Vynikající výkon předvedla při Rally Jeseníky posádka CNG Seznam.cz Rally Teamu ve složení Tomáš Enge - Michal Ernst s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG.
Liberecko-příbramská dvojice dokázala v sedmé rychlostní zkoušce deklasovat celé startovní pole a získala tak premiérové prvenství pro vůz poháněný stlačeným zemním plynem.
Soutěž pro Tomáše Engeho a Michala Ernsta začala velice slibně, když v prvním měřeném testu dojeli pátí. Ve druhé rychlostní zkoušce však dvojici přibrzdila prasklá poloosa. Navíc posádka bílo-modrého Mitsubishi musela na měřeném úseku měnit pneumatiku a ztratila drahocenný čas. V servisní zóně dali mechanici vůz do konkurenceschopného stavu, za což se jim Tomáš s Michalem v další rundě odměnili čtvrtým, třetím a šestým časem v absolutním pořadí.
Poslední sekce třech rychlostních zkoušek přinesla nečekané, ale o to cennější dílčí vítězství Tomáše Engeho a Michala Ernsta s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX CNG poháněným stlačeným zemním plynem. Enge s Ernstem v součtu devíti rychlostních zkoušek získali třetí místo ve třídě S/2 a na náměstí ve Šternberku si na cílové rampě vychutnali obdiv mnoha přítomných fanoušků.
Tomáš Enge: „Soutěž byla hodně těžká a řekl bych, že vedle Kopné patřila k jedné z nejtěžších v této sezóně. Po problémech, které jsme měli v úvodu, fungovalo auto po zbytek soutěže bezvadně a nám se podařil jeden dílčí úspěch, kterého si velice považujeme. První místo v rychlostní zkoušce nám dává jasnou odpověď, že postupujeme ve vývoji vozu tím správným směrem a že dokážeme plně konkurovat vozům třídy N/4.“
Michal Ernst: „Úvod soutěže nám vyšel dobře. Bohužel přišly technické potíže, které nás vyřadily ze hry o dobré umístění. Mechanici odvedli skvělou práci a v časovém intervalu opět zprovoznili naše Mitsubishi do konkurenceschopného stavu. V následujících rychlostních zkouškách jsme zajížděli časy na samotné špičce a dokonce se nám podařilo jednu rychlostní zkoušku vyhrát, což je super.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.