Dne 21. listopadu proběhne ve Valašské Bystřici již čtvrtý ročník setkání valašských jezdců – Valašská Rallyšou EVO IV.
Na tuto motoristickou akci se připravuje i vsetínský Jaromír Tomaštík. „Jary Hary“ má jediný cíl: s vozem ruské výroby chce vyhrát.
Rozloučení se sezonou, tak by se dala charakterizovat akce pořádaná Silvestrem Mikuláštíkem ve Valašské Bystřici. Jedním z pravidelných účastníků této šou je i Jaromír Tomaštík. Nyní prosákla z jeho týmu velmi tajná informace o utajované zbrani pro bystřický podnik. „Byl jsem osloven tajným ruským agentem, zda bych nechtěl vyzkoušet a otestovat jeden jejich vůz. Veškeré domlouvání probíhalo tajně, ale když už se to prozradilo… Speciálně pro tuto soutěž připravujeme vůz ruské výroby. Celý tým na voze maká. Jedná se o vozidlo VAZ 2105 – 2011 S1500 – JT RT EVO I. Můj cíl se shoduje s agentovými představami: chceme čtvrtý ročník vyhrát,“ odhalil tajné plány Jaromír Tomaštík.
Menší problém nastal v obsazení místa spolujezdce. Pravidelný mitfára Jaroslav Vrečka odmítl usednout do vozu s odůvodněním, že nechce být odvezen na Sibiř, tak jako někteří dříve neúspěšní sportovci. Navíc má „Vreky“ obavu o sebe a své přátele a obává se perzekuce. Proto se Tomaštík musel ohlédnout po jiném dobrovolníkovi.
„Nyní je spolujezdec zatím neznámý. Hledám totiž kvalitního navigátora, kterému hlavně nechybí velká odvaha. Mám vytipované lidi a průběžně s nimi o startu ve Valašské Bystřici jednám,“ uvedl Tomaštík a doplnil: „Doufám, že všichni fanoušci motoristického sportu budou v Bystřici včas a na svém místě. Věřím, že si stejně jako my v předchozích ročnících i letos užijí spousty legrace. Proto chci závěrem ještě jednou všechny pozvat. Pevně doufám, že zvítězím. Rovněž věřím, že ani mě, ani spolujezdce žádná černá Volha na výše zmíněnou Sibiř neodveze.“
A že se bude na co dívat. V programu akce je klasická rychlostní zkouška, osmičky, jízda v motokárách, na řadu přijde i šlapací autíčko a čtyřkolka. Závěr akce obstará erzeta na trenažéru.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?