Vynikající výkon předvedla při Rally Jeseníky posádka CNG Seznam.cz Rally Teamu ve složení Tomáš Enge - Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG.
Liberecko-příbramská dvojice dokázala v sedmé rychlostní zkoušce deklasovat celé startovní pole a získala tak premiérové prvenství pro vůz poháněný stlačeným zemním plynem.
Soutěž pro Tomáše Engeho a Michala Ernsta začala velice slibně, když v prvním měřeném testu dojeli pátí. Ve druhé rychlostní zkoušce však dvojici přibrzdila prasklá poloosa. Navíc posádka bílo-modrého Mitsubishi musela na měřeném úseku měnit pneumatiku a ztratila drahocenný čas. V servisní zóně dali mechanici vůz do konkurenceschopného stavu, za což se jim Tomáš s Michalem v další rundě odměnili čtvrtým, třetím a šestým časem v absolutním pořadí.
Poslední sekce třech rychlostních zkoušek přinesla nečekané, ale o to cennější dílčí vítězství Tomáše Engeho a Michala Ernsta s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG poháněným stlačeným zemním plynem. Enge s Ernstem v součtu devíti rychlostních zkoušek získali třetí místo ve třídě S/2 a na náměstí ve Šternberku si na cílové rampě vychutnali obdiv mnoha přítomných fanoušků.
Tomáš Enge: „Soutěž byla hodně těžká a řekl bych, že vedle Kopné patřila k jedné z nejtěžších v této sezóně. Po problémech, které jsme měli v úvodu, fungovalo auto po zbytek soutěže bezvadně a nám se podařil jeden dílčí úspěch, kterého si velice považujeme. První místo v rychlostní zkoušce nám dává jasnou odpověď, že postupujeme ve vývoji vozu tím správným směrem a že dokážeme plně konkurovat vozům třídy N/4.“
Michal Ernst: „Úvod soutěže nám vyšel dobře. Bohužel přišly technické potíže, které nás vyřadily ze hry o dobré umístění. Mechanici odvedli skvělou práci a v časovém intervalu opět zprovoznili naše Mitsubishi do konkurenceschopného stavu. V následujících rychlostních zkouškách jsme zajížděli časy na samotné špičce a dokonce se nám podařilo jednu rychlostní zkoušku vyhrát, což je super.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.