Antonín Tlusťák má doma novou krásku

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Josef Janoušek 3. prosince 2009 09:54
Sdílej:

Antonín Tlusťák si dal pro sezónu 2009 hodně náročné cíle – pokusit se vybojovat titul mistra Evropy ve dvoukolkách a zároveň zvítězit v rámci MMČR v klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou, skupině A i třídě A6. Tento náročný úkol se mu společně s Janem Škaloudem podařilo bezezbytku naplnit.

"Letos jsme startovali s Citroënem C2 S1600 již druhou sezónu a tak jsme si nemohli klást nízké cíle. Zvládnout starty v mistrovství Evropy i v mezinárodním mistrovství České republiky nebylo jednoduché, a to jak finančně, tak hlavně časově a logisticky," prozradil zádveřický pilot. Mistrovství Evropy totiž čítalo 11 závodů, český šampionát 7 soutěží. Kvůli vzájemným termínovým kolizím bylo již od začátku sezóny jasné, že některé podniky bude muset moravsko-česká posádka oželet."Bylo hodně těžké sladit oba šampionáty. Sezóna začala prakticky až na konci března a od té doby jsme se skoro vůbec nezastavili. Nezřídka se stalo, že po dokončení jednoho závodu jsme okamžitě museli vyrážet na další, což byl obrovský nápor jak na všechny členy týmu, tak i na samotnou techniku. Asi největší extrém nastal v září, kdy jsme po Barumce podnikli náročnou sérii Asturias-Příbram-Elpa. I proto jsme pro splnění svého cíle zvolili na některých podnicích opatrnější taktiku. Rád bych si se soupeři zazávodil, ale třeba na Asturias se hodně těžko jelo s pocitem, že nesmím autu nic udělat, protože bychom si zkomplikovali své další starty," prozradil Antonín Tlusťák.

Všechno se nakonec podařilo dotáhnout do úspěšného konce, Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem si tak připsali ziskem titulů mistra Evropy svůj největší úspěch kariéry. "Jsem strašně šťastný, že se nám to podařilo. Je velká škoda, že jsme neměli více stálých soupeřů, ale na některé souboje s Todorem Slavovem budu rád vzpomínat, hlavně pak na závody v Chorvatsku, doma na Barumce nebo u Todora v Bulharsku," zhodnotil své evropské vystoupení Tlusťák.

  Ten se v letošní sezóně poprvé vydal i do vzdálenějších destinací na Madeiru a na šotolinu do Řecka. "Na start na Madeiře jsem se hodně těšil, tamní tratě s kvalitním asfaltem i slunným počasím nám mohly sedět. Bohužel, hned záhy nás vyřadila závada s plynovým lankem. Naopak, v Řecku jsme startovali poprvé s C2 S1600 na šotolině. Po shakedownu jsme měli velmi dobrý pocit z jízdy, leč během první etapy začalo pršet a i vzhledem ke špatné volbě pneumatik bylo po nadějích," okomentoval exotické destinace sedmadvacetiletý pilot.Kromě titulu mistra Evropy vybojovali Tlusťák se Škalouden i maximum v rámci mezinárodního mistrovství České republiky. "Vzhledem k již zmíněné kolizi se Šumavou a ještě možné kolizi Antibes s Bohemií jsme neměli úlohu vůbec jednoduchou. Kromě odstoupení na Hustopečích kvůli technickým problémům jsme neměli žádné problémy a připsali si čtyři vítězství ve všech třech kategoriích, což nám bezpečně stačilo k zisku titulu," naznačil k účasti v domácím šampionátu pilot z Rakové.Posádka Tlusťák-Škaloud navíc skončila pátá v absolutní klasifikaci mistrovství Evropy, přestože vynechala dva závěrečné podniky ve Francii a Švýcarsku. "Stejně jako s Bohemií jsme se rozhodli tyto podniky vynechat, připravujeme se totiž již na nadcházející sezónu. Díky dosaženým úspěchům a přízni našich sponzorů se nám totiž podařilo uskutečnit krok o kategorii výše a splnit si sen většiny současných soutěžních jezdců. V minulých dnech nám do garáže přibyla nová kráska – Škoda Fabia S2000," prozradil dlouho utajovanou informaci Tlusťák a dodal: "Je mi jasné, že přestup do třídy N4 nebude nic jednoduchého. Kromě několika vyjíměčných startů nemám s vozy s pohonem všech čtyř kol moc velké zkušenosti, většina mé soutěžní kariéry je spjata s předním náhonem. Proto chci vůz nejdříve důkladně poznat a učit se s ním krok po kroku."

 

                                                    foto: antonintlustak.czKdy se moravský pilot představí se Škodou Fabia S2000 poprvé zatím není úplně jisté. "Zvažujeme start na Pražském rallysprintu, s největší pravděpodobností se představíme i na domácí Mikulášské Rally. Každopádně již teď před koncem sezóny bych chtěl poděkovat všem svým partnerům, že nám umožnili vybojovat titul mistra Evropy i pořídit si nový soutěžní vůz. V neposlední řadě bych také rád poděkoval celému svému týmu, bez jehož perfektně odvedené práce by takový výsledek nebyl možný."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.