Na severu Čech se od pátku uskutečnil závěrečný podnik MMČR v rally a zároveň poslední započítávaný závod Poháru Pirelli.
Kvůli nepřízni počasí byla oproti původnímu programu zkrácená páteční a rovněž tak sobotní. Byly zrušeny rychlostní zkoušky v okolí Liberce, Jablonce nad Nisou a Tanvaldu.
Na programu tak byla pouze pětice rychlostních zkoušek (Staroměstská, Vinecká a Sosnová).Roli favorita do bezezbytku potvrdil Vojtěch Štajf, startující s vozem Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09. Se svojí spolujezdkyní Marcelou Dolečkovou dokázal obsadit osmé místo absolutně a první v rámci Poháru Pirelli.
Ve třídě N4 na druhém místě soutěž dokončil Marcel Tuček (Mitsubishi Lancer EVO IX) a šest bodů za třetí místo si připsal Milan Liška s vozem Mitsubishi Lancer EVO X. Cíl naopak nespatřil Robert Achs, který musel po druhé rychlostní zkoušce odstoupit kvůli poruše převodovky.
Ve třídě N2 dokázal letos poprvé zvítězit v rámci Poháru Pirelli Václav Dunovský, který si tak připsal deset bodů. O dva body méně získal druhý Jan Jakubec, kterého navigoval Pavel Kacerovský. Obě posádky startovali s vozy Honda Civic VTi.
Cíle se tentokráte dočkal rovněž Miroslav Fišer s vozem Ford Fiesta RS, který s tímto vozem startuje ve třídě A7. V rámci Bohemky dokázal letos poprvé zvítězit.
Při neúčasti Hodaně ve třídě A5 měl Bernatík cestu za letošním druhým prvenstvím ulehčenou. Přesto dokázal udržet nervy na úzdě a dokončil mladoboleslavskou soutěž, čímž si připsal deset bodů do hodnocení Poháru Pirelli.
Pohár Pirelli tedy zná i letošního vítěze v rámci MMČR v rally. Stal se jím Vojtěch Štajf, který v letošní sezóně nenašel přemožitele a dokázal zvítězit v šesti, ze sedmi odjetých závodů. Pouze na Šumavě kvůli havárii soutěž nedokončil. Po zásluze tak zvítězil. Na druhém místě skončil Marcel Tuček s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a bronz si z premiérového ročníku odnáší Jan Jakubec (Honda Civic VTi). „Pohár Pirelli i ve svém druhém roce zaznamenal velmi dobrou odezvu od všech zúčastněných a stal se respektovanou soutěží. Již v tuto chvíli pracujeme na přípravě nového ročníku, ve kterém bychom znovu chtěli dát prostor pro řadu novinek a atraktivních změn. Věříme, že i účastníci ocení další zkvalitnění technického zázemí nebo předsezonní testován,“ zhodnotil letošní ročník Poháru Pirelli Zdeněk Vacl ze společnosti Pirelli.
Konečné výsledky Poháru Pirelli 2009– MMČR
1.Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi 50 bodů2. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer 423. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi 34 4. Achs / Langer – Subaru Impreza WRX STi 20 5. Liška/ Jugas – Mitsubishi Lancer EVO X 18
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.