Asi nemůže být každý den posvícení

rally jeseníky
rally jeseníky, foto: Archiv RallyZone.cz
Karel Špaček 5. října 2009 11:34
Sdílej:

Subaru Czech Rally Team se do Jeseníků moc těšil a pro úspěch udělal před startem maximum. Technika ale přesto nebyla spokojena, a tak ze zatím ne zcela jasných příčin odmítlo Subaru Impreza WRX STI bílomodročerných barev dovézt posádku Václav Pech – Petr Uhel až do cíle.

Naposledy v lednu 2008 skončila soutěž pro první týmový vůz Subaru Czech Rally Teamu předčasně pro technickou závadu, od té doby bylo auto spolehlivé. Každá série však má svůj konec. To je dosud asi jediné kloudné vysvětlení, které mají bílomodročerné barvy pro nevydařené týmové účinkování ve Šternberku. Nový motor, který měl za sebou pouze příbramskou soutěž a pár kilometrů testů, bohužel hned v úvodu Rally Jeseníky zkolaboval a k důkladnému prozkoušení hatchbacku v podání špičkové posádky Václav Pech – Petr Uhel tak vlastně ani nedošlo. Navíc problémy přišly hned v úvodu soutěže. „Nedá se nic dělat, rally bývá taková a i technika zkrátka někdy selže,“ smutnil po svém odstoupení několikanásobný mistr republiky Pech. „Je ale velká škoda, že jsme ani neměli možnost porovnání našich časů se soupeři. Máme změřen pouze úvodní test, kde jsem si na auto teprve zvykal. Na druhé rychlostní zkoušce jsem se v autě cítil mnohem lépe, ale když se za autem objevil kouř a Impreza přestala jet podle našich představ, bylo jasné, že je zle.“

Rozčarování panovalo pochopitelně v celém týmu a předstartovní bojovná nálada rázem klesla na bod mrazu. V nejbližších desítkách hodin dojde k podrobné analýze stavu motoru, která by měla dohledat příčiny jeho tak náhlého kolapsu. Čas do startu náročné Rally Bohemia se krátí a je třeba udělat vše pro to, aby připravený náhradní motor nepotkaly podobné potíže. „Takováto situace se zkrátka nesmí opakovat už jen z tohoto důvodu, že oprava porouchaného agregátu nás už teď bude stát nemalé množství prostředků,“ říká zvážnělý lídr týmu Vojtěch Štajf. „Štěstí v neštěstí snad bylo, že Vašek je natolik zkušený pilot, že nedbal blízkosti cíle testu a odstavil auto při prvních zřetelných potížích. Motor by tak neměl být zcela zničen, je však jasné, že škody nebudou úplně malé. Naše zklamání je o to větší, že start v Jeseníkách nakonec nepřinesl vlastně nic z toho, co jsme od něj očekávali. Neskládáme ale zbraně a v tuto chvíli již hledáme možnosti, jak vytoužené informace o možnostech našeho vozu získat. Jako poměrně pravděpodobná varianta se jeví náhradní start Vaška s Petrem a naším autem na závěrečné sprintrally sezóny ve Vsetíně. Není to pro nás jednoduché, ale budeme se snažit pro realizaci tohoto záměru udělat maximum. Neúspěch ve Šternberku nás navíc mrzí nejen kvůli nám samotným, ale i kvůli našim partnerům, kteří nám se startem v Jeseníkách hodně pomohli, děkujeme konkrétně firmám APM Automotive, Subaru Opava a Brzdy.cz.“

Připomeňme ještě, že Rally Bohemia se koná již 16.-17.10., vsetínský sprint pak o pouhý týden později.

Karel Špaček media team

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.