Bez jakéhokoliv tlaku na výsledek či bodový zisk mohli jet na tratích vsetínské sprintrally Václav Pech a Petr Uhel. Do cíle přesto dovezli bílomodročerný hatchback Subaru Impreza WRX STI na výborné čtvrté příčce.
Čest vézt startovní číslo 1 měl na výtečně obsazeném závěrečném mistrovském podniku domácí rallysprintové sezóny vůz Subaru Impreza WRX STI, který vodila posádka letošních vicemistrů republiky ve „velkých soutěžích“ Václav Pech – Petr Uhel. Soutěž zahájili skvělým třetím časem, po šestém a čtvrtém nejlepším výkonu ve společnosti několika vozů kategorií WRC a Super 2000 jim patřila po první třetině rally šestá pozice, jen s půlsekundovým odstupem na čtvrtou příčku. I zbytek soutěže proběhl v podobném duchu, přišly další dva třetí časy a protože ani na následujících testech neklesli Plzeňané hlouběji než na sedmé místo ve výsledcích jednotlivých rychlostních zkoušek, v konečném pořadí jim patřila čtvrtá pozice.
A to za vítězem Valouškem pilotujícím vůz WRC, stříbrným novopečeným sprintovým šampiónem Orsákem a bronzovým Polákem Grzybem, který doplňoval technickou rozmanitost nejlepšího tria o kategorii Super 2000. Poháry za třetí místo si nakonec Václav s Petrem přeci jen odvezli, protože MČR v rallysprintu je otevřeno pouze pro jezdce s českou licencí."My jeli v klidu a soutěž jsme si především užívali," usmíval se v cíli mnohonásobný domácí šampión Pech. "V úvodu jsem si samozřejmě zvykal na vlastnosti odlišného sportovního nářadí, postupně jsem ale své zacházení s vozem přizpůsoboval jeho charakteru. Moc se nám to s Petrem líbilo, auto bylo na uklouzaném povrchu poslušné, ale zároveň i hravé."ně téměř neznámým vozem porazili i soupeře závodící s plným nasazením o mistrovský titul," raduje se z úspěšného reparátu po nevydařené Rally Jeseníky pražský jezdec.
S výkonem svých soupeřů a kamarádů byl nadmíru spokojen i Vojtěch Štajf, působící na Valašsku v nezvyklé roli týmového šéfa: "Vašek s Petrem předvedli výborný výkon – vždyť na starších pneumatikách a s pro
"Start Vaška s Petrem navíc splnil hlavní cíl – dozvěděli jsme se o autě zase velkou spoustu nových poznatků, víme například, že prostor pro další vylepšení jeho jízdních vlastností můžeme hledat ve vývoji programů středového diferenciálu. Před zimní prací na vylepšení našeho auta pro nadcházející sezónu nás zkrátka tenhle start posunul ve spoustě záležitostí o velký kus kupředu."
Dodejme ještě informace ze zákulisí Subaru Czech Rally Teamu – tým se v rámci testování objeví i na závěrečné soutěži Rallye Cupu v Kralovicích, kde bude premiérově nasazen kromě osvědčeného auta také pečlivě připravovaný druhý vůz. Na prosincovém Pražském rallysprintu pak tradičně vyrazí bílomodročerné barvy v plné zbroji, kromě dvou hatchbacků bude tedy na startu i starší vůz Jiřího Vacka. Startu mikulášské soutěže se nemůže dočkat ani dobře známý týmový patron, herec a bavič Petr Čtvrtníček.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.