Derniéra s životním výsledkem Václava Dunovského

Dunovský, Václav
Dunovský, Václav, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Pavel Kacerovský 13. listopadu 2009 13:43
Sdílej:

Na startu šestého ročníku Würth-Partr Rally Vsetín, která byla závěrečným podnikem letošního šampionátu jednodenních soutěží, nechyběly na konci října ani soutěžní vozy ze zlínské stáje Sparrow Racing Team.

Derniéra s životním výsledkem Václava DunovskéhoNa startu šestého ročníku Würth-Partr Rally Vsetín, která byla závěrečným podnikem letošního šampionátu jednodenních soutěží, nechyběly na konci října ani soutěžní vozy ze zlínské stáje Sparrow Racing Team.

O jednu z největších senzací soutěže se postarala posádka týmové Suzuki Ignis Super 1600 Václav Dunovský a Petr Machů. Poděbradský mladík předvedl na trati svůj životní výkon, navíc také využil správné volby pneumatik, dobrého nastavení podvozku i brzd a vyhrál skupinu A s náskokem téměř deseti sekund na domácího Jaroslava Vančíka startujícího se Švidrnochovým Citroënem C2 S1600. Velmi cenná je také konečná třináctá příčka absolutního pořadí.

Hned následující čtrnácté místo a desáté mezi vozy třídy N4 obsadil Petr Trnovec, který svoji ´evo devítku´ s Miroslavem Staňkem na sedačce spolujezdce dovezl do cíle bez šrámů a jakýchkoliv technických problémů.

Početná ekipa týmových hond nechyběla ani ve Vsetíně. Za volanty stále velmi rychlých civiců se posadili Jaroslavové Vlček a Pešl, po Vyškově letos podruhé Martin Sopúch a na poslední chvíli i Jan Březík, jenž vystřídal pracovně zaneprázdněného Václava Lichovníka.

Jaroslav Vlček s navigátorem Stanislavem Zlámalem se při letošní sprintové derniéře dokázali vyvarovat krizových situací a obsadili ve třídě N2 stříbrnou příčku. V cíli pak jezdec sportovně uznal, že na vítězného Adama Koblihu prostě a jednoduše neměl...

Se svým neoblíbeným povrchem se musel ve Vsetíně potýkat zaskakující Jan Březík. Společně s Pavlem Šivicem vybojovali mezi enkovými šestnáctistovkami třetí místo, když dokázali porazit i pravidelné účastníky jednodenních rallyesprintů Jaroslava Pešla a Radka Juřicu.

Pešl se v první sekci potýkal s vynechávajícím motorem, který jel v některých místech jen na tři válce. Navíc si byl valašskomeziříčský pilot vědom faktu, že dokončení soutěže by pro něj znamenalo zisk konečného republikového stříbra, a tak po několika haváriích jel při zdi a nechtěl udělat další chybu. Pešl s Juřicou nakonec spatřili cílovou rampu jako čtvrtí a mohli slavit!

Na šestém místě ve třídě skončili Martin Sopúch s Martinem Vlčkem. Po odstoupení ve Vyškově se rozhodli vsadit na jinou taktiku, která se však neosvědčila a valašskou soutěží se spíš protrápili.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.