Na vsetínském rallysprintu zakončí posádka Tomáš Enge - Michal Ernst letošní úspěšné vystoupení CNG Seznam.cz Rally Teamu na poli mistrovství České republiky sprintrally. Po smolných závodech ve Vyškově a Jeseníkách by proto dvojice s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG opět chtěla promluvit do pořadí na příčkách nejvyšších.
Na Vsetínsku to ale posádka Enge - Ernst nebude mít vůbec jednoduché. Valašské soutěže jsou charakteristické obtížnými rychlostními zkouškami, na kterých jsou místní jezdci mimořádně rychlí. Svojí náročností i kvalitou startovního pole se poslední podnik sezóny může směle srovnávat s Rallysprintem Kopná, vždyť do závodu je kromě jiných přihlášeno sedm vozů kategorie S2000 a čtyři WRC.
CNG Seznam.cz Rally Team ale do Vsetína odjíždí s odhodláním i velkými ambicemi, které jsou podpořeny poznatky z posledního testování. Speciál na stlačený zemní plyn se totiž opět podařilo posunout výkonově dál tak, aby mohl směle soupeřit s ostatními produkčními auty na benzín.
Tomáš Enge: "Testy před Vsetínem byly mimořádně důkladné, vyzkoušeli jsme asi nejvíc nových variant nastavení za celý rok. Pokud jde o závod, bude to podobné jako na Kopné či Barumce. Místní jezdci znají tratě velice dobře, na domácí půdě jsou vždy velmi silní. Navíc je ve startovní listině množství vozů specifikace WRC a S2000, takže pro naše plynové Mitsubishi bude úspěchem umístění do desátého místa."
Michal Ernst: "Ve Vsetíně nás čekají tradičně těžké zkoušky. Jejich obtížnost může zvýšit i odtávající sníh podél cest, kterého na Valašsku napadlo opravdu hodně. Podobně jako na Kopné se ve Vsetíně sejde mimořádně velká konkurence, takže uvidíme, samozřejmě se budeme snažit o co nejlepší výsledek. K tomu by nám měly dopomoci nové poznatky z posledních testů, které byly znovu velice přínosné, a které náš Lancer EVO IX CNG opět o něco zrychlily."
Rally Vsetín 2009 má na programu osm rychlostních testů, první z nich startuje v sobotu 24. října v 8:43 hod. ráno. Vítězná posádka se pak na cílové rampě objeví deset minut před šestnáctou hodinou. Posádka Tomáš Enge - Michal Ernst poveze na modrobílém voze Mitsubishi Lancer EVO IX CNG startovní číslo 16
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.