Martina Semeráda se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou čeká první start na asfaltové soutěži Mistrovství světa, kterou bude španělská Movistar RACC Rally Catalunya.
Mladý český jezdec , účastnící se projektu pro podporu talentů pod názvem Pirelli Star Driver, již ve žlutém Mitsubishi Lancer EVO X absolvoval čtyři soutěže Mistrovství světa. Šotolinové závody počínaje Portugalskou Rally, italskou Sardegna Rally, řeckou Rally Acropolis až po Finskou Rally byly velmi dobrou školou jízdy na nezpevněném povrchu, ale španělská Catalunya přinese úplně nové zkušenosti.
Martin, který ve své krátké soutěžácké kariéře závodil s vozem Volkswagenem Polo a Mitsubishi Lancer převážně v České republice, získával první zkušenosti s rallysportem právě na asfaltu. Jak se tedy těší na svůj debut na světové asfaltové soutěži? „Na asfalt už se určitě těším. V Mistrovství světa jsme od začátku roku jeli na šotolině a proto jsme v rámci přípravy doma absolvovali Krkonošskou rally a Barum rally na asfaltu. Já momentálně jednoznačně preferuji šotolinu před asfaltem, ale těším se i na španělský asfalt, protože to zase bude nová zkušenost," říká Martin Semerád. Rally Catalunya je v letošním roce jednou z pouhých dvou asfaltových soutěží Mistrovství světa. Její charakter je ale nezaměnitelný. Poměrně rychlé úseky na kvalitním asfaltu jsou protkány množstvím zatáček, které ti nejrychlejší jezdci mnohdy zkracují takzvaným řezáním zatáček. Zeptali jsme se proto Martina Semeráda, který má za sebou již první den seznamovacích jízd, jak se on dívá na španělskou trať a na zkracování zatáček: „Trať je docela hodně rychlá a hodně často se střídá rytmus a charakter trati. Chvíli se jede po širokém asfaltu, pak v úzkém. Strašně často se to mění. Bude to hodně náročné na koncentraci a na přesný rozpis. Je to zase něco úplně jiného než jsem dosud zažil. Co se týká řezání zatáček, tak v prvním dnu jsme se s tím setkali jen párkrát a na hodně místech je vidět, že tady se asi zatáčka bude zkracovat a dost často je vnitřek zatáčky i vybetonovaný," komentuje trať Martin Semerád. Velmi významnou roli v soutěži bude hrát také spolehlivost vozů Mitsubishi Lancer EVO X, které připravuje italský tým Ralliart. Bohužel, v předchozích soutěžích se nové Mitsubishi projevovalo jako silný a rychlý stroj, který bohužel trápilo množství dětských nemocí. "Sám jsem hodně zvědavý jak se EVO X bude na asfaltu chovat. Auto je zatím o dost těžší než EVO IX a to bude mít vliv zejména při brzdění. Brzdy budou vůbec extrémně zatížené, protože velká většina tratě vede z kopce, a i když už je na autech namontovaný přívod vzduchu hadicí k brzdám, tak se obávám, že to bude o tom kdo uvaří brzdy později," předpovídá Martin Semerád, který má před sebou ještě jeden den seznamovacích jízd Rally Catalunya. Ve čtvrtek čeká na účastníky Catalunya Rally ještě oficiální shakedown, kterého využijí i jezdci Pirelli Star Driver Teamu, kteří si zde vyzkouší chování asfaltové specifikace Mitsubishi Lancer EVO X. S Martinem Semerádem a Bohuslavem Ceplechou se spojíme ještě před oficiálním startem španělské Rally Catalunya
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.