Na startu šestého ročníku Würth-Partr Rally Vsetín, která byla závěrečným podnikem letošního šampionátu jednodenních soutěží, nechyběly na konci října ani soutěžní vozy ze zlínské stáje Sparrow Racing Team.
Derniéra s životním výsledkem Václava DunovskéhoNa startu šestého ročníku Würth-Partr Rally Vsetín, která byla závěrečným podnikem letošního šampionátu jednodenních soutěží, nechyběly na konci října ani soutěžní vozy ze zlínské stáje Sparrow Racing Team.
O jednu z největších senzací soutěže se postarala posádka týmové Suzuki Ignis Super 1600 Václav Dunovský a Petr Machů. Poděbradský mladík předvedl na trati svůj životní výkon, navíc také využil správné volby pneumatik, dobrého nastavení podvozku i brzd a vyhrál skupinu A s náskokem téměř deseti sekund na domácího Jaroslava Vančíka startujícího se Švidrnochovým Citroënem C2 S1600. Velmi cenná je také konečná třináctá příčka absolutního pořadí.
Hned následující čtrnácté místo a desáté mezi vozy třídy N4 obsadil Petr Trnovec, který svoji ´evo devítku´ s Miroslavem Staňkem na sedačce spolujezdce dovezl do cíle bez šrámů a jakýchkoliv technických problémů.
Početná ekipa týmových hond nechyběla ani ve Vsetíně. Za volanty stále velmi rychlých civiců se posadili Jaroslavové Vlček a Pešl, po Vyškově letos podruhé Martin Sopúch a na poslední chvíli i Jan Březík, jenž vystřídal pracovně zaneprázdněného Václava Lichovníka.
Jaroslav Vlček s navigátorem Stanislavem Zlámalem se při letošní sprintové derniéře dokázali vyvarovat krizových situací a obsadili ve třídě N2 stříbrnou příčku. V cíli pak jezdec sportovně uznal, že na vítězného Adama Koblihu prostě a jednoduše neměl...
Se svým neoblíbeným povrchem se musel ve Vsetíně potýkat zaskakující Jan Březík. Společně s Pavlem Šivicem vybojovali mezi enkovými šestnáctistovkami třetí místo, když dokázali porazit i pravidelné účastníky jednodenních rallyesprintů Jaroslava Pešla a Radka Juřicu.
Pešl se v první sekci potýkal s vynechávajícím motorem, který jel v některých místech jen na tři válce. Navíc si byl valašskomeziříčský pilot vědom faktu, že dokončení soutěže by pro něj znamenalo zisk konečného republikového stříbra, a tak po několika haváriích jel při zdi a nechtěl udělat další chybu. Pešl s Juřicou nakonec spatřili cílovou rampu jako čtvrtí a mohli slavit!
Na šestém místě ve třídě skončili Martin Sopúch s Martinem Vlčkem. Po odstoupení ve Vyškově se rozhodli vsadit na jinou taktiku, která se však neosvědčila a valašskou soutěží se spíš protrápili.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?