Subaru Czech Rally Team se do Jeseníků moc těšil a pro úspěch udělal před startem maximum. Technika ale přesto nebyla spokojena, a tak ze zatím ne zcela jasných příčin odmítlo Subaru Impreza WRX STI bílomodročerných barev dovézt posádku Václav Pech – Petr Uhel až do cíle.
Naposledy v lednu 2008 skončila soutěž pro první týmový vůz Subaru Czech Rally Teamu předčasně pro technickou závadu, od té doby bylo auto spolehlivé. Každá série však má svůj konec. To je dosud asi jediné kloudné vysvětlení, které mají bílomodročerné barvy pro nevydařené týmové účinkování ve Šternberku. Nový motor, který měl za sebou pouze příbramskou soutěž a pár kilometrů testů, bohužel hned v úvodu Rally Jeseníky zkolaboval a k důkladnému prozkoušení hatchbacku v podání špičkové posádky Václav Pech – Petr Uhel tak vlastně ani nedošlo. Navíc problémy přišly hned v úvodu soutěže. „Nedá se nic dělat, rally bývá taková a i technika zkrátka někdy selže,“ smutnil po svém odstoupení několikanásobný mistr republiky Pech. „Je ale velká škoda, že jsme ani neměli možnost porovnání našich časů se soupeři. Máme změřen pouze úvodní test, kde jsem si na auto teprve zvykal. Na druhé rychlostní zkoušce jsem se v autě cítil mnohem lépe, ale když se za autem objevil kouř a Impreza přestala jet podle našich představ, bylo jasné, že je zle.“
Rozčarování panovalo pochopitelně v celém týmu a předstartovní bojovná nálada rázem klesla na bod mrazu. V nejbližších desítkách hodin dojde k podrobné analýze stavu motoru, která by měla dohledat příčiny jeho tak náhlého kolapsu. Čas do startu náročné Rally Bohemia se krátí a je třeba udělat vše pro to, aby připravený náhradní motor nepotkaly podobné potíže. „Takováto situace se zkrátka nesmí opakovat už jen z tohoto důvodu, že oprava porouchaného agregátu nás už teď bude stát nemalé množství prostředků,“ říká zvážnělý lídr týmu Vojtěch Štajf. „Štěstí v neštěstí snad bylo, že Vašek je natolik zkušený pilot, že nedbal blízkosti cíle testu a odstavil auto při prvních zřetelných potížích. Motor by tak neměl být zcela zničen, je však jasné, že škody nebudou úplně malé. Naše zklamání je o to větší, že start v Jeseníkách nakonec nepřinesl vlastně nic z toho, co jsme od něj očekávali. Neskládáme ale zbraně a v tuto chvíli již hledáme možnosti, jak vytoužené informace o možnostech našeho vozu získat. Jako poměrně pravděpodobná varianta se jeví náhradní start Vaška s Petrem a naším autem na závěrečné sprintrally sezóny ve Vsetíně. Není to pro nás jednoduché, ale budeme se snažit pro realizaci tohoto záměru udělat maximum. Neúspěch ve Šternberku nás navíc mrzí nejen kvůli nám samotným, ale i kvůli našim partnerům, kteří nám se startem v Jeseníkách hodně pomohli, děkujeme konkrétně firmám APM Automotive, Subaru Opava a Brzdy.cz.“
Připomeňme ještě, že Rally Bohemia se koná již 16.-17.10., vsetínský sprint pak o pouhý týden později.
Karel Špaček media team
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?