Ač nadcházející šternberská soutěž není součástí „velkého“ národního šampionátu, ale Mistrovství České republiky ve sprintrally, Subaru Impreza WRX STI bílomodročerných barev se na jeho startu objeví. Do vozu Subaru Czech Rally Teamu netradičně usedne posádka několikanásobných domácích šampiónů Václav Pech – Petr Uhel.
Na výtečně obsazené Rally Jeseníky pojede (i přes účast několika vozů kategorií WRC a Super 2000) se startovním číslem 1 hatchback Subaru Impreza WRX STI. Za jeho volantem bude sedět Václav Pech, pětinásobný absolutní mistr České republiky v rally a také několikanásobný vítěz Evropského poháru - central i národního šampionátu Slovenska. Výčet úspěchů dvaatřicetiletého pilota obsahuje i třetí příčku v Mistrovství Evropy 2003, ale také dva tituly českého sprintového šampióna. Je snad důvodem jeho sprinterského startu v Jeseníkách právě nostalgická vzpomínka na nedávné úspěchy v jednodenních soutěžích? "Ne, tak to určitě není," směje se sympatický Plzeňan. "Blíže pravdě by byla vzpomínka na mé rallyové začátky, kdy jsem až do roku 2000 právě se Subaru závodil. Je to už ale hodně dávno, a tak jsem byl hodně zvědavý, jak se mezitím technika této značky vyvinula. Vojta Štajf s námi několikrát v průběhu sezóny konzultoval i nastavení svého nového vozu a my na oplátku sledovali jeho vývoj. Poté jsme se i dohodli, že se s jeho autem svezu na testu, případně i na krátké soutěži. Test proběhl hned po příbramské rally, vydařil se, no a tak teď nastal ten správný okamžik i pro poměření se s dalšími soupeři."
Kdo by ale čekal, že půjde jen o svezení se pro radost, je na omylu. Václav Pech se svým navigátorem Petrem Uhlem i na nedávné Barum rally ukázali, že závodí s plným nasazením i ve chvíli, kdy jim nejde jen o body a tituly, dobrý výsledek na šternberské Rally Jeseníky s netradičním závodním nářadím je pro ně navíc velkou výzvou. Uspět chtějí i bílomodročerné barvy, a proto se také Subaru Czech Rally Team na sobotní start připravuje s plnou zodpovědností. "Velice nám záleží zejména na tom, aby nám špičkový jezdec ukázal, kde máme ještě rezervy v nastavení auta i v technice jízdy," vysvětluje start svého kamaráda a soupeře Vojtěch Štajf. "Očekáváme proto Vaškův boj o co nejlepší časy a o nejvyšší příčky celkového pořadí. Dosažené časy navíc budou jedinou možností pro posouzení kvalit hatchbacku pro veřejnost, jsme totiž domluveni, že nové poznatky z nastavení našeho auta či z jeho srovnání s jinou technikou zůstanou jen mezi námi a Vaškem. Auto budou mít kluci k dispozici skutečně na špičkové úrovni včetně pneumatik různých směsí, také důležité komponenty prošly po Příbrami repasí či dokonce výměnou. Sami proto hoříme nedočkavostí, jak rychle naše Subaru umí upalovat. Po minulých závodech si myslíme, že je na tom hodně dobře, určitě ale máme ještě rezervy. Nelitujeme proto prostředků a rádi se s Vaškem podělíme o náklady na jeho start ve Šternberku, ten by totiž i nás měl posunout ve vývoji zase o krůček dál."
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?