Po osmé se o uplynulém víkendu uskutečnilo na autodromu v Sosnové u České Lípy již tradiční GLOBAL ASSISTANCE Setkání Mistrů. V listině přihlášených nechyběl ani letošní nositel titulu mezinárodního mistra České republiky v rally Roman Kresta.
Roman se Setkání mistrů zúčastnil se stejným vozem, se kterým absolvoval celý letošní mistrovský seriál, tedy s Peugeotem 207 S2000. Ten se pro víkendovou akci oblékl do pozměněného designu. "Rozhodnutí startovat na Setkání Mistrů vzešlo z jednání s partnery pár dní před startem podniku, kdy jsme se na všem potřebném dohodli. Start jsme pojali jako poděkování našim fanouškům a partnerům za podporu v celé uplynulé sezóně. Role generálního partnera týmu se pro tuto akci ujala zlínská společnost PSG a.s., která s našim týmem spolupracuje již několik sezón," říká ke startu na Setkání Mistrů Roman Kresta.V kategorii N4 bylo kromě Romana Kresty přihlášených dalších sedm atraktivních soupeřů, mezi kterými nechyběli například letošní vicemistr PWRC Martin Prokop, či účastník projektu MS Pirelli Star Driver Martin Semerád. Romanovi se v jednotlivých rozjížďkách podařilo postupně porazit Karla Trojana, Dana Běhálka, v semifinále Josefa Semeráda a ve finále Martina Semeráda. Dosažený čas 3:06,002 pak znamenal nejen nejlepší dosažený mezi vozy N4, ale i celkově mezi rallye speciály."Ze Sosnové jsem odjížděl spokojen s průběhem akce, i s výsledkem. Je však potřeba podotknout, že jsme ho dosáhli i díky použití speciálních měkkých pneumatik a osychající trati. Například Sébastien Loeb jel oproti všem soupeřům kompletní šotolinový setup, čímž byl v jasné nevýhodě. Velmi mne potěšila atmosféra, kterou dokázali fanoušci rally na autodromu vytvořit a věřím, že si celou akci užili," uzavírá Roman Kresta hodnocení víkendu.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?