Za necelé dva týdny se uskuteční PdTECH Mikuláš Rally Slušovice, která uzavře letošní sezonu automobilového sportu v České republice.
Agilní pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili rallysprint na velmi malém prostoru. Centrem dění bude v sobotu 12. prosince areál dostihové dráhy ve Slušovicích, kde se odehraje vše podstatné.
„Chceme, aby posádky a jejich doprovody nemusely k nám cestovat již v pátek. Proto jsme veškerý program situovali od předání itinerářů až po vyhlášení výsledků do časového úseku během jediného dne. Zkrátka, aby posádky přijely, napsaly si trať a udělaly show pro lidi během několika hodin,“ řekl Josef Minařík, tajemník PdTECH Mikuláš Rally Slušovice.
Samotné centrum mikulášské rally bude umístěno v prostorách areálu dostihové dráhy. Zde najdeme ředitelství rally, start i cíl soutěže, servisní parkoviště, atraktivní okruhovou rychlostní zkoušku a vyhlášení výsledků spojené s rozdílením cen. Ředitelství rally nalezne azyl v prostorách budovy Fagus, kde se uskuteční i prezentace posádek a předání itineráře. Úderem osmé hodiny bude otevřeno servisní parkoviště v prostoru odstavného pruhu vozovky nad dostihovou dráhou až po odbočení na Trnavu. Zatímco soutěžní posádky absolvují seznamovací jízdy na dvou úsecích rychlostních zkoušek (povoleny jsou tři průjezdy), proběhnou přejímky. Technická přejímka vozidel se uskuteční v autodílně Gatrak na Školní ulici za slušovickým kostelem ve směru k benzínové stanici a má vymezený časový úsek od 8 do 10:20 hodin. První posádka odstartuje do soutěže ve 12:12 hodin a absolvuje 37,90 km dlouhou trať, která obsahuje 4 rychlostní zkoušky na dvou úsecích s názvem Dostihovka (okruh) a Hvozdná v celkové délce 25,10 km. Cíl soutěže je plánován na 14:32 hodin.
Závěr měsíce listopadu provází velmi teplé počasí, nicméně pořadatelé jsou připraveni v době konání soutěže i na variantu zimní soutěže. „Rozmary přírody jsou nevyzpytatelné, stačí vzpomenout jaké starosti měli například pořadatelé bohemky. Pro případ sněhové pokrývky máme v záloze připravené posypové vozy, frézu a traktory,“ uvedl Minařík. Dlouhodobější předpověd počasí naštěstí slibuje i během prosincových dnů teploty vysoko nad bodem mrazu, a tak se očekává spíše suchý nebo mokrý povrch rychlostních zkoušek.
Ačkoliv uzávěrka přihlášek je stanovena až na čtvrtý prosincový den, najdeme na průběžném seznamu přihlášených posádek již řadu zajímavých jmen. Ve Slušovicích se objeví například letošní rallysprintový mistr Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX), Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000), Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX), Lubomír Minařík (Škoda Octavia WRC), Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), ve třídě A6 jsou přihlášeni Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600), Antonín Novák (Suzuki Swift S1600) a další. Přihlášku a zvláštní ustanovení na PdTECH Mikuláš Rally Slušovice najdete na internetové adrese www.autosport.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.