Bez jakéhokoliv tlaku na výsledek či bodový zisk mohli jet na tratích vsetínské sprintrally Václav Pech a Petr Uhel. Do cíle přesto dovezli bílomodročerný hatchback Subaru Impreza WRX STI na výborné čtvrté příčce.
Čest vézt startovní číslo 1 měl na výtečně obsazeném závěrečném mistrovském podniku domácí rallysprintové sezóny vůz Subaru Impreza WRX STI, který vodila posádka letošních vicemistrů republiky ve „velkých soutěžích“ Václav Pech – Petr Uhel. Soutěž zahájili skvělým třetím časem, po šestém a čtvrtém nejlepším výkonu ve společnosti několika vozů kategorií WRC a Super 2000 jim patřila po první třetině rally šestá pozice, jen s půlsekundovým odstupem na čtvrtou příčku. I zbytek soutěže proběhl v podobném duchu, přišly další dva třetí časy a protože ani na následujících testech neklesli Plzeňané hlouběji než na sedmé místo ve výsledcích jednotlivých rychlostních zkoušek, v konečném pořadí jim patřila čtvrtá pozice.
A to za vítězem Valouškem pilotujícím vůz WRC, stříbrným novopečeným sprintovým šampiónem Orsákem a bronzovým Polákem Grzybem, který doplňoval technickou rozmanitost nejlepšího tria o kategorii Super 2000. Poháry za třetí místo si nakonec Václav s Petrem přeci jen odvezli, protože MČR v rallysprintu je otevřeno pouze pro jezdce s českou licencí."My jeli v klidu a soutěž jsme si především užívali," usmíval se v cíli mnohonásobný domácí šampión Pech. "V úvodu jsem si samozřejmě zvykal na vlastnosti odlišného sportovního nářadí, postupně jsem ale své zacházení s vozem přizpůsoboval jeho charakteru. Moc se nám to s Petrem líbilo, auto bylo na uklouzaném povrchu poslušné, ale zároveň i hravé."ně téměř neznámým vozem porazili i soupeře závodící s plným nasazením o mistrovský titul," raduje se z úspěšného reparátu po nevydařené Rally Jeseníky pražský jezdec.
S výkonem svých soupeřů a kamarádů byl nadmíru spokojen i Vojtěch Štajf, působící na Valašsku v nezvyklé roli týmového šéfa: "Vašek s Petrem předvedli výborný výkon – vždyť na starších pneumatikách a s pro
"Start Vaška s Petrem navíc splnil hlavní cíl – dozvěděli jsme se o autě zase velkou spoustu nových poznatků, víme například, že prostor pro další vylepšení jeho jízdních vlastností můžeme hledat ve vývoji programů středového diferenciálu. Před zimní prací na vylepšení našeho auta pro nadcházející sezónu nás zkrátka tenhle start posunul ve spoustě záležitostí o velký kus kupředu."
Dodejme ještě informace ze zákulisí Subaru Czech Rally Teamu – tým se v rámci testování objeví i na závěrečné soutěži Rallye Cupu v Kralovicích, kde bude premiérově nasazen kromě osvědčeného auta také pečlivě připravovaný druhý vůz. Na prosincovém Pražském rallysprintu pak tradičně vyrazí bílomodročerné barvy v plné zbroji, kromě dvou hatchbacků bude tedy na startu i starší vůz Jiřího Vacka. Startu mikulášské soutěže se nemůže dočkat ani dobře známý týmový patron, herec a bavič Petr Čtvrtníček.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?