O uplynulém víkendu se v okolí Šternberku uskutečnil letošní předposlední rallysprintový podnik. V rámci AZ Pneu Rally Jeseníky nechyběla na startu ani příbramská dvojice ve složení Josef Peták a Alena Benešová, kteří startovali s vozem Peugeot 207 S2000.
Peták s Benešovou nevstoupili do soutěže nejlépe. Na prvním měřeném úseku zajel příbramský jezdec sedmý nejrychlejší čas, což určitě nebylo dle představ loňského rallysprintového šampiona. Na druhé RZ však obsadil s minimální ztrátou druhé místo a posunul se na průběžné třetí místo. "Začátek soutěže mi vůbec nevyšel. Nemohl jsem najít správné tempo," řekl v prvním servisu rozpačitě Peták.
Lepší to však nebylo ani ve druhé sekci soutěže, která obsahovala celkem devět rychlostních zkoušek o celkové délce 77. kilometrů. Před příbramskou smíšenou posádku se posunul Karel Trněný, startující s vozem Škoda Fabia WRC.
V závěrečné sekci sice Peták s Benešovou poskočili opět na třetí místo celkově, přesto nebyl jezdec modro-bílého Peugeotu 207 S2000 spokojen. "Za celou soutěž se mi nepodařilo najít správné tempo. Jelo se mi hodně blbě a byl jsem ze svého výkonu nespokojený. Díky výpadkům jsme skončili sice na třetím místě a udrželi si malou naději na zisk mistrovského titulu, přesto to byla jen slabá náplast. Vůz sice fungoval opět skvěle, za což musím poděkovat mechanikům, ale mezičlánek mezi volantem a sedačkou tentokrát naprosto nefungoval. Jinak samotný závod byl dobře připravený. Příjemné bylo, jak pořadatele vše připravili již na samotné seznamovací jízdy. Jedinou drobnou vadou bylo, že se vydával itinerář až v pátek ráno. Jinak tratě byly rovněž pěkné, náročně, a to i přes rychlejší charakter. Myslím si, že celkově se Rally Jeseníky pořadatelům povedla," zhodnotil předposlední rallysprintový podnik Josef Peták.
Dalším závodem posádky Hroch Rally Teamu ve složení Josef Peták a Alena Benešová bude poslední díl velkého šampionátu, kterým bude netradičně na konec sezóny Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Posádka Peugeotu 207 S2000 by jistě ráda navázala na třetí místo z domácí Rally Příbram.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.