Seznam posádek přihlášených ke startu na XXXVI. Rally Bohemia čítá více než slušných 74 položek. Startovní číslo 1. poveze na svém továrním voze Škoda Fabia Super 2000 Juho Hänninen z Finska.
Největší radost pořadatelům XXXVI. Rally Bohemia udělali svými přihláškami členové továrního týmu Škoda motorsport. Posádky Juho Hänninen – Mikko Markkula a Jan Kopecký – Petr Starý s vozy Škoda Fabia Super 2000 sklízí po celou letošní sezonu úspěchy v IRC, mistrovství Evropy i v mistrovství světa. Zatímco Hänninen pojede na Rally Bohemia poprvé, Jan Kopecký zde již dvakrát dokázal vyhrát a to v letech 2004 a 2005.
Škodu Fabia Super 2000 provozovanou privátním týmem bude mít k dispozici i nadějný dvacetiletý Nor Andreas Mikkelsen, který má navzdory svému mládí, již tříleté zkušenosti ze světového šampionátu.
Velkou pozornost na sebe bude poutat i souboj o trůn mezinárodního mistra České republiky mezi Romanem Krestou a Václavem Pechem. Kresta, startující s Peugeotem 207 Super 2000, by případným vítězstvím získal nejen druhý hattrick, ale i celkový sedmý triumf na této soutěži. Václav Pech, vítěz Rally Bohemia z roku 2006, je věrný Mitsubishi Lancer EVO IX a ztrácí na Krestu osmnáct bodů, takže mu ani případné vítězství nemusí stačit, ale je to velký bojovník, který bude tlačit pedál na podlahu až do posledních metrů.
Vysoko se musí počítat i s Pavlem Valouškem. V celkovém pořadí Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally již zcela jistě obsadí třetí příčku. Podobně jako na své domácí Barum rally, odstartuje i tentokrát se Škodou Fabia Super 2000.
Podobně jako při předcházející soutěži v Příbrami, bude zcela jistě chtít překvapit i Jaromír Tarabus, kterému se v posledních letech na Rally Bohemia dařilo a v loňském roce skončil na třetím místě.
Mezi pětatřicítkou jezdců přihlášených v nejsilnější třídě N4, kam patří jak produkční automobily, tak čistokrevné speciály Super 2000, najdeme vedle téměř kompletní české špičky i další zajímavá jména.
Poprvé od Wales Rally GB 2007 se do soutěžního vozu posadí Štěpán Vojtěch. Překvapením číslo dvě v podání Štěpána Vojtěcha je jeho vůz, Škoda Fabia Super 2000, tedy čtvrtý stroj tohoto typu ve startovní listině a vůbec první start Štěpána v rally s vozem značky Škoda.
Ve hře byla ještě Škoda Fabia Super 2000 pro Vladimíra Bergera. Škodovácký patriot a dlouholetý člen továrního týmu Škoda motorsport se chtěl rozloučit se svou bohatou kariérou právě za volantem nejnovějšího speciálu s okřídleným šípem ve znaku. Protože se tento start nepodařilo uskutečnit, Vladimír Berger slíbil, že svůj odchod do závodního důchodu ještě o rok odloží.
Celkově je k XXXVI. Rally Bohemia přihlášeno osm vozů specifikace Super 2000 (5x Škoda, 2x Peugeot, 1x Fiat). Proti nim bude stát sedmnáct vozů Mitsubishi a deset Subaru.
Kompletní seznam přihlášených posádek včetně startovních čísel naleznete již nyní na stránkách www.rallybohemia.cz
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?