Ač nadcházející šternberská soutěž není součástí „velkého“ národního šampionátu, ale Mistrovství České republiky ve sprintrally, Subaru Impreza WRX STI bílomodročerných barev se na jeho startu objeví. Do vozu Subaru Czech Rally Teamu netradičně usedne posádka několikanásobných domácích šampiónů Václav Pech – Petr Uhel.
Na výtečně obsazené Rally Jeseníky pojede (i přes účast několika vozů kategorií WRC a Super 2000) se startovním číslem 1 hatchback Subaru Impreza WRX STI. Za jeho volantem bude sedět Václav Pech, pětinásobný absolutní mistr České republiky v rally a také několikanásobný vítěz Evropského poháru - central i národního šampionátu Slovenska. Výčet úspěchů dvaatřicetiletého pilota obsahuje i třetí příčku v Mistrovství Evropy 2003, ale také dva tituly českého sprintového šampióna. Je snad důvodem jeho sprinterského startu v Jeseníkách právě nostalgická vzpomínka na nedávné úspěchy v jednodenních soutěžích? "Ne, tak to určitě není," směje se sympatický Plzeňan. "Blíže pravdě by byla vzpomínka na mé rallyové začátky, kdy jsem až do roku 2000 právě se Subaru závodil. Je to už ale hodně dávno, a tak jsem byl hodně zvědavý, jak se mezitím technika této značky vyvinula. Vojta Štajf s námi několikrát v průběhu sezóny konzultoval i nastavení svého nového vozu a my na oplátku sledovali jeho vývoj. Poté jsme se i dohodli, že se s jeho autem svezu na testu, případně i na krátké soutěži. Test proběhl hned po příbramské rally, vydařil se, no a tak teď nastal ten správný okamžik i pro poměření se s dalšími soupeři."
Kdo by ale čekal, že půjde jen o svezení se pro radost, je na omylu. Václav Pech se svým navigátorem Petrem Uhlem i na nedávné Barum rally ukázali, že závodí s plným nasazením i ve chvíli, kdy jim nejde jen o body a tituly, dobrý výsledek na šternberské Rally Jeseníky s netradičním závodním nářadím je pro ně navíc velkou výzvou. Uspět chtějí i bílomodročerné barvy, a proto se také Subaru Czech Rally Team na sobotní start připravuje s plnou zodpovědností. "Velice nám záleží zejména na tom, aby nám špičkový jezdec ukázal, kde máme ještě rezervy v nastavení auta i v technice jízdy," vysvětluje start svého kamaráda a soupeře Vojtěch Štajf. "Očekáváme proto Vaškův boj o co nejlepší časy a o nejvyšší příčky celkového pořadí. Dosažené časy navíc budou jedinou možností pro posouzení kvalit hatchbacku pro veřejnost, jsme totiž domluveni, že nové poznatky z nastavení našeho auta či z jeho srovnání s jinou technikou zůstanou jen mezi námi a Vaškem. Auto budou mít kluci k dispozici skutečně na špičkové úrovni včetně pneumatik různých směsí, také důležité komponenty prošly po Příbrami repasí či dokonce výměnou. Sami proto hoříme nedočkavostí, jak rychle naše Subaru umí upalovat. Po minulých závodech si myslíme, že je na tom hodně dobře, určitě ale máme ještě rezervy. Nelitujeme proto prostředků a rádi se s Vaškem podělíme o náklady na jeho start ve Šternberku, ten by totiž i nás měl posunout ve vývoji zase o krůček dál."
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).