Martin Semerád si z německé Lausitz Rally odváží poháry za cenné druhé místo a sahal i po vítězství.
Poslední díl německého Mistrovství republiky v rally se o uplynulém víkendu uskutečnilo v oblasti nazývané jako Lausitz, nedaleko města Weiswasser. Oblast silně poznamenaná těžbou hnědého uhlí v obrovských povrchových dolech nabízí dostatek tratí a prostoru k uskutečnění náročné šotolinové soutěže, která je jezdecky i divácky velmi oblíbená. Stejně jako v předchozích letech zavítalo do Německa velké množství českých a polských fanoušků, možná i z toho důvodu, že Lausitz Rally je zařazena do Česko - Polsko - Německého Lausitz cupu, kam mimo jiné patří i česká Rally Lužické hory. Pro tým Sherlog Racing a hlavně pro posádku Martin Semerád - Bohuslav Ceplecha byla Lausitz Rally vítanou možností jak se prezentovat v zahraničí a současně jak testovat před nadcházející soutěží Mistrovství světa, britskou Rally of Wales, které se Martin Semerád již za týden zúčastní v rámci projektu Pirelli Stars Driver. Jeden z nejnadějnějších mladých soutěžních jezdců současné české rallyové scény Martin Semerád již v loňském roce na Lausitz Rally odstartoval a byla to v jeho osmnácti letech první zkušenost se šotolinovými rychlostními zkouškami. O rok později se tedy "sherlog junior" na místo činu vrátil opět po boku zkušeného spolujezdce Bohuslava Ceplechy, aby si ověřil kam se za 12 měsíců účinkování v soutěžích Mistrovství světa a současně za jeden rok v silném produkčním Mitsubishi posunul. "Šotolinové rychlostní zkoušky mi obecně hodně sedí a jízdu smykem si užívám. S naším týmovým Mitsubishi je to velká zábava. Trať německé Lausitz Rally se v některých pasážích hodně podobala Britské Rally a spolu s nepříznivým počasím a množstvím bláta jsme měli nasimulovaný dobrý test před poslední soutěží Mistrovství světa," říká juniorský závodník Martin Semerád.
Modrobílé Mitsubishi Lancer EVO IX Sherlog Racing Teamu s Martinem Semerádem vstoupilo v pátek odpoledne do soutěže velmi zostra a v cíli první etapy, jejíž závěr se odjel již za tmy, se posádka Semerád - Ceplecha usadila na celkovém druhém místě za novým mistrem Německa Gassnerem juniorem na stejném voze. "V pátek se nám jelo velmi dobře, bez zbytečného rizika, a proto jsme byli trochu překvapeni naším hodně dobrým umístěním. Byl to začátek soutěže a hodně toho ještě bylo před námi. Nedělali jsme tedy z toho velké závěry a v sobotu v klidu odstartovali do druhé etapy. Hned první rychlostní zkouška nám hodně sedla a i přesto, že jsem probrzdil jedno z mnoha odbočení v lese, jsme test vyhráli a dostali se o devět sekund před Gassnera," popisoval úvod soutěže Martin Semerád. I další průběh soutěže byl ve znamení vteřinových rozdílů na rychlostních zkouškách mezi mladíky Semerádem juniorem a Gassnerem juniorem. Až do rychlostní zkoušky číslo 8, kde Martin Semerád udělal v divácké aréně chybu, která jej stála asi 10 vteřin. "Po průjezdu skokem a brodem jsem byl dlouhý na brzdách a nepočítal jsem s takovým množstvím bláta. Auto už nezatočilo a my jsme se zapíchli do bariéry z písku. Podařilo se ale hned vycouvat a naše auto nebylo naštěstí nijak poškozeno. Do poslední rychlostní zkoušky jsme šli už radši klidněji a Hermann Gassner nám ještě 8 vteřin přidal. I z druhého místa máme ale obrovskou radost, protože jsme celou soutěž dokázali držet kontakt se špičkou, auto fungovalo skvěle, udělali jsme jen minimum chyb a celkově to byl velmi dobrý test před Britskou Rally," uzavírá Martin Semerád.
Ve startovním poli německé Lausitz Rally se ale objevilo i druhé Mitsubishi Sherlog Racing Teamu se jménem Semerád na okně. Martinův otec Josef Semerád si přijel do Německa zazávodit na šotolině a užít si tak závěr sezóny na svém oblíbeném povrchu. "Neměli jsme příliš velké ambice před startem a nejdůležitější pro náš tým byla účast Martina. My jsme jej doplňovali a samozřejmě jsem stále sledoval jak mladý jede. Měl jsem radost, že Martin udělal za ten rok tak velký výkonnostní růst. Potvrdilo se, že ta cesta kterou jdeme je správná a i přes problémy, které kluky v Mistrovství světa provázejí, jsou na nich ty získané zkušenosti obrovsky vidět. Martin povyrostl i psychicky, kdy do poslední rychlostní zkoušky už nešel bezhlavě s vidinou vítězství, ale radši na jistotu závod dokončil a pojistil si druhé místo. Úkol v Německu potrénovat na Britskou Rally, neublížit autu splnil na 100% a jako třešnička na dortu je to druhé místo. S Romanem, pro něhož to byla první šotolinová soutěž, jsme si rally užili a zkusili si i několik hodně dlouhých skoků. Při jednom z nich jsme bohužel také trochu poškodili naše auto, což mělo následně vliv na jeho výkon. Stlačila se nám hadice k intercooleru, ale nechtěli jsme už zbytečně jít víc do materiálu, a tak jsme závod už jen dokončili na jistotu. Za povšimnutí také stojí, že až do šesté rychlostní zkoušky byli na prvních šesti místech jen zástupci třech soutěžáckých rodin a to Semerádů, Gassnerů a Waleneweinů," říkal v cíli celkově osmý Josef Semerád, kterého na Lausitz Rally navigoval spolujezdec Roman Niemetz. Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou ani příliš nestačili skvělé druhé místo na Lausitz Rally oslavit a v tuto chvíli se již připravují ve velšském Cardifu, centru nadcházející soutěže Mistrovství světa na Rally of Wales, která bude současně jejich posledním vystoupením v týmu Pirelli Star Driver, kde společně s dalšími pěti vybranými talentovanými posádkami z celého světa soutěží a poznávají tratě světové rally s Mitsubishi Lancer EVO X.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.