Ani letos nebude v harmonogramu XXXVI. Rally Bohemia pořádané 16. – 17. října chybět divácká superspeciální rychlostní zkouška v Global Assistance Racing Areně Česká Lípa. Letos poprvé je ale v první zatáčce nebudou strašit betonové bariéry.
Ať si kdo chce a co chce říká, paralelní rychlostní zkouška v Sosnové patří k Rally Bohemia, jako k velbloudovi hrb. Spojení rallyecrossové a motokárové dráhy, spolu s přemostěním a rozdělením startovní a cílové rovinky, nabídlo divácky atraktivní závodění muže proti muži. Na trati se odehrálo nespočet soubojů soutěžních, autokrosových i rallyecrossových speciálů. Daní za atraktivní podívanou bylo rozdělení první zatáčky po startu betonovými bariérami, na nichž ale končily šance nejednoho z hvězdných jezdců. Z těch nejznámějších jmenujme například Toniho Gardemeistera, Romana Krestu, nebo Tomáše i Štěpána Vojtěchovy. Letošní stavební úpravy v Sosnové, díky kterým můžete po absolvování kurzu bezpečné jízdy požádat o odpočet trestných bodů z karty řidiče, sebou přinesly i pozitivum v podobě stavebních úprav obávané první zatáčky. Vnitřní dráha totiž končí o několik desítek metrů dříve a nepříjemný průjezd kolem bariér je nahrazen ostrou zatáčkou, která jej zavede na motokárovou dráhu. Ředitel autodromu Pavel Dušánek k tomu dodává: "Věříme, že tato změna potěší jak jezdce, tak diváky a přinese ještě atraktivnější průjezdy. Jezdci nebudou svazováni obavou z poškození auta a budou moci plně předvést své umění. Vnější dráha umožní rychlé a široké průjezdy, zatímco ta vnitřní si přímo říká o zatažení ruční brzdy."
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?