Semerád s Ceplechou přivážejí stříbro z Lausitz Rally

Lausitz Rallye (GER)
Lausitz Rallye (GER), foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Tomáš Urban 19. října 2009 15:32
Sdílej:

Martin Semerád si z německé Lausitz Rally odváží poháry za cenné druhé místo a sahal i po vítězství.

Poslední díl německého Mistrovství republiky v rally se o uplynulém víkendu uskutečnilo v oblasti nazývané jako Lausitz, nedaleko města Weiswasser. Oblast silně poznamenaná těžbou hnědého uhlí v obrovských povrchových dolech nabízí dostatek tratí a prostoru k uskutečnění náročné šotolinové soutěže, která je jezdecky i divácky velmi oblíbená. Stejně jako v předchozích letech zavítalo do Německa velké množství českých a polských fanoušků, možná i z toho důvodu, že Lausitz Rally je zařazena do Česko - Polsko - Německého Lausitz cupu, kam mimo jiné patří i česká Rally Lužické hory.  Pro tým Sherlog Racing a hlavně pro posádku Martin Semerád - Bohuslav Ceplecha byla Lausitz Rally vítanou možností jak se prezentovat v zahraničí a současně jak testovat před nadcházející soutěží Mistrovství světa, britskou Rally of Wales, které se Martin Semerád již za týden zúčastní v rámci projektu Pirelli Stars Driver. Jeden z nejnadějnějších mladých soutěžních jezdců současné české rallyové scény Martin Semerád již v loňském roce na Lausitz Rally odstartoval a byla to v jeho osmnácti letech první zkušenost se šotolinovými rychlostními zkouškami. O rok později se tedy "sherlog junior" na místo činu vrátil opět po boku zkušeného spolujezdce Bohuslava Ceplechy, aby si ověřil kam se za 12 měsíců účinkování v soutěžích Mistrovství světa a současně za jeden rok v silném produkčním Mitsubishi posunul. "Šotolinové rychlostní zkoušky mi obecně hodně sedí a jízdu smykem si užívám. S naším týmovým Mitsubishi je to velká zábava. Trať německé Lausitz Rally se v některých pasážích hodně podobala Britské Rally a spolu s nepříznivým počasím a množstvím bláta jsme měli nasimulovaný dobrý test před poslední soutěží Mistrovství světa," říká juniorský závodník Martin Semerád.

 Modrobílé Mitsubishi Lancer EVO IX Sherlog Racing Teamu s Martinem Semerádem vstoupilo v pátek odpoledne do soutěže velmi zostra a v cíli první etapy, jejíž závěr se odjel již za tmy, se posádka Semerád - Ceplecha usadila na celkovém druhém místě za novým mistrem Německa Gassnerem juniorem na stejném voze. "V pátek se nám jelo velmi dobře, bez zbytečného rizika, a proto jsme byli trochu překvapeni naším hodně dobrým umístěním. Byl to začátek soutěže a hodně toho ještě bylo před námi. Nedělali jsme tedy z toho velké závěry a v sobotu v klidu odstartovali do druhé etapy. Hned první rychlostní zkouška nám hodně sedla a i přesto, že jsem probrzdil jedno z mnoha odbočení v lese, jsme test vyhráli a dostali se o devět sekund před Gassnera," popisoval úvod soutěže Martin Semerád. I další průběh soutěže byl ve znamení vteřinových rozdílů na rychlostních zkouškách mezi mladíky Semerádem juniorem a Gassnerem juniorem. Až do rychlostní zkoušky číslo 8, kde Martin Semerád udělal v divácké aréně chybu, která jej stála asi 10 vteřin. "Po průjezdu skokem a brodem jsem byl dlouhý na brzdách a nepočítal jsem s takovým množstvím bláta. Auto už nezatočilo a my jsme se zapíchli do bariéry z písku. Podařilo se ale hned vycouvat a naše auto nebylo naštěstí nijak poškozeno. Do poslední rychlostní zkoušky jsme šli už radši klidněji a Hermann Gassner nám ještě 8 vteřin přidal. I z druhého místa máme ale obrovskou radost, protože jsme celou soutěž dokázali držet kontakt se špičkou, auto fungovalo skvěle, udělali jsme jen minimum chyb a celkově to byl velmi dobrý test před Britskou Rally," uzavírá Martin Semerád.

 Ve startovním poli německé Lausitz Rally se ale objevilo i druhé Mitsubishi Sherlog Racing Teamu se jménem Semerád na okně. Martinův otec Josef Semerád si přijel do Německa zazávodit na šotolině a užít si tak závěr sezóny na svém oblíbeném povrchu. "Neměli jsme příliš velké ambice před startem a nejdůležitější pro náš tým byla účast Martina. My jsme jej doplňovali a samozřejmě jsem stále sledoval jak mladý jede. Měl jsem radost, že Martin udělal za ten rok tak velký výkonnostní růst. Potvrdilo se, že ta cesta kterou jdeme je správná a i přes problémy, které kluky v Mistrovství světa provázejí, jsou na nich ty získané zkušenosti obrovsky vidět. Martin povyrostl i psychicky, kdy do poslední rychlostní zkoušky už nešel bezhlavě s vidinou vítězství, ale radši na jistotu závod dokončil a pojistil si druhé místo. Úkol v Německu potrénovat na Britskou Rally, neublížit autu splnil na 100% a jako třešnička na dortu je to druhé místo. S Romanem, pro něhož to byla první šotolinová soutěž, jsme si rally užili a zkusili si i několik hodně dlouhých skoků. Při jednom z nich jsme bohužel také trochu poškodili naše auto, což mělo následně vliv na jeho výkon. Stlačila se nám hadice k intercooleru, ale nechtěli jsme už zbytečně jít víc do materiálu, a tak jsme závod už jen dokončili na jistotu. Za povšimnutí také stojí, že až do šesté rychlostní zkoušky byli na prvních šesti místech jen zástupci třech soutěžáckých rodin a to Semerádů, Gassnerů a Waleneweinů," říkal v cíli celkově osmý Josef Semerád, kterého na Lausitz Rally navigoval spolujezdec Roman Niemetz.  Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou ani příliš nestačili skvělé druhé místo na Lausitz Rally oslavit a v tuto chvíli se již připravují ve velšském Cardifu, centru nadcházející soutěže Mistrovství světa na Rally of Wales, která bude současně jejich posledním vystoupením v týmu Pirelli Star Driver, kde společně s dalšími pěti vybranými talentovanými posádkami z celého světa soutěží a poznávají tratě světové rally s Mitsubishi Lancer EVO X.

 

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?