Za necelé dva týdny se uskuteční PdTECH Mikuláš Rally Slušovice, která uzavře letošní sezonu automobilového sportu v České republice.
Agilní pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili rallysprint na velmi malém prostoru. Centrem dění bude v sobotu 12. prosince areál dostihové dráhy ve Slušovicích, kde se odehraje vše podstatné.
„Chceme, aby posádky a jejich doprovody nemusely k nám cestovat již v pátek. Proto jsme veškerý program situovali od předání itinerářů až po vyhlášení výsledků do časového úseku během jediného dne. Zkrátka, aby posádky přijely, napsaly si trať a udělaly show pro lidi během několika hodin,“ řekl Josef Minařík, tajemník PdTECH Mikuláš Rally Slušovice.
Samotné centrum mikulášské rally bude umístěno v prostorách areálu dostihové dráhy. Zde najdeme ředitelství rally, start i cíl soutěže, servisní parkoviště, atraktivní okruhovou rychlostní zkoušku a vyhlášení výsledků spojené s rozdílením cen. Ředitelství rally nalezne azyl v prostorách budovy Fagus, kde se uskuteční i prezentace posádek a předání itineráře. Úderem osmé hodiny bude otevřeno servisní parkoviště v prostoru odstavného pruhu vozovky nad dostihovou dráhou až po odbočení na Trnavu. Zatímco soutěžní posádky absolvují seznamovací jízdy na dvou úsecích rychlostních zkoušek (povoleny jsou tři průjezdy), proběhnou přejímky. Technická přejímka vozidel se uskuteční v autodílně Gatrak na Školní ulici za slušovickým kostelem ve směru k benzínové stanici a má vymezený časový úsek od 8 do 10:20 hodin. První posádka odstartuje do soutěže ve 12:12 hodin a absolvuje 37,90 km dlouhou trať, která obsahuje 4 rychlostní zkoušky na dvou úsecích s názvem Dostihovka (okruh) a Hvozdná v celkové délce 25,10 km. Cíl soutěže je plánován na 14:32 hodin.
Závěr měsíce listopadu provází velmi teplé počasí, nicméně pořadatelé jsou připraveni v době konání soutěže i na variantu zimní soutěže. „Rozmary přírody jsou nevyzpytatelné, stačí vzpomenout jaké starosti měli například pořadatelé bohemky. Pro případ sněhové pokrývky máme v záloze připravené posypové vozy, frézu a traktory,“ uvedl Minařík. Dlouhodobější předpověd počasí naštěstí slibuje i během prosincových dnů teploty vysoko nad bodem mrazu, a tak se očekává spíše suchý nebo mokrý povrch rychlostních zkoušek.
Ačkoliv uzávěrka přihlášek je stanovena až na čtvrtý prosincový den, najdeme na průběžném seznamu přihlášených posádek již řadu zajímavých jmen. Ve Slušovicích se objeví například letošní rallysprintový mistr Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX), Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000), Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX), Lubomír Minařík (Škoda Octavia WRC), Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), ve třídě A6 jsou přihlášeni Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600), Antonín Novák (Suzuki Swift S1600) a další. Přihlášku a zvláštní ustanovení na PdTECH Mikuláš Rally Slušovice najdete na internetové adrese www.autosport.cz.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?