Na severu Čech se od pátku uskutečnil závěrečný podnik MMČR v rally a zároveň poslední započítávaný závod Poháru Pirelli.
Kvůli nepřízni počasí byla oproti původnímu programu zkrácená páteční a rovněž tak sobotní. Byly zrušeny rychlostní zkoušky v okolí Liberce, Jablonce nad Nisou a Tanvaldu.
Na programu tak byla pouze pětice rychlostních zkoušek (Staroměstská, Vinecká a Sosnová).Roli favorita do bezezbytku potvrdil Vojtěch Štajf, startující s vozem Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09. Se svojí spolujezdkyní Marcelou Dolečkovou dokázal obsadit osmé místo absolutně a první v rámci Poháru Pirelli.
Ve třídě N4 na druhém místě soutěž dokončil Marcel Tuček (Mitsubishi Lancer EVO IX) a šest bodů za třetí místo si připsal Milan Liška s vozem Mitsubishi Lancer EVO X. Cíl naopak nespatřil Robert Achs, který musel po druhé rychlostní zkoušce odstoupit kvůli poruše převodovky.
Ve třídě N2 dokázal letos poprvé zvítězit v rámci Poháru Pirelli Václav Dunovský, který si tak připsal deset bodů. O dva body méně získal druhý Jan Jakubec, kterého navigoval Pavel Kacerovský. Obě posádky startovali s vozy Honda Civic VTi.
Cíle se tentokráte dočkal rovněž Miroslav Fišer s vozem Ford Fiesta RS, který s tímto vozem startuje ve třídě A7. V rámci Bohemky dokázal letos poprvé zvítězit.
Při neúčasti Hodaně ve třídě A5 měl Bernatík cestu za letošním druhým prvenstvím ulehčenou. Přesto dokázal udržet nervy na úzdě a dokončil mladoboleslavskou soutěž, čímž si připsal deset bodů do hodnocení Poháru Pirelli.
Pohár Pirelli tedy zná i letošního vítěze v rámci MMČR v rally. Stal se jím Vojtěch Štajf, který v letošní sezóně nenašel přemožitele a dokázal zvítězit v šesti, ze sedmi odjetých závodů. Pouze na Šumavě kvůli havárii soutěž nedokončil. Po zásluze tak zvítězil. Na druhém místě skončil Marcel Tuček s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a bronz si z premiérového ročníku odnáší Jan Jakubec (Honda Civic VTi). „Pohár Pirelli i ve svém druhém roce zaznamenal velmi dobrou odezvu od všech zúčastněných a stal se respektovanou soutěží. Již v tuto chvíli pracujeme na přípravě nového ročníku, ve kterém bychom znovu chtěli dát prostor pro řadu novinek a atraktivních změn. Věříme, že i účastníci ocení další zkvalitnění technického zázemí nebo předsezonní testován,“ zhodnotil letošní ročník Poháru Pirelli Zdeněk Vacl ze společnosti Pirelli.
Konečné výsledky Poháru Pirelli 2009– MMČR
1.Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi 50 bodů2. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer 423. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi 34 4. Achs / Langer – Subaru Impreza WRX STi 20 5. Liška/ Jugas – Mitsubishi Lancer EVO X 18
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?