Tomaštík chce s žigulíkem zvítězit

Tomaštík, Jaromír
Tomaštík, Jaromír, foto: Archiv jezdce
Miroslav Vebr 15. listopadu 2009 19:52
Sdílej:

Dne 21. listopadu proběhne ve Valašské Bystřici již čtvrtý ročník setkání valašských jezdců – Valašská Rallyšou EVO IV.

Na tuto motoristickou akci se připravuje i vsetínský Jaromír Tomaštík. „Jary Hary“ má jediný cíl: s vozem ruské výroby chce vyhrát.

Rozloučení se sezonou, tak by se dala charakterizovat akce pořádaná Silvestrem Mikuláštíkem ve Valašské Bystřici. Jedním z pravidelných účastníků této šou je i Jaromír Tomaštík. Nyní prosákla z jeho týmu velmi tajná informace o utajované zbrani pro bystřický podnik. „Byl jsem osloven tajným ruským agentem, zda bych nechtěl vyzkoušet a otestovat jeden jejich vůz. Veškeré domlouvání probíhalo tajně, ale když už se to prozradilo… Speciálně pro tuto soutěž připravujeme vůz ruské výroby. Celý tým na voze maká. Jedná se o vozidlo VAZ 2105 – 2011 S1500 – JT RT EVO I. Můj cíl se shoduje s agentovými představami: chceme čtvrtý ročník vyhrát,“ odhalil tajné plány Jaromír Tomaštík.

 

Menší problém nastal v obsazení místa spolujezdce. Pravidelný mitfára Jaroslav Vrečka odmítl usednout do vozu s odůvodněním, že nechce být odvezen na Sibiř, tak jako někteří dříve neúspěšní sportovci. Navíc má „Vreky“ obavu o sebe a své přátele a obává se perzekuce. Proto se Tomaštík musel ohlédnout po jiném dobrovolníkovi.

„Nyní je spolujezdec zatím neznámý. Hledám totiž kvalitního navigátora, kterému hlavně nechybí velká odvaha. Mám vytipované lidi a průběžně s nimi o startu ve Valašské Bystřici jednám,“ uvedl Tomaštík a doplnil: „Doufám, že všichni fanoušci motoristického sportu budou v Bystřici včas a na svém místě. Věřím, že si stejně jako my v předchozích ročnících i letos užijí spousty legrace. Proto chci závěrem ještě jednou všechny pozvat. Pevně doufám, že zvítězím. Rovněž věřím, že ani mě, ani spolujezdce žádná černá Volha na výše zmíněnou Sibiř neodveze.“

A že se bude na co dívat. V programu akce je klasická rychlostní zkouška, osmičky, jízda v motokárách, na řadu přijde i šlapací autíčko a čtyřkolka. Závěr akce obstará erzeta na trenažéru.

 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.