O uplynulém víkendu se v okolí Šternberku uskutečnil letošní předposlední rallysprintový podnik. V rámci AZ Pneu Rally Jeseníky nechyběla na startu ani příbramská dvojice ve složení Josef Peták a Alena Benešová, kteří startovali s vozem Peugeot 207 S2000.
Peták s Benešovou nevstoupili do soutěže nejlépe. Na prvním měřeném úseku zajel příbramský jezdec sedmý nejrychlejší čas, což určitě nebylo dle představ loňského rallysprintového šampiona. Na druhé RZ však obsadil s minimální ztrátou druhé místo a posunul se na průběžné třetí místo. "Začátek soutěže mi vůbec nevyšel. Nemohl jsem najít správné tempo," řekl v prvním servisu rozpačitě Peták.
Lepší to však nebylo ani ve druhé sekci soutěže, která obsahovala celkem devět rychlostních zkoušek o celkové délce 77. kilometrů. Před příbramskou smíšenou posádku se posunul Karel Trněný, startující s vozem Škoda Fabia WRC.
V závěrečné sekci sice Peták s Benešovou poskočili opět na třetí místo celkově, přesto nebyl jezdec modro-bílého Peugeotu 207 S2000 spokojen. "Za celou soutěž se mi nepodařilo najít správné tempo. Jelo se mi hodně blbě a byl jsem ze svého výkonu nespokojený. Díky výpadkům jsme skončili sice na třetím místě a udrželi si malou naději na zisk mistrovského titulu, přesto to byla jen slabá náplast. Vůz sice fungoval opět skvěle, za což musím poděkovat mechanikům, ale mezičlánek mezi volantem a sedačkou tentokrát naprosto nefungoval. Jinak samotný závod byl dobře připravený. Příjemné bylo, jak pořadatele vše připravili již na samotné seznamovací jízdy. Jedinou drobnou vadou bylo, že se vydával itinerář až v pátek ráno. Jinak tratě byly rovněž pěkné, náročně, a to i přes rychlejší charakter. Myslím si, že celkově se Rally Jeseníky pořadatelům povedla," zhodnotil předposlední rallysprintový podnik Josef Peták.
Dalším závodem posádky Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová bude poslední díl velkého šampionátu, kterým bude netradičně na konec sezóny Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Posádka Peugeotu 207 S2000 by jistě ráda navázala na třetí místo z domácí Rally Příbram.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?