Slušovická Mikuláš Rally se odehraje v rychlém kvapíku!

Orsák, Jaroslav
Orsák, Jaroslav, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Roman Ordelt 1. prosince 2009 16:50
Sdílej:

Za necelé dva týdny se uskuteční PdTECH Mikuláš Rally Slušovice, která uzavře letošní sezonu automobilového sportu v České republice.

Agilní pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili rallysprint na velmi malém prostoru. Centrem dění bude v sobotu 12. prosince areál dostihové dráhy ve Slušovicích, kde se odehraje vše podstatné.

„Chceme, aby posádky a jejich doprovody nemusely k nám cestovat již v pátek. Proto jsme veškerý program situovali od předání itinerářů až po vyhlášení výsledků do časového úseku během jediného dne. Zkrátka, aby posádky přijely, napsaly si trať a udělaly show pro lidi během několika hodin,“ řekl Josef Minařík, tajemník PdTECH Mikuláš Rally Slušovice.

Samotné centrum mikulášské rally bude umístěno v prostorách areálu dostihové dráhy. Zde najdeme ředitelství rally, start i cíl soutěže, servisní parkoviště, atraktivní okruhovou rychlostní zkoušku a vyhlášení výsledků spojené s rozdílením cen. Ředitelství rally nalezne azyl v prostorách budovy Fagus, kde se uskuteční i prezentace posádek a předání itineráře. Úderem osmé hodiny bude otevřeno servisní parkoviště v prostoru odstavného pruhu vozovky nad dostihovou dráhou až po odbočení na Trnavu. Zatímco soutěžní posádky absolvují seznamovací jízdy na dvou úsecích rychlostních zkoušek (povoleny jsou tři průjezdy), proběhnou přejímky. Technická přejímka vozidel se uskuteční v autodílně Gatrak na Školní ulici za slušovickým kostelem ve směru k benzínové stanici a má vymezený časový úsek od 8 do 10:20 hodin. První posádka odstartuje do soutěže ve 12:12 hodin a absolvuje 37,90 km dlouhou trať, která obsahuje 4 rychlostní zkoušky na dvou úsecích s názvem Dostihovka (okruh) a Hvozdná v celkové délce 25,10 km. Cíl soutěže je plánován na 14:32 hodin.

Závěr měsíce listopadu provází velmi teplé počasí, nicméně pořadatelé jsou připraveni v době konání soutěže i na variantu zimní soutěže. „Rozmary přírody jsou nevyzpytatelné, stačí vzpomenout jaké starosti měli například pořadatelé bohemky. Pro případ sněhové pokrývky máme v záloze připravené posypové vozy, frézu a traktory,“ uvedl Minařík. Dlouhodobější předpověd počasí naštěstí slibuje i během prosincových dnů teploty vysoko nad bodem mrazu, a tak se očekává spíše suchý nebo mokrý povrch rychlostních zkoušek.

Ačkoliv uzávěrka přihlášek je stanovena až na čtvrtý prosincový den, najdeme na průběžném seznamu přihlášených posádek již řadu zajímavých jmen. Ve Slušovicích se objeví například letošní rallysprintový mistr Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX), Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000), Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX), Lubomír Minařík (Škoda Octavia WRC), Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), ve třídě A6 jsou přihlášeni Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600), Antonín Novák (Suzuki Swift S1600) a další. Přihlášku a zvláštní ustanovení na PdTECH Mikuláš Rally Slušovice najdete na internetové adrese www.autosport.cz.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.