného konce, Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem si tak připsali ziskem titulů mistra Evropy svůj největší úspěch kariéry. "Jsem strašně šťastný, že se nám to podařilo. Je velká škoda, že jsme neměli více stálých soupeřů, ale na některé souboje s Todorem Slavovem budu rád vzpomínat, hlavně pak na závody v Chorvatsku, doma na Barumce nebo u Todora v Bulharsku," zhodnotil své evropské vystoupení Tlusťák.
Ten se v letošní sezóně poprvé vydal i do vzdálenějších destinací na Madeiru a na šotolinu do Řecka. "Na start na Madeiře jsem se hodně těšil, tamní tratě s kvalitním asfaltem i slunným počasím nám mohly sedět. Bohužel, hned záhy nás vyřadila závada s plynovým lankem. Naopak, v Řecku jsme startovali poprvé s C2 S1600 na šotolině. Po shakedownu jsme měli velmi dobrý pocit z jízdy, leč během první etapy začalo pršet a i vzhledem ke špatné volbě pneumatik bylo po nadějích," okomentoval exotické destinace sedmadvacetiletý pilot.Kromě titulu mistra Evropy vybojovali Tlusťák se Škalouden i maximum v rámci mezinárodního mistrovství České republiky. "Vzhledem k již zmíněné kolizi se Šumavou a ještě možné kolizi Antibes s Bohemií jsme neměli úlohu vůbec jednoduchou. Kromě odstoupení na Hustopečích kvůli technickým problémům jsme neměli žádné problémy a připsali si čtyři vítězství ve všech třech kategoriích, což nám bezpečně stačilo k zisku titulu," naznačil k účasti v domácím šampionátu pilot z Rakové.Posádka Tlusťák-Škaloud navíc skončila pátá v absolutní klasifikaci mistrovství Evropy, přestože vynechala dva závěrečné podniky ve Francii a Švýcarsku. "Stejně jako s Bohemií jsme se rozhodli tyto podniky vynechat, připravujeme se totiž již na nadcházející sezónu. Díky dosaženým úspěchům a přízni našich sponzorů se nám totiž podařilo uskutečnit krok o kategorii výše a splnit si sen většiny současných soutěžních jezdců. V minulých dnech nám do garáže přibyla nová kráska – Škoda Fabia S2000," prozradil dlouho utajovanou informaci Tlusťák a dodal: "Je mi jasné, že přestup do třídy N4 nebude nic jednoduchého. Kromě několika vyjíměčných startů nemám s vozy s pohonem všech čtyř kol moc velké zkušenosti, většina mé soutěžní kariéry je spjata s předním náhonem. Proto chci vůz nejdříve důkladně poznat a učit se s ním krok po kroku."
foto: antonintlustak.czKdy se moravský pilot představí se Škodou Fabia S2000 poprvé zatím není úplně jisté. "Zvažujeme start na Pražském rallysprintu, s největší pravděpodobností se představíme i na domácí Mikulášské Rally. Každopádně již teď před koncem sezóny bych chtěl poděkovat všem svým partnerům, že nám umožnili vybojovat titul mistra Evropy i pořídit si nový soutěžní vůz. V neposlední řadě bych také rád poděkoval celému svému týmu, bez jehož perfektně odvedené práce by takový výsledek nebyl možný."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.