Subaru Czech Rally Team se do Jeseníků moc těšil a pro úspěch udělal před startem maximum. Technika ale přesto nebyla spokojena, a tak ze zatím ne zcela jasných příčin odmítlo Subaru Impreza WRX STI bílomodročerných barev dovézt posádku Václav Pech – Petr Uhel až do cíle.
Naposledy v lednu 2008 skončila soutěž pro první týmový vůz Subaru Czech Rally Teamu předčasně pro technickou závadu, od té doby bylo auto spolehlivé. Každá série však má svůj konec. To je dosud asi jediné kloudné vysvětlení, které mají bílomodročerné barvy pro nevydařené týmové účinkování ve Šternberku. Nový motor, který měl za sebou pouze příbramskou soutěž a pár kilometrů testů, bohužel hned v úvodu Rally Jeseníky zkolaboval a k důkladnému prozkoušení hatchbacku v podání špičkové posádky Václav Pech – Petr Uhel tak vlastně ani nedošlo. Navíc problémy přišly hned v úvodu soutěže. „Nedá se nic dělat, rally bývá taková a i technika zkrátka někdy selže,“ smutnil po svém odstoupení několikanásobný mistr republiky Pech. „Je ale velká škoda, že jsme ani neměli možnost porovnání našich časů se soupeři. Máme změřen pouze úvodní test, kde jsem si na auto teprve zvykal. Na druhé rychlostní zkoušce jsem se v autě cítil mnohem lépe, ale když se za autem objevil kouř a Impreza přestala jet podle našich představ, bylo jasné, že je zle.“
Rozčarování panovalo pochopitelně v celém týmu a předstartovní bojovná nálada rázem klesla na bod mrazu. V nejbližších desítkách hodin dojde k podrobné analýze stavu motoru, která by měla dohledat příčiny jeho tak náhlého kolapsu. Čas do startu náročné Rally Bohemia se krátí a je třeba udělat vše pro to, aby připravený náhradní motor nepotkaly podobné potíže. „Takováto situace se zkrátka nesmí opakovat už jen z tohoto důvodu, že oprava porouchaného agregátu nás už teď bude stát nemalé množství prostředků,“ říká zvážnělý lídr týmu Vojtěch Štajf. „Štěstí v neštěstí snad bylo, že Vašek je natolik zkušený pilot, že nedbal blízkosti cíle testu a odstavil auto při prvních zřetelných potížích. Motor by tak neměl být zcela zničen, je však jasné, že škody nebudou úplně malé. Naše zklamání je o to větší, že start v Jeseníkách nakonec nepřinesl vlastně nic z toho, co jsme od něj očekávali. Neskládáme ale zbraně a v tuto chvíli již hledáme možnosti, jak vytoužené informace o možnostech našeho vozu získat. Jako poměrně pravděpodobná varianta se jeví náhradní start Vaška s Petrem a naším autem na závěrečné sprintrally sezóny ve Vsetíně. Není to pro nás jednoduché, ale budeme se snažit pro realizaci tohoto záměru udělat maximum. Neúspěch ve Šternberku nás navíc mrzí nejen kvůli nám samotným, ale i kvůli našim partnerům, kteří nám se startem v Jeseníkách hodně pomohli, děkujeme konkrétně firmám APM Automotive, Subaru Opava a Brzdy.cz.“
Připomeňme ještě, že Rally Bohemia se koná již 16.-17.10., vsetínský sprint pak o pouhý týden později.
Karel Špaček media team
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.