Na startu šestého ročníku Würth-Partr Rally Vsetín, která byla závěrečným podnikem letošního šampionátu jednodenních soutěží, nechyběly na konci října ani soutěžní vozy ze zlínské stáje Sparrow Racing Team.
Derniéra s životním výsledkem Václava DunovskéhoNa startu šestého ročníku Würth-Partr Rally Vsetín, která byla závěrečným podnikem letošního šampionátu jednodenních soutěží, nechyběly na konci října ani soutěžní vozy ze zlínské stáje Sparrow Racing Team.
O jednu z největších senzací soutěže se postarala posádka týmové Suzuki Ignis Super 1600 Václav Dunovský a Petr Machů. Poděbradský mladík předvedl na trati svůj životní výkon, navíc také využil správné volby pneumatik, dobrého nastavení podvozku i brzd a vyhrál skupinu A s náskokem téměř deseti sekund na domácího Jaroslava Vančíka startujícího se Švidrnochovým Citroënem C2 S1600. Velmi cenná je také konečná třináctá příčka absolutního pořadí.
Hned následující čtrnácté místo a desáté mezi vozy třídy N4 obsadil Petr Trnovec, který svoji ´evo devítku´ s Miroslavem Staňkem na sedačce spolujezdce dovezl do cíle bez šrámů a jakýchkoliv technických problémů.
Početná ekipa týmových hond nechyběla ani ve Vsetíně. Za volanty stále velmi rychlých civiců se posadili Jaroslavové Vlček a Pešl, po Vyškově letos podruhé Martin Sopúch a na poslední chvíli i Jan Březík, jenž vystřídal pracovně zaneprázdněného Václava Lichovníka.
Jaroslav Vlček s navigátorem Stanislavem Zlámalem se při letošní sprintové derniéře dokázali vyvarovat krizových situací a obsadili ve třídě N2 stříbrnou příčku. V cíli pak jezdec sportovně uznal, že na vítězného Adama Koblihu prostě a jednoduše neměl...
Se svým neoblíbeným povrchem se musel ve Vsetíně potýkat zaskakující Jan Březík. Společně s Pavlem Šivicem vybojovali mezi enkovými šestnáctistovkami třetí místo, když dokázali porazit i pravidelné účastníky jednodenních rallyesprintů Jaroslava Pešla a Radka Juřicu.
Pešl se v první sekci potýkal s vynechávajícím motorem, který jel v některých místech jen na tři válce. Navíc si byl valašskomeziříčský pilot vědom faktu, že dokončení soutěže by pro něj znamenalo zisk konečného republikového stříbra, a tak po několika haváriích jel při zdi a nechtěl udělat další chybu. Pešl s Juřicou nakonec spatřili cílovou rampu jako čtvrtí a mohli slavit!
Na šestém místě ve třídě skončili Martin Sopúch s Martinem Vlčkem. Po odstoupení ve Vyškově se rozhodli vsadit na jinou taktiku, která se však neosvědčila a valašskou soutěží se spíš protrápili.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?