Martina Semeráda se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou čeká první start na asfaltové soutěži Mistrovství světa, kterou bude španělská Movistar RACC Rally Catalunya.
Mladý český jezdec , účastnící se projektu pro podporu talentů pod názvem Pirelli Star Driver, již ve žlutém Mitsubishi Lancer EVO X absolvoval čtyři soutěže Mistrovství světa. Šotolinové závody počínaje Portugalskou Rally, italskou Sardegna Rally, řeckou Rally Acropolis až po Finskou Rally byly velmi dobrou školou jízdy na nezpevněném povrchu, ale španělská Catalunya přinese úplně nové zkušenosti.
Martin, který ve své krátké soutěžácké kariéře závodil s vozem Volkswagenem Polo a Mitsubishi Lancer převážně v České republice, získával první zkušenosti s rallysportem právě na asfaltu. Jak se tedy těší na svůj debut na světové asfaltové soutěži? „Na asfalt už se určitě těším. V Mistrovství světa jsme od začátku roku jeli na šotolině a proto jsme v rámci přípravy doma absolvovali Krkonošskou rally a Barum rally na asfaltu. Já momentálně jednoznačně preferuji šotolinu před asfaltem, ale těším se i na španělský asfalt, protože to zase bude nová zkušenost," říká Martin Semerád. Rally Catalunya je v letošním roce jednou z pouhých dvou asfaltových soutěží Mistrovství světa. Její charakter je ale nezaměnitelný. Poměrně rychlé úseky na kvalitním asfaltu jsou protkány množstvím zatáček, které ti nejrychlejší jezdci mnohdy zkracují takzvaným řezáním zatáček. Zeptali jsme se proto Martina Semeráda, který má za sebou již první den seznamovacích jízd, jak se on dívá na španělskou trať a na zkracování zatáček: „Trať je docela hodně rychlá a hodně často se střídá rytmus a charakter trati. Chvíli se jede po širokém asfaltu, pak v úzkém. Strašně často se to mění. Bude to hodně náročné na koncentraci a na přesný rozpis. Je to zase něco úplně jiného než jsem dosud zažil. Co se týká řezání zatáček, tak v prvním dnu jsme se s tím setkali jen párkrát a na hodně místech je vidět, že tady se asi zatáčka bude zkracovat a dost často je vnitřek zatáčky i vybetonovaný," komentuje trať Martin Semerád. Velmi významnou roli v soutěži bude hrát také spolehlivost vozů Mitsubishi Lancer EVO X, které připravuje italský tým Ralliart. Bohužel, v předchozích soutěžích se nové Mitsubishi projevovalo jako silný a rychlý stroj, který bohužel trápilo množství dětských nemocí. "Sám jsem hodně zvědavý jak se EVO X bude na asfaltu chovat. Auto je zatím o dost těžší než EVO IX a to bude mít vliv zejména při brzdění. Brzdy budou vůbec extrémně zatížené, protože velká většina tratě vede z kopce, a i když už je na autech namontovaný přívod vzduchu hadicí k brzdám, tak se obávám, že to bude o tom kdo uvaří brzdy později," předpovídá Martin Semerád, který má před sebou ještě jeden den seznamovacích jízd Rally Catalunya. Ve čtvrtek čeká na účastníky Catalunya Rally ještě oficiální shakedown, kterého využijí i jezdci Pirelli Star Driver Teamu, kteří si zde vyzkouší chování asfaltové specifikace Mitsubishi Lancer EVO X. S Martinem Semerádem a Bohuslavem Ceplechou se spojíme ještě před oficiálním startem španělské Rally Catalunya
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?