Antonín Tlusťák si dal pro sezónu 2009 hodně náročné cíle – pokusit se vybojovat titul mistra Evropy ve dvoukolkách a zároveň zvítězit v rámci MMČR v klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou, skupině A i třídě A6. Tento náročný úkol se mu společně s Janem Škaloudem podařilo bezezbytku naplnit.
"Letos jsme startovali s Citroënem C2 S1600 již druhou sezónu a tak jsme si nemohli klást nízké cíle. Zvládnout starty v mistrovství Evropy i v mezinárodním mistrovství České republiky nebylo jednoduché, a to jak finančně, tak hlavně časově a logisticky," prozradil zádveřický pilot. Mistrovství Evropy totiž čítalo 11 závodů, český šampionát 7 soutěží. Kvůli vzájemným termínovým kolizím bylo již od začátku sezóny jasné, že některé podniky bude muset moravsko-česká posádka oželet."Bylo hodně těžké sladit oba šampionáty. Sezóna začala prakticky až na konci března a od té doby jsme se skoro vůbec nezastavili. Nezřídka se stalo, že po dokončení jednoho závodu jsme okamžitě museli vyrážet na další, což byl obrovský nápor jak na všechny členy týmu, tak i na samotnou techniku. Asi největší extrém nastal v září, kdy jsme po Barumce podnikli náročnou sérii Asturias-Příbram-Elpa. I proto jsme pro splnění svého cíle zvolili na některých podnicích opatrnější taktiku. Rád bych si se soupeři zazávodil, ale třeba na Asturias se hodně těžko jelo s pocitem, že nesmím autu nic udělat, protože bychom si zkomplikovali své další starty," prozradil Antonín Tlusťák.
Všechno se nakonec podařilo dotáhnout do úspěšného konce, Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem si tak připsali ziskem titulů mistra Evropy svůj největší úspěch kariéry. "Jsem strašně šťastný, že se nám to podařilo. Je velká škoda, že jsme neměli více stálých soupeřů, ale na některé souboje s Todorem Slavovem budu rád vzpomínat, hlavně pak na závody v Chorvatsku, doma na Barumce nebo u Todora v Bulharsku," zhodnotil své evropské vystoupení Tlusťák.
Ten se v letošní sezóně poprvé vydal i do vzdálenějších destinací na Madeiru a na šotolinu do Řecka. "Na start na Madeiře jsem se hodně těšil, tamní tratě s kvalitním asfaltem i slunným počasím nám mohly sedět. Bohužel, hned záhy nás vyřadila závada s plynovým lankem. Naopak, v Řecku jsme startovali poprvé s C2 S1600 na šotolině. Po shakedownu jsme měli velmi dobrý pocit z jízdy, leč během první etapy začalo pršet a i vzhledem ke špatné volbě pneumatik bylo po nadějích," okomentoval exotické destinace sedmadvacetiletý pilot.Kromě titulu mistra Evropy vybojovali Tlusťák se Škalouden i maximum v rámci mezinárodního mistrovství České republiky. "Vzhledem k již zmíněné kolizi se Šumavou a ještě možné kolizi Antibes s Bohemií jsme neměli úlohu vůbec jednoduchou. Kromě odstoupení na Hustopečích kvůli technickým problémům jsme neměli žádné problémy a připsali si čtyři vítězství ve všech třech kategoriích, což nám bezpečně stačilo k zisku titulu," naznačil k účasti v domácím šampionátu pilot z Rakové.Posádka Tlusťák-Škaloud navíc skončila pátá v absolutní klasifikaci mistrovství Evropy, přestože vynechala dva závěrečné podniky ve Francii a Švýcarsku. "Stejně jako s Bohemií jsme se rozhodli tyto podniky vynechat, připravujeme se totiž již na nadcházející sezónu. Díky dosaženým úspěchům a přízni našich sponzorů se nám totiž podařilo uskutečnit krok o kategorii výše a splnit si sen většiny současných soutěžních jezdců. V minulých dnech nám do garáže přibyla nová kráska – Škoda Fabia S2000," prozradil dlouho utajovanou informaci Tlusťák a dodal: "Je mi jasné, že přestup do třídy N4 nebude nic jednoduchého. Kromě několika vyjíměčných startů nemám s vozy s pohonem všech čtyř kol moc velké zkušenosti, většina mé soutěžní kariéry je spjata s předním náhonem. Proto chci vůz nejdříve důkladně poznat a učit se s ním krok po kroku."
foto: antonintlustak.czKdy se moravský pilot představí se Škodou Fabia S2000 poprvé zatím není úplně jisté. "Zvažujeme start na Pražském rallysprintu, s největší pravděpodobností se představíme i na domácí Mikulášské Rally. Každopádně již teď před koncem sezóny bych chtěl poděkovat všem svým partnerům, že nám umožnili vybojovat titul mistra Evropy i pořídit si nový soutěžní vůz. V neposlední řadě bych také rád poděkoval celému svému týmu, bez jehož perfektně odvedené práce by takový výsledek nebyl možný."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.