Dne 21. listopadu proběhne ve Valašské Bystřici již čtvrtý ročník setkání valašských jezdců – Valašská Rallyšou EVO IV.
Na tuto motoristickou akci se připravuje i vsetínský Jaromír Tomaštík. „Jary Hary“ má jediný cíl: s vozem ruské výroby chce vyhrát.
Rozloučení se sezonou, tak by se dala charakterizovat akce pořádaná Silvestrem Mikuláštíkem ve Valašské Bystřici. Jedním z pravidelných účastníků této šou je i Jaromír Tomaštík. Nyní prosákla z jeho týmu velmi tajná informace o utajované zbrani pro bystřický podnik. „Byl jsem osloven tajným ruským agentem, zda bych nechtěl vyzkoušet a otestovat jeden jejich vůz. Veškeré domlouvání probíhalo tajně, ale když už se to prozradilo… Speciálně pro tuto soutěž připravujeme vůz ruské výroby. Celý tým na voze maká. Jedná se o vozidlo VAZ 2105 – 2011 S1500 – JT RT EVO I. Můj cíl se shoduje s agentovými představami: chceme čtvrtý ročník vyhrát,“ odhalil tajné plány Jaromír Tomaštík.
Menší problém nastal v obsazení místa spolujezdce. Pravidelný mitfára Jaroslav Vrečka odmítl usednout do vozu s odůvodněním, že nechce být odvezen na Sibiř, tak jako někteří dříve neúspěšní sportovci. Navíc má „Vreky“ obavu o sebe a své přátele a obává se perzekuce. Proto se Tomaštík musel ohlédnout po jiném dobrovolníkovi.
„Nyní je spolujezdec zatím neznámý. Hledám totiž kvalitního navigátora, kterému hlavně nechybí velká odvaha. Mám vytipované lidi a průběžně s nimi o startu ve Valašské Bystřici jednám,“ uvedl Tomaštík a doplnil: „Doufám, že všichni fanoušci motoristického sportu budou v Bystřici včas a na svém místě. Věřím, že si stejně jako my v předchozích ročnících i letos užijí spousty legrace. Proto chci závěrem ještě jednou všechny pozvat. Pevně doufám, že zvítězím. Rovněž věřím, že ani mě, ani spolujezdce žádná černá Volha na výše zmíněnou Sibiř neodveze.“
A že se bude na co dívat. V programu akce je klasická rychlostní zkouška, osmičky, jízda v motokárách, na řadu přijde i šlapací autíčko a čtyřkolka. Závěr akce obstará erzeta na trenažéru.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?