Na severu Čech se od pátku uskutečnil závěrečný podnik MMČR v rally a zároveň poslední započítávaný závod Poháru Pirelli.
Kvůli nepřízni počasí byla oproti původnímu programu zkrácená páteční a rovněž tak sobotní. Byly zrušeny rychlostní zkoušky v okolí Liberce, Jablonce nad Nisou a Tanvaldu.
Na programu tak byla pouze pětice rychlostních zkoušek (Staroměstská, Vinecká a Sosnová).Roli favorita do bezezbytku potvrdil Vojtěch Štajf, startující s vozem Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09. Se svojí spolujezdkyní Marcelou Dolečkovou dokázal obsadit osmé místo absolutně a první v rámci Poháru Pirelli.
Ve třídě N4 na druhém místě soutěž dokončil Marcel Tuček (Mitsubishi Lancer EVO IX) a šest bodů za třetí místo si připsal Milan Liška s vozem Mitsubishi Lancer EVO X. Cíl naopak nespatřil Robert Achs, který musel po druhé rychlostní zkoušce odstoupit kvůli poruše převodovky.
Ve třídě N2 dokázal letos poprvé zvítězit v rámci Poháru Pirelli Václav Dunovský, který si tak připsal deset bodů. O dva body méně získal druhý Jan Jakubec, kterého navigoval Pavel Kacerovský. Obě posádky startovali s vozy Honda Civic VTi.
Cíle se tentokráte dočkal rovněž Miroslav Fišer s vozem Ford Fiesta RS, který s tímto vozem startuje ve třídě A7. V rámci Bohemky dokázal letos poprvé zvítězit.
Při neúčasti Hodaně ve třídě A5 měl Bernatík cestu za letošním druhým prvenstvím ulehčenou. Přesto dokázal udržet nervy na úzdě a dokončil mladoboleslavskou soutěž, čímž si připsal deset bodů do hodnocení Poháru Pirelli.
Pohár Pirelli tedy zná i letošního vítěze v rámci MMČR v rally. Stal se jím Vojtěch Štajf, který v letošní sezóně nenašel přemožitele a dokázal zvítězit v šesti, ze sedmi odjetých závodů. Pouze na Šumavě kvůli havárii soutěž nedokončil. Po zásluze tak zvítězil. Na druhém místě skončil Marcel Tuček s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a bronz si z premiérového ročníku odnáší Jan Jakubec (Honda Civic VTi). „Pohár Pirelli i ve svém druhém roce zaznamenal velmi dobrou odezvu od všech zúčastněných a stal se respektovanou soutěží. Již v tuto chvíli pracujeme na přípravě nového ročníku, ve kterém bychom znovu chtěli dát prostor pro řadu novinek a atraktivních změn. Věříme, že i účastníci ocení další zkvalitnění technického zázemí nebo předsezonní testován,“ zhodnotil letošní ročník Poháru Pirelli Zdeněk Vacl ze společnosti Pirelli.
Konečné výsledky Poháru Pirelli 2009– MMČR
1.Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi 50 bodů2. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer 423. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi 34 4. Achs / Langer – Subaru Impreza WRX STi 20 5. Liška/ Jugas – Mitsubishi Lancer EVO X 18
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?