Martina Semeráda se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou čeká první start na asfaltové soutěži Mistrovství světa, kterou bude španělská Movistar RACC Rally Catalunya.
Mladý český jezdec , účastnící se projektu pro podporu talentů pod názvem Pirelli Star Driver, již ve žlutém Mitsubishi Lancer EVO X absolvoval čtyři soutěže Mistrovství světa. Šotolinové závody počínaje Portugalskou Rally, italskou Sardegna Rally, řeckou Rally Acropolis až po Finskou Rally byly velmi dobrou školou jízdy na nezpevněném povrchu, ale španělská Catalunya přinese úplně nové zkušenosti.
Martin, který ve své krátké soutěžácké kariéře závodil s vozem Volkswagenem Polo a Mitsubishi Lancer převážně v České republice, získával první zkušenosti s rallysportem právě na asfaltu. Jak se tedy těší na svůj debut na světové asfaltové soutěži? „Na asfalt už se určitě těším. V Mistrovství světa jsme od začátku roku jeli na šotolině a proto jsme v rámci přípravy doma absolvovali Krkonošskou rally a Barum rally na asfaltu. Já momentálně jednoznačně preferuji šotolinu před asfaltem, ale těším se i na španělský asfalt, protože to zase bude nová zkušenost," říká Martin Semerád. Rally Catalunya je v letošním roce jednou z pouhých dvou asfaltových soutěží Mistrovství světa. Její charakter je ale nezaměnitelný. Poměrně rychlé úseky na kvalitním asfaltu jsou protkány množstvím zatáček, které ti nejrychlejší jezdci mnohdy zkracují takzvaným řezáním zatáček. Zeptali jsme se proto Martina Semeráda, který má za sebou již první den seznamovacích jízd, jak se on dívá na španělskou trať a na zkracování zatáček: „Trať je docela hodně rychlá a hodně často se střídá rytmus a charakter trati. Chvíli se jede po širokém asfaltu, pak v úzkém. Strašně často se to mění. Bude to hodně náročné na koncentraci a na přesný rozpis. Je to zase něco úplně jiného než jsem dosud zažil. Co se týká řezání zatáček, tak v prvním dnu jsme se s tím setkali jen párkrát a na hodně místech je vidět, že tady se asi zatáčka bude zkracovat a dost často je vnitřek zatáčky i vybetonovaný," komentuje trať Martin Semerád. Velmi významnou roli v soutěži bude hrát také spolehlivost vozů Mitsubishi Lancer EVO X, které připravuje italský tým Ralliart. Bohužel, v předchozích soutěžích se nové Mitsubishi projevovalo jako silný a rychlý stroj, který bohužel trápilo množství dětských nemocí. "Sám jsem hodně zvědavý jak se EVO X bude na asfaltu chovat. Auto je zatím o dost těžší než EVO IX a to bude mít vliv zejména při brzdění. Brzdy budou vůbec extrémně zatížené, protože velká většina tratě vede z kopce, a i když už je na autech namontovaný přívod vzduchu hadicí k brzdám, tak se obávám, že to bude o tom kdo uvaří brzdy později," předpovídá Martin Semerád, který má před sebou ještě jeden den seznamovacích jízd Rally Catalunya. Ve čtvrtek čeká na účastníky Catalunya Rally ještě oficiální shakedown, kterého využijí i jezdci Pirelli Star Driver Teamu, kteří si zde vyzkouší chování asfaltové specifikace Mitsubishi Lancer EVO X. S Martinem Semerádem a Bohuslavem Ceplechou se spojíme ještě před oficiálním startem španělské Rally Catalunya
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.