Bohemka uzavřela letošní Pohár Pirelli

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Marek Felt 28. října 2009 11:18
Sdílej:

Na severu Čech se od pátku uskutečnil závěrečný podnik MMČR v rally a zároveň poslední započítávaný závod Poháru Pirelli.

Kvůli nepřízni počasí byla oproti původnímu programu zkrácená páteční a rovněž tak sobotní. Byly zrušeny rychlostní zkoušky v okolí Liberce, Jablonce nad Nisou a Tanvaldu.

Na programu tak byla pouze pětice rychlostních zkoušek (Staroměstská, Vinecká a Sosnová).Roli favorita do bezezbytku potvrdil Vojtěch Štajf, startující s vozem Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09. Se svojí spolujezdkyní Marcelou Dolečkovou dokázal obsadit osmé místo absolutně a první v rámci Poháru Pirelli.

Ve třídě N4 na druhém místě soutěž dokončil Marcel Tuček (Mitsubishi Lancer EVO IX) a šest bodů za třetí místo si připsal Milan Liška s vozem Mitsubishi Lancer EVO X. Cíl naopak nespatřil Robert Achs, který musel po druhé rychlostní zkoušce odstoupit kvůli poruše převodovky.

Ve třídě N2 dokázal letos poprvé zvítězit v rámci Poháru Pirelli Václav Dunovský, který si tak připsal deset bodů. O dva body méně získal druhý Jan Jakubec, kterého navigoval Pavel Kacerovský. Obě posádky startovali s vozy Honda Civic VTi.

Cíle se tentokráte dočkal rovněž Miroslav Fišer s vozem Ford Fiesta RS, který s tímto vozem startuje ve třídě A7. V rámci Bohemky dokázal letos poprvé zvítězit.

Při neúčasti Hodaně ve třídě A5 měl Bernatík cestu za letošním druhým prvenstvím ulehčenou. Přesto dokázal udržet nervy na úzdě a dokončil mladoboleslavskou soutěž, čímž si připsal deset bodů do hodnocení Poháru Pirelli.

Pohár Pirelli tedy zná i letošního vítěze v rámci MMČR v rally. Stal se jím Vojtěch Štajf, který v letošní sezóně nenašel přemožitele a dokázal zvítězit v šesti, ze sedmi odjetých závodů. Pouze na Šumavě kvůli havárii soutěž nedokončil. Po zásluze tak zvítězil. Na druhém místě skončil Marcel Tuček s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a bronz si z premiérového ročníku odnáší Jan Jakubec (Honda Civic VTi). „Pohár Pirelli i ve svém druhém roce zaznamenal velmi dobrou odezvu od všech zúčastněných a stal se respektovanou soutěží. Již v tuto chvíli pracujeme na přípravě nového ročníku, ve kterém bychom znovu chtěli dát prostor pro řadu novinek a atraktivních změn. Věříme, že i účastníci ocení další zkvalitnění technického zázemí nebo předsezonní testován,“ zhodnotil letošní ročník Poháru Pirelli Zdeněk Vacl ze společnosti Pirelli.

Konečné výsledky Poháru Pirelli 2009– MMČR

1.Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi 50 bodů2. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer 423. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi 34 4. Achs / Langer – Subaru Impreza WRX STi 20 5. Liška/ Jugas – Mitsubishi Lancer EVO X 18

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.