Na vsetínském rallysprintu zakončí posádka Tomáš Enge - Michal Ernst letošní úspěšné vystoupení CNG Seznam.cz Rally Teamu na poli mistrovství České republiky sprintrally. Po smolných závodech ve Vyškově a Jeseníkách by proto dvojice s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG opět chtěla promluvit do pořadí na příčkách nejvyšších.
Na Vsetínsku to ale posádka Enge - Ernst nebude mít vůbec jednoduché. Valašské soutěže jsou charakteristické obtížnými rychlostními zkouškami, na kterých jsou místní jezdci mimořádně rychlí. Svojí náročností i kvalitou startovního pole se poslední podnik sezóny může směle srovnávat s Rallysprintem Kopná, vždyť do závodu je kromě jiných přihlášeno sedm vozů kategorie S2000 a čtyři WRC.
CNG Seznam.cz Rally Team ale do Vsetína odjíždí s odhodláním i velkými ambicemi, které jsou podpořeny poznatky z posledního testování. Speciál na stlačený zemní plyn se totiž opět podařilo posunout výkonově dál tak, aby mohl směle soupeřit s ostatními produkčními auty na benzín.
Tomáš Enge: "Testy před Vsetínem byly mimořádně důkladné, vyzkoušeli jsme asi nejvíc nových variant nastavení za celý rok. Pokud jde o závod, bude to podobné jako na Kopné či Barumce. Místní jezdci znají tratě velice dobře, na domácí půdě jsou vždy velmi silní. Navíc je ve startovní listině množství vozů specifikace WRC a S2000, takže pro naše plynové Mitsubishi bude úspěchem umístění do desátého místa."
Michal Ernst: "Ve Vsetíně nás čekají tradičně těžké zkoušky. Jejich obtížnost může zvýšit i odtávající sníh podél cest, kterého na Valašsku napadlo opravdu hodně. Podobně jako na Kopné se ve Vsetíně sejde mimořádně velká konkurence, takže uvidíme, samozřejmě se budeme snažit o co nejlepší výsledek. K tomu by nám měly dopomoci nové poznatky z posledních testů, které byly znovu velice přínosné, a které náš Lancer EVO IX CNG opět o něco zrychlily."
Rally Vsetín 2009 má na programu osm rychlostních testů, první z nich startuje v sobotu 24. října v 8:43 hod. ráno. Vítězná posádka se pak na cílové rampě objeví deset minut před šestnáctou hodinou. Posádka Tomáš Enge - Michal Ernst poveze na modrobílém voze Mitsubishi Lancer EVO IX CNG startovní číslo 16
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.