Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou odstartují na Catalunya Rally

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sherlog Racing Team
Tomáš Urban 30. září 2009 12:20
Sdílej:

Martina Semeráda se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou čeká první start na asfaltové soutěži Mistrovství světa, kterou bude španělská Movistar RACC Rally Catalunya.

Mladý český jezdec , účastnící se projektu  pro podporu talentů pod názvem Pirelli Star Driver, již ve žlutém Mitsubishi Lancer EVO X absolvoval čtyři soutěže Mistrovství světa. Šotolinové závody počínaje Portugalskou Rally, italskou Sardegna Rally, řeckou Rally Acropolis až po Finskou Rally byly velmi dobrou školou jízdy na nezpevněném povrchu, ale španělská Catalunya přinese úplně nové zkušenosti.

Martin, který ve své krátké soutěžácké kariéře závodil s vozem Volkswagenem Polo a Mitsubishi Lancer převážně v České republice, získával první zkušenosti s rallysportem právě na asfaltu. Jak se tedy těší na svůj debut na světové asfaltové soutěži? „Na asfalt už se určitě těším. V Mistrovství světa jsme od začátku roku jeli na šotolině a proto jsme v rámci přípravy doma absolvovali Krkonošskou rally a Barum rally na asfaltu. Já momentálně jednoznačně preferuji šotolinu před asfaltem, ale těším se i na španělský asfalt, protože to zase bude nová zkušenost," říká Martin Semerád.  Rally Catalunya je v letošním roce jednou z pouhých dvou asfaltových soutěží Mistrovství světa. Její charakter je ale nezaměnitelný. Poměrně rychlé úseky na kvalitním asfaltu jsou protkány množstvím zatáček, které ti nejrychlejší jezdci mnohdy zkracují takzvaným řezáním zatáček. Zeptali jsme se proto Martina Semeráda, který má za sebou již první den seznamovacích jízd, jak se on dívá na španělskou trať a na zkracování zatáček:  „Trať je docela hodně rychlá a hodně často se střídá rytmus a charakter trati. Chvíli se jede po širokém asfaltu, pak v úzkém. Strašně často se to mění. Bude to hodně náročné na koncentraci a na přesný rozpis. Je to zase něco úplně jiného než jsem dosud zažil. Co se týká řezání zatáček, tak v prvním dnu jsme se s tím setkali jen párkrát a na hodně místech je vidět, že tady se asi zatáčka bude zkracovat a dost často je vnitřek zatáčky i vybetonovaný," komentuje trať Martin Semerád.  Velmi významnou roli v soutěži bude hrát také spolehlivost vozů Mitsubishi Lancer EVO X, které připravuje italský tým Ralliart. Bohužel, v předchozích soutěžích se nové Mitsubishi projevovalo jako silný a rychlý stroj, který bohužel trápilo množství dětských nemocí.  "Sám jsem hodně zvědavý jak se EVO X bude na asfaltu chovat. Auto je zatím o dost těžší než EVO IX a to bude mít vliv zejména při brzdění. Brzdy budou vůbec extrémně zatížené, protože velká většina tratě vede z kopce, a i když už je na autech namontovaný přívod vzduchu hadicí k brzdám, tak se obávám, že to bude o tom kdo uvaří brzdy později," předpovídá Martin Semerád, který má před sebou ještě jeden den seznamovacích jízd Rally Catalunya.  Ve čtvrtek čeká na účastníky Catalunya Rally ještě oficiální shakedown, kterého využijí i jezdci Pirelli Star Driver Teamu, kteří si zde vyzkouší chování asfaltové specifikace Mitsubishi Lancer EVO X. S Martinem Semerádem a Bohuslavem Ceplechou se spojíme ještě před oficiálním startem španělské Rally Catalunya 

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?