Nově složená posádka ve složení Vojtěch Štajf a Marcela Dolečková s vozem Subaru Impreza WRX STi Gr.N 09 zvítězila v Poháru Pirelli, který se jel v rámci SevenOaks Rally Příbram.
Vojtěch Štajf se na vedoucí příčce usadil hned od prvního měřeného úseku. Ani n a zbývajících sedmnácti RZtách nenašel přemožitele a po zásluze zvítězil. Pražskému jezdci se dařilo i v celkové klasifikaci soutěže, když obsadil čtvrté místo absolutně. “Začali jsme na RX5. Bylo by lepší jet páteční etapu vpředu na RX5tkách a vzadu na sedmičkách. Celou druhou etapu jsme absolvovali na střední směsi Kvůli Vystrkovské rychlostní zkoušce, která se jela v lese a nestačily zde tratě vyschnout jsme museli zvolit kompromis. Navíc jsme gumy nalamelovali, kvůli rychlejšímu ohřátí, což bylo určitě přínosem. Chtěli jsme jet od samého začátku rychle a získat náskok, což se nakonec povedlo. Navíc se nám dařilo I v celkové klasifikaci, kde jsme se díky čtvrtému místu posunuli v celkové klasifikaci letošního šampionátu na šesté místo.
Dařilo se rovněž Marcelu Tučkovi, který startuje s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Tučkovi příbramská soutěž pravidelně sedí a jinak tomu nebylo ani v letošním roce. Konečná dvanáctá příčka absolutně a třetí v Poháru Pirelli jest toho důkazem.
Ještě lépe si vedl Jiří Volf, který startoval s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Po úspěšné Barum Rally pokračoval ve výborném výkonu i v Příbrami a připsal si tak již podruhé osm bodů za druhé místo v hodnocení Poháru Pirelli.
Cíl příbramské soutěže nespatřily nakonec dvě posádky. Robert Achs s Filipem Langerem urazili na čtvrté rychlostní zkoušce kolo a museli odstoupit. V rámci superrally nastoupili do druhé etapy, ale v rámci Poháru Pirelli nebyli klasifikováni. Smůlu měl také Milan Liška, kterého po jedenácté rychlostní zkoušce zastavila technická závada.
Úspěchu dosáhl ve třídě A5 Vladislav Bernatík. Bernatík se svým spolujezdcem Machaňem na voze Škoda Fabia dokázal porazil letošního suveréna Hodaně, který startoval se Škodou Felicia Kit Car. Bernatík získal cenné body i v celkové klasifikaci třídy A5 v rámci Mediasport MMČR v rally, kde obsadil druhé místo.
Mezi nejslabšími enky si pro vítězství dojel Jan Jakubec s vozem Honda Civic VTi.Náročné tratě se staly osudné také pro Miroslava Fišera, kterému vypověděla službu jeho Fiesta na pátém měřeném úseku páteční etapy.
Průběžné výsledky Poháru Pirelli 2009 po Rally Příbram – MMČR
1. Štajf / Černoch/Ernst – Subaru Impreza WRX STi 50 bodů 2. Tuček / Marušák/Tesař – Mitsubishi Lancer 46 3. Hodaň / Polaček – Škoda Felicia Kit Car 484. Jakubec / Kacerovský – Honda Civic VTi 465. Achs / Langer – Subaru Impreza WRX STi 22
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?