O uplynulém víkendu se v okolí Šternberku uskutečnil letošní předposlední rallysprintový podnik. V rámci AZ Pneu Rally Jeseníky nechyběla na startu ani příbramská dvojice ve složení Josef Peták a Alena Benešová, kteří startovali s vozem Peugeot 207 S2000.
Peták s Benešovou nevstoupili do soutěže nejlépe. Na prvním měřeném úseku zajel příbramský jezdec sedmý nejrychlejší čas, což určitě nebylo dle představ loňského rallysprintového šampiona. Na druhé RZ však obsadil s minimální ztrátou druhé místo a posunul se na průběžné třetí místo. "Začátek soutěže mi vůbec nevyšel. Nemohl jsem najít správné tempo," řekl v prvním servisu rozpačitě Peták.
Lepší to však nebylo ani ve druhé sekci soutěže, která obsahovala celkem devět rychlostních zkoušek o celkové délce 77. kilometrů. Před příbramskou smíšenou posádku se posunul Karel Trněný, startující s vozem Škoda Fabia WRC.
V závěrečné sekci sice Peták s Benešovou poskočili opět na třetí místo celkově, přesto nebyl jezdec modro-bílého Peugeotu 207 S2000 spokojen. "Za celou soutěž se mi nepodařilo najít správné tempo. Jelo se mi hodně blbě a byl jsem ze svého výkonu nespokojený. Díky výpadkům jsme skončili sice na třetím místě a udrželi si malou naději na zisk mistrovského titulu, přesto to byla jen slabá náplast. Vůz sice fungoval opět skvěle, za což musím poděkovat mechanikům, ale mezičlánek mezi volantem a sedačkou tentokrát naprosto nefungoval. Jinak samotný závod byl dobře připravený. Příjemné bylo, jak pořadatele vše připravili již na samotné seznamovací jízdy. Jedinou drobnou vadou bylo, že se vydával itinerář až v pátek ráno. Jinak tratě byly rovněž pěkné, náročně, a to i přes rychlejší charakter. Myslím si, že celkově se Rally Jeseníky pořadatelům povedla," zhodnotil předposlední rallysprintový podnik Josef Peták.
Dalším závodem posádky Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová bude poslední díl velkého šampionátu, kterým bude netradičně na konec sezóny Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Posádka Peugeotu 207 S2000 by jistě ráda navázala na třetí místo z domácí Rally Příbram.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?